motot storing na aansluiten dv en afdoppen orginele

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) motot storing na aansluiten dv en afdoppen orginele

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218431
    casanova88
      Lid sinds:
      24 June 2009

      goeiendag allemaal,

      heb al vele stukjes gelezen over dv op de z20let,
      maar nu heb ik dus de orginele afgedopt, en hij blaast ook goed af, maar nu krijg ik na 10 min rijden storing van asr en abs.
      en hij reageert ook anders op gas geven, maar dat zal wel zo horen.
      hoop dat iemand duidelijkheid kan geven.

      mvg Richard

      #17627436
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        De beste DV is gewoon de originele!

        Wil je zonodig een dv dan moet je een twin piston valve nemen.

        #17627437
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          Hoi , Rchard
          Als je de orginele afgedopt hebt , heb je dan ook intern de veer verwijderd en met een spacerring vervangen of er een lange schroef in gedraaid zodat deze echt niets meer doet?
          En wat voor DV gebruikt je? (dual piston hoop ik):vertag
          Wat bedoel je met regeert anders op gas geven?
          Het lijkt erop dat je een foutmelding krijgt omdat er iets toch niet lekker zit na je modificatie.
          Dit kan dus bij je orginele circulatieklep zijn die je afgedopt hebt maar ook bij DV als deze
          niet goed aangesloten zit bv aan de luchttoevoer v/d circulatieklep kun je foutmeldingen krijgen.

          Succes en groet Marcel.

          #17627438
          casanova88
            Lid sinds:
            24 June 2009

            he opc,
            nee heb de orginele gewoon nog zo gelaten,
            heb een collins twin piston.
            heb mijn dumpvalve aangesloten direct op gasklep huis, en de hele vacuum naar orginele
            weg gelaten en orginele afgedopt.
            gas reageert, afgekapt.
            maar word gek wat moet doen met orginele, afsluiten er op laten.
            als ik had geweten dat zo gedoe was was ik er nooit mee begonnen..:P
            maar dat geluid..:P

            mvgr Richard

            #17627439
            OPCdriver
              Lid sinds:
              1 August 2009

              Twin piston :thumbup direct na gasklephuis :thumbup
              Echter als je alles weglaat is ook prima maar moet je wel de veer vervangen door een
              spacer die je veer vervangt zodat de klep in dichte positie blijft staan.
              Je kunt als je dat niets lijkt hem ook weer aansluiten want hij zou ook in
              combinatie met een DV ook moeten werken , alleen de DV maakt dan wat minder
              afblaasgeluid.
              Dus daar ben je fout gegaan afdoppen allen werkt niet ; blokkeren die klep!!!:vertag
              Als het je niet duidelijk is moet me maar weer mailen , ik wil je er desnoods wel
              mee helpen bij mijn garage , ik zit in de buurt van A’dam.
              Succes en groet Marcel.

              #17627440
              casanova88
                Lid sinds:
                24 June 2009

                okay,
                nou ik sluit eerst alletwee wel even weer aan, maar geeft toch vermogen verlies..??
                ga deze week dan even proberen die andere dicht te maken,
                waar kan ik zo’n spacer weg krijgen??
                en komen daardoor ook die motorstoringen…??

                nog bedankt voor de reacties, woon in groningen:P
                maar als nog nodig is..;)

                alvast bedankt hou je op de hoogte hier..!!

                mvg. Richard

                #17627441
                OPCdriver
                  Lid sinds:
                  1 August 2009

                  Als je hem weer orgineel aansluit CK (circulatie klep) dan moeten je storingen over zijn.
                  Je kunt je DV gewoon laten zitten want deze kan tesamen met de CK werken.
                  Vermogen win en verlies je in geen van de gevallen je DV is er allen voor je turbo op toeren te
                  houden gedurende het overschakelen.
                  Die “spacer” vult slechts de ruimte op die eerst door je veer ingenomen was , de storingen komen
                  vrijwel zeker hierdoor want de turbodruk duwt nu die veer in bij bepaalde situaties waardoor er
                  lucht ontsnapt op een moment dat dat precies niet moet.
                  De spacer voorkomt dit en sluit de CK af.
                  Tja , Groningen is beetje ver hiervandaan , maar kijk maar en een goede uitleg (engels)
                  kun je ook hier vinden ; zlet.co.uk-homepage en dan kijken bij “How to section”
                  Succes en groeten Marcel

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.