Multieriem Opel Corsa 1.2 16V 2002

Forumindex Forums Modellen Corsa Multieriem Opel Corsa 1.2 16V 2002

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    peter sr

Graag jullie advies / ervaring wanneer (bij welke km stand, na .. jaar) de multie- aandrijfriem vervangen dient te worden. Mijn Corsa heeft 100.000 km gelopen, bouwjaar 2002, riemheb ik bekeken maar eigenlijk is deze nog ok. Dien ik wel /niet de riem te vervangen?

Famempeters

als je een beter gevoel hebt als hij vervangen is ??? de riem is niet zo duur en zit er zo op .en 100.000 km is toch wel veel hoor .

ik zou zeggen en doe het zelf ook in onderhoud gelijk met de distributie riem mee vervangen 60.000 km of 4 jaar.

bert

jsgsi
        Deelnemer

Officieel schrijft opel er geen vervangingstermijn voor.
          Ik kijk meestal op droogte scheuren/barsten als die dat heeft gewoon vervangen zijn de kosten niet.
          Breken doen ze eigenlijk nooit tenminste ik heb het nog nooit gezien.

Vervangen is nog wel lastig aangezien de motorsteun los moet en je een blokeerpen (boortje kan ook ) hebben om de spanner ontspannen te houden.

Gelijk met de distributieriem vervangen is lastig bij de 1,2 corsa c aangezien deze een ketting heeft.

wim-v6
          Deelnemer

jupz kijken op de loopbanen (binnenzijde riem) of er droogte scheuren zitten.

Bij riem motoren vervang ik m inderdaad mee met de distri.

dat houd in:

Bij motoren die iedere 60.000km een nieuwe distririem nodig hebben gelijk een nieuwe multiriem, die ligt er dan toch af.

Bij motoren die dan om de 90.000km een nieuwe distri krijgen om de 90.000km een nieuwe multisnaar.

Deze riemen kunnen erg lang mee hoor.

gewoon in de gaten houden.

Willem

Rotho

die multi riem, heb het ook weleens nagevraagd, maar die zou bij jou nog heel wat kmtjes mee moeten kunnen. Daar is idd geen vast termijn voor

Famempeters

ik zeg ook niet dat de corsa in dit geval een distributie riem heeft even goed lezen ik vervang het meestal bij een distributie riem mee.maar ik zou ook zo ongeveer die termijn aan houden voor deze corsa of laat ik het anders zeggen motoren met een distributie ketting .

of betekend dat onderhouds vrij kap dicht laten ??

riem kost ongeveer €20 dus waar hebben we het over.

bron http://www.hbase.nl zie daar de prijs .

OrangeArrow

heb zelf slechte ervaringen met aftermarket riemen zoals gates… Als je m vervangt, zou ik een orginele kopen, zijn kwalitatief stukke beter en qua prijs bijna gelijk. Maarre, als ie goed is, lekker laten zitten!

arjontje
                  Deelnemer

origineel gepost door OrangeArrow
                    heb zelf slechte ervaringen met aftermarket riemen zoals gates… Als je m vervangt, zou ik een orginele kopen, zijn kwalitatief stukke beter en qua prijs bijna gelijk. Maarre, als ie goed is, lekker laten zitten!

Wat dacht je dat er origineel op ligt dan.

Dat is continental of gates.;)

wim-v6
                    Deelnemer

nooit problemen met Gates oid.

Origineel is ook gewoon Continental of Gates.

Willem

OrangeArrow

continental meestal ja… En toch heb ik er slechte ervaringen mee, drogen veel en veel sneller uit.

custom

ik heb mijn corsa c pas na laten kijken, ook een z12xe en hier zei de garage dat hij nog niet vervangen hoefde te worden. staat u 101000 op de teller.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.