Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › mtem zijn nieuwe auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2009 om 15:41 #17212487
zoals sommige wel zullen weten is mijn corsa een paar maanden geleden in de prak gereden
deze dus
ben sindsdien op zoek naar een waardige opvolger waarvan ik al wist dat het geen corsa zou worden :)
en dit is hem geworden:
Ben er tot nu toe zeer blij mee, en dacht deel het met het forum waar ik jarenlang dagelijks op zat :p
Kijk hier nog steeds dagelijks :) blijft een leuk forum :)
Groeten Mtem
27 september 2009 om 15:43 #17527409Jammer dat het geen opel geworden is, maar veel plezier toegewenst met je nieuwe bolide :thumbup
27 september 2009 om 15:44 #17527410corsa was wel mooi hoor:angel
ben niet zo van bmw, maar ik wens je veel veilige kmtrs toe.
nog verbouw planne met je bmw?27 september 2009 om 15:47 #17527411corsa was zeker mooi vond het ook erg jammer dat ie in de prak lag, maar was te erg om nog te maken.
Bmw blijft zo ga er niet teveel aan doen.
gewoon in topstaat brengen en dan lekker rijden :)
Zit nou een 1.8 in met 140 pk, maar misschien in de toekomst toch een M3 blok erin :o27 september 2009 om 16:51 #17527412haha, zijn niet vooruit te schijten die 318Is.
Veel plezier ermee in ieder geval.
Ik ben er da afgelopen jaren achter gekomen dat deze BMW’s technisch niet zo sterk zijn als een OPEL
heb er 3 lopen hier zo (alle 3 6 pitters welke geen problemen vertonen), alleen Elektra en Onderstel zijn van mindere kwaliteit.
Let wel op, als je een 6pitter erin lepelt dat je vertevigings platen van een M3 op je boden bij de achteras ophanging laat lassen.
Ik heb al bij meerdere deze ingreep (deels laten) uitvoeren in verband met gescheurde bodemplaten.
Waaronder deze BMW 325i (geheel origineel): (prachtwagen overigens verder)
Willem
27 september 2009 om 17:06 #17527413ik heb ook zitten denken:
of n calibra turbo, of een 325/328 coupé…is tog n cali turbo geworden :p
27 september 2009 om 17:12 #17527414Tja ik heb er een paar van in onderhoud, 2 coupe’s en een Cabrio, (die laatste heeft de eigenaar weg gedaan ivm iedere keer problemen)
motorcomputer (DME) is al 2x stuk geweest.
Bedradingreparaties al een paar keer (heeft ie al meerdere keren mee stil gestaan).
je het kan ook lang goed gaan.
ik houd ze wel aan het rijden met de technische heren al hier, maar als je naar een garage moet met zulke problemen kan de rekening hoog oplopen natuurlijk.
Deze BMW’s rijden wel ZEER ZEER goed, leuk stuurgedrag, en natuurlijk achter aangedreven.
Fijne motoren (MITS het 6 pitters zijn / 4cilinder is eigenlijk geen BMW / persoonlijke mening)
en ja, de Calibra Turbo 4×4 is ook geen heilig boontje kwa problemen met onderstel en aandrijving.
Willem
27 september 2009 om 17:45 #17527415gelukkig kan ik erg veel zelf, is me pa een elektronica expert op gebied van auto’s en heeft hij vrienden die garage’s heeft die alles hebben kwa gereedschap etc.
Hij rijdt erg lekker inderdaad, alleen niet zo spartaans en uitdagend als me corsa :p
Had wel graag een 325 gewild, maar verbruik vond ik niet zo erg leuk :o
wordt nou overgeplaatst op me werk, en kom nu wel es in de file te staan, en dan zuipt een 4-cil toch wat minder dan zo’n heerlijke 6-in-lijn :p27 september 2009 om 17:50 #17527416Ik rijdt er vrij regelmatig mee, ik heb dan ook met het Idee gelopen een 2001 330i sedan te zoeken, maar dat heb ik voorlopig in de wind geslagen.
Wil niet van mijn Vectra af.
Je alsnog VEEL plezier met de BMW, je hebt nu een ritsje zwakke punten gelijk,
LET op voor die bodemplaat als je toch gaat ombouwen naar 6 pitter, kan je dan beter gelijk aanpakken.
Is een GROOT probleem bij de E36 en eerste serie E46
Willem
27 september 2009 om 21:11 #17527417Ja ik stel het ook op prijs :)
En dat van die bodemplaat wist ik al, was een van de punten die we bekeken hebben voordat we de auto kochten :)
Heb tot nu toe alleen een paar kleine dingen gehad :o zoals afgezaagde veren :S dus de auto staat nu voor weer hoger, dmv standaard veren.
Wat lampjes vervangen etc, gewoon simpele dingetjes tot nu toe :) (gelukkig maar :) )27 september 2009 om 21:40 #17527418mooi zow, hopen dat het zo blijft.
Bij de weg, achter het achterwiel tussen de bumper en achter scherm wil wel roest ontstaan.
moeilijk te zien, maar tussen de bumper naad door kan je het vaak ontdekken, houd het in de gaten, het zou zonde zijn als je moet gaan lassen in het zichtbare plaatwerk.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.