MRB Opel Zafira CNG; even zeuren :-)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) MRB Opel Zafira CNG; even zeuren :-)

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Zafira CNG

Alweer 2 jaar geleden bewust voor de Zafira op aardgas gekozen; geen klagen tot op heden, maar vorige week kreeg ik een kattebelletje van de belastingdienst. Tot en met juni 2012 is de MRB (motorrijtuigenbelasting) voor auto’s op aardgas gelijkgesteld met auto’s op benzine, maar per 1 juli as. wordt dit gecorrigeerd en dus gelijkgesteld met het andere gas: LPG.

Tsja, het is natuurlijk een auto op gas, maar nu kost de MRB wel even 111 euro meer per kwartaal, da’s dus 444 euro op jaarbasis. Kan er weinig aan doen, maar wilde wel ff klagen ergens ;)

Cobus
      Deelnemer

En lucht het op??

Zafira CNG

Hahaha, wel een beetje :D

Maar telkens als ik aan die 444 euro/jr denk voel ik me wel beetgenomen; de BPM bij aanschaf is verlaagd en de MRB verhoogd… maar ik heb die hoge BPM al voldaan :(

Heh, weer ff geklaagd, lekker!

Supermotard
          Deelnemer

Daar zit toch de 1.6 turbo (150 pk) in op aardgas. Redelijk exclusief! Rijdt dat een beetje?

Zafira CNG

Mocht ze willen (Zafira is van vrouwlief)! Wij hebben helaas de versie metzonder (!) turbo, met minder dan 100 pk, maar alsnog rijdt het best wel aardig moet ik zeggen.

Rijden op aardgas is sowieso exclusief (anders dan jij bedoelt denk ik, haha) en ik denk dat het bij ons ook niet zo lang meer gaat duren!

Supermotard
              Deelnemer

Nee ik bedoelde de 1.6 turbo, zoek nog steeds een optie voor een Zafira zonder de 2.2 motor.
                Dus wel het gebruikers gemak maar zonder motor problemen. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.