Muffe lucht bij kachel op koude stand

Forumindex Forums Modellen Astra Muffe lucht bij kachel op koude stand

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Astra16VClub
    Deelnemer

Hallo,

Ik ruik sinds vandaag een beetje een muffige aparte zoetige lucht als ik de kachel op koud heb staan (ongeacht of motor warm of koud is). Als ik de kachel warm zet verdwijnt de lucht meteen. Mijn auto heeft geen airco.

Astra g 1999
      X16XEL 16V

Naar mijn weten geeft een lekke kachelradiateur toch alleen vreemde luchtjes bij een warme kachelstand?

Hans van der Lieuw
      Deelnemer

Ooit al eens het pollenfilter (interieurfilter dat achter dashboardkastje zit) vervangen ?

Ik heb vorig jaar een 2e hands Astra G gekocht, altijd beslagen ramen, muffe geur, vettige

ramen aan binnenkant enz. Na nieuw filter alle klachten weg. Ook kan je kijken onder de

motorkap en tegen schutboard aan (dus ergens onder de ruitenwissers) of de openingen

voor verse lucht (van buiten) nog wel schoon zijn. Daar kijkt haast nooit iemand naar maar

dat kan vol zitten met (verrotte) bladeren en alle troep die in de lucht zweeft en naar binnen

wordt gezogen, vaak is het daar vochtig of nat en krijg je vanzelf “propjes” modder en zo die

de luchtstroom blokkeren.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.