MP3 aansluiting

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum MP3 aansluiting

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    iRed

Beste

Ik vroeg me daarnet af of het mogelijk is om in mijn Opel Signum een MP3 aan te sluiten?
      Het systeem dat mijn Signum heeft is “DVD 90 NAVI”.
      Op het scherm staat rechtsbovenaan “MP3”.

Grts

jeroenk
      Deelnemer

MP3 bedoel je gewoon een MP3-speler neem ik aan? Met een kabeltje naar een AUX-input…

Onderstaand is een stukje uit de brochure. Op internet heb ik ook gevonden dat het vanaf 2008 (dacht deze persoon) standaard werd meegeleverd.

DVD 90 Navi. De meegeleverde DVD-ROM bevat navigatie- en kaartsoftware voor meer dan 20 Europese landen alsook een uitgebreide reisgids. TMC-berichten, bv. over files en omleidingen, verschijnen automatisch en kunnen steeds in de routeplanning worden opgenomen. De DVD 90 Navi heeft ook een aparte MP3-compatibele CD-speler die tot 10 uur weergave per CD garandeert. Media drive: CD en MP3-speler, DVD-ROM (Navi). Stuurwielbediening, 4 x 10 voorkeuzezenders, 4 x 20 watt, 9 luidsprekers, hulpingang en kleurenscherm.

iRed

En waar is die AUX-input te vinden als hij aanwezig is in de Signum?
          Ik vind hem namelijk niet. :(

speaker
          Deelnemer

Als de HU van 2007 of later is dan kan er een aux op zitten.
            Meestal in het vakje onder je ECC zit rechts boven aan een 3,5mm jack-socket (plug)

Heeft ie dit niet , en is ie van 2007 of later, dan kan je een update cdrom bij de dealer kopen ( 8 euro ) en je HU updaten. Daarna kan de dealer met een tech2 de aux-in optie programeren , zodat die ook daadwerkelijk in je scherm komt als optie. Dan hoef je alleen nog een aansluiting aan de achterkant te maken met een stekker voor je mp3-speler.

iRed

Het staat wel aangegeven op mijn scherm, daarom dat ik dacht dat deze optie er wél was.

Ik zal morgen een kijkje nemen in het vakje.

speaker
              Deelnemer

Als ie al in je scherm staat hoef je alleen aan de achterkant een aansluiting te maken.
                heb je dit in je scherm?

Dan moet je op de stekker van je dvd90 deze aansluiting maken

iRed

Ik zou niet weten hoe je aan dat scherm kan geraken? :D

Het is in het rijtje waar oa ‘CD in’ staat, waar helemaal rechts ‘MP3’ staat.

In het vakje onderaan heb ik geen aux-ingang gevonden trouwens.

speaker
                  Deelnemer

Je komt in die menu door:
                    Met de grote ronde knop in je meest linkse scherm te klikken , tot je het rijtje krijgt met :FM, AM , CD, Aux

Dat mp3 wat jij bedoelt heeft te maken met een cdtje die op mp3 wijze is gebrand !

iRed

Ik heb het AUX-menu niet. :(
                      Jammer want in onze Fiat Punto EVO hebben we dit wel en hebben hiervoor al een hele muzieklijst gemaakt.
                      Dan zal ik veel cd’tjes moeten branden. :(

speaker
                      Deelnemer

Dan lees je niet goed!!

Heeft ie dit niet , en is ie van 2007 of later, dan kan je een update cdrom bij de dealer kopen ( 8 euro ) en je HU updaten. Daarna kan de dealer met een tech2 de aux-in optie programeren , zodat die ook daadwerkelijk in je scherm komt als optie. Dan hoef je alleen nog een aansluiting aan de achterkant te maken met een stekker voor je mp3-speler.

iRed

En hoe maak ik die aansluiting dan? Van die foto begrijp ik eigenlijk niet veel; ik ben niet zo’n handige meneer hoor. :D

speaker
                          Deelnemer

Neem een kabeltje met een jack-plug er aan ( formaat wat ook in de koptelefoonaansluiting van je mp3-speler gaat )
                            Het gaat alleen om de stekker en een halve meter kabel , dus alles wat aan de achterkant zit knip je er af.
                            Pel de aders en knoop/soldeer/oid aan de stekker op de achterkant van je radio, zie foto

Dan naar de Dealer toe ( of iemand met een tech2 ) en het aux-in progje er in laten zetten !

Daarna moet ie het doen !
                            (tenzij hij van voor 2007 is ! )

jeroenk
                            Deelnemer

Nog één opmerking met betrekking tot die kabel zelf maken:

Neem geen kabel van oude oordopjes of el-cheapo speakertjes. Die zijn meestal niet zo sterk :) Ik zou even proberen een goede jack => tulp kabel te kopen. Dan voorkom je waarschijnlijk dat je het draad een keer stuk trekt o.i.d!

Wat nog veel mooier is (vind ik persoonlijk) is een jack input maken. Dan neem je bijvoorbeeld een kabel als deze:
                              http://www.conrad.nl/ce/nl/product/325051/35-mm-Jackplug-verlengkabel-SpeaKa-Professional-50102-Jackplug-35-mm-stereo-Jackplug-koppeling-35-mm-stereo/SHOP_AREA_17473&promotionareaSearchDetail=005″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                              Dan knip je de jack kant eraf; en soldeer je deze kant aan je radio. De andere kant laat je bijv. uitkomen in je dashboardkastje. Hieraan kan je dan een jack->jack kabel hangen met een mp3-speler / telefoon / wattanook.

Je kunt er ook voor kiezen om ergens een gaatje te maken en de stekker er daar netjes in te lijmen. De kans dat het ‘intern’ stuk gaat is dan niet zo groot. Terwijl dit met een kabel rechtstreeks aan je radio aannemelijker is lijkt me…

Just a brainwave, do with it whatever you like :)

speaker
                              Deelnemer

@jeroenk wrote:

Nog één opmerking met betrekking tot die kabel zelf maken:

Neem geen kabel van oude oordopjes of el-cheapo speakertjes. Die zijn meestal niet zo sterk :) Ik zou even proberen een goede jack => tulp kabel te kopen. Dan voorkom je waarschijnlijk dat je het draad een keer stuk trekt o.i.d!

Wat nog veel mooier is (vind ik persoonlijk) is een jack input maken. Dan neem je bijvoorbeeld een kabel als deze:
                                http://www.conrad.nl/ce/nl/product/325051/35-mm-Jackplug-verlengkabel-SpeaKa-Professional-50102-Jackplug-35-mm-stereo-Jackplug-koppeling-35-mm-stereo/SHOP_AREA_17473&promotionareaSearchDetail=005″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                Dan knip je de jack kant eraf; en soldeer je deze kant aan je radio. De andere kant laat je bijv. uitkomen in je dashboardkastje. Hieraan kan je dan een jack->jack kabel hangen met een mp3-speler / telefoon / wattanook.

Je kunt er ook voor kiezen om ergens een gaatje te maken en de stekker er daar netjes in te lijmen. De kans dat het ‘intern’ stuk gaat is dan niet zo groot. Terwijl dit met een kabel rechtstreeks aan je radio aannemelijker is lijkt me…

Just a brainwave, do with it whatever you like :)

Dan brainwave ik nog even met je mee.
                                Gewoon origineel maken !!

DennisD
                                Deelnemer

@speaker, de tray met aux in is niet meer leverbaar nieuw, dus als je er 1 wil zul je een 2e hands op moeten zoeken. Ik heb er zelf 1 op de kop kunnen tikken, alleen had ik er geen rekening mee gehouden dat deze uit een RHD kwam en dus het dashboard gespiegeld zit.

speaker
                                  Deelnemer

Maakt niet uit ! Het bakje is precies het zelfde !
                                    Maareh… niet meer leverbaar ??

DennisD
                                    Deelnemer

Nee hoor, bakje is gespiegeld als het ware. De foto die jij gepost hebt komt van een rhd, bij onze lhd zit de ronding van het bakje rechts, krassen staan nog in mijn dashboard (niet opvallend) van het passen. Toevallig van de week opgevraagd bij mijn dealer en het bakje is niet meer leverbaar. Kenp van vectra-c.com had n.l hetzelfde euvel.

speaker
                                      Deelnemer

@DennisD wrote:

Nee hoor, bakje is gespiegeld als het ware. De foto die jij gepost hebt komt van een rhd, bij onze lhd zit de ronding van het bakje rechts, krassen staan nog in mijn dashboard (niet opvallend) van het passen. Toevallig van de week opgevraagd bij mijn dealer en het bakje is niet meer leverbaar. Kenp van vectra-c.com had n.l hetzelfde euvel.

Ik zie het ja, keek niet naar de foto :sleeping
                                        Raar dat ie niet meer leverbaar is. Vorig jaar nog geinformeerd bij de dealer hier , en die kon hem met 3 dagen in huis hebben !

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.