Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › mp3 aan standaard radio koppelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2012 om 01:11 #17249831
hallo mijn naam is Anthony en ben sinds kort in het bezit van een corsa c z1.4xe sport
mijn vraag is, kan ik een mp3 speler aan de standaard opel radio koppelen??29 juni 2012 om 03:55 #18039633je kan ook gewoon een fm transmitter kopen, kosten ongeveer een eurootje of 10.-
hier sluit je je mp3 speler of usb stick aan en dan stel je een ferquentie in, en die zoek je op je radio, en voila alles speelt.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/372241?WT.mc_id=gshopgreetz,
29 juni 2012 om 11:30 #18039634en er bestaat geen andere mogelijkheid?????
30 juni 2012 om 05:40 #18039635Jawel, hamer en ducttape.
Maar of dat het gewenste resultaat heeft….Wanneer de radio geen AUX ingang heeft (3,5mm jack plugje) of USB aansluiting, dan kan je het gewoon shaken.
FM Transmitter kan wel, maar dan heb je minder geluidskwaliteit.Dus als je volledige controle vanaf de radio zoekt (dus kunnen bladeren in je MP3tjes enzo) dan zou ik aanraden om een andere radio te kopen. Een leuke Kenwood of Alpine ofzo, met ee USB aansluiting.
Die zijn vaak meteen ook iPod/iPhone ready, dus de radio is in staat om met de telefoon te praten over welk MP3tje gespeeld moet worden.
Persoonlijk zou ik dan ook direct de volgende stap erbij nemen, en dat is geintegreerde bluetooth als carkit. Als je er eentje uitkiest die ook nog AD2P (Audio Distribution Protocol, dus muziek afspelen via de radio over bluetooth) en AVRCP (Audio/Video Remote Control Protocol, bladeren via bluetooth) ondersteunt, kan je dan zelfs met de radio in je telefoon bladeren tussen je MP3tjes.
Bluetooth erbij kost tegenwoordig vrij weinig extra namelijk, en dan ben je direct voorzien van handsfree bellen, kan je muziek via USB pakken en via Bluetooth. Je kan zelfs een TomTom via bluetooth aankoppelen en zo de spraak daar van over de speakers doen.Edit:
Heb zelf pasgeleden m’n Alpine CDE-103BT vervangen voor een CDE-133BT.
Die kan dat ook allemaal, en ik vind het ideaal. Plus dat Alpine niet eens zo gek duur meer is (ongeveer 180 euro).
Oude deed allee HFP/HSP (HeadSet Profile/HandsFree Profile) via bluetooth. de nieuwe dus ook AD2P en AVCRP.30 juni 2012 om 07:40 #18039636dan lijkt mij dit dus een betere optie
alvast bedankt :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.