Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › motorvermogen weg laadstr en eps indicators branden.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2013 om 20:59 #17257602
Goedenavond,
Vanavond kreeg mijn vriendin de schrik van haar leven op de snelweg. Opeens geen motorvermogen meer en de stuurbekrachtiging was uitgevallen. Gelukkig de auto zonder ongelukken aan de kant gekregen. Motor uit gezet en opnieuw gestart. Geen problemen meer tot vlakbij huis weer hetzelfde, motorvermogen weg indicatoren branden.
Op het dashboard branden het laadstroomlampje, en in de toerenteller het eps icoon (stuur met !) en het icoon van de niveau regeling van de Xenon verlichting.
Heb zelf nog even een rondje gereden.
Eerst gaat het laadstroomlampje branden
Daarna valt de EPS (stuurbekrachtiging uit)
Tegelijkertijd valt het motor vermogen volledig weg. Rijden doet ie nog wel max 20km/u====== Het gaat om een Vectra van 2005 met een 1.8XE motor op LPG. Er zit alarm op af fabriek.======
Kan dit aan de dynamo liggen? Hoe meet ik de laadstroom?
Update 1:
De Opel dealer kon niets vinden. Ook geen melding in de computer.
Laadspanning was netjes 14 volt.
Update 2:
De auto is net voor een beurt en apk bij de opel dealer geweest. Wederom geen mankementen gevonden. Alle foutcodes zijn gewist.
Vanmiddag wilde de auto niet starten. De startmotor gaat niet rond, er gebeurd helemaal niets. Wederom de iconen van EPS en laadstroom.
ANWB heeft van alles gemeten en denkt dat het aan de start onderbreker ligt.
Ook geeft het display een fout met het alarm systeem aan.
De auto is naar de Opel dealer gesleept. Morgenvroeg proberen of er een monteur naar kan kijken.
Iemand tips?
====== Het gaat om een Vectra van 2005 met een 1.8XE motor op LPG. Er zit alarm op af fabriek.======
7 mei 2013 om 05:42 #18141725Waarschijnlijk een laad probleem idd.
Als het systeem niet goed werkt of er wordt teweinig bij geladen, dan worden een aantal stroom slurpende zaken uitgezet.
Waarbij waarschuwingslampjes gaan branden.Dus laat je laadsysteem controleren!
Spanning meten op de accu.
laadstroom alleen meten als je een ampèretang hebt.7 mei 2013 om 11:36 #18141726ik had een keer een soortgelijk iets..
bij mij was het de accu die vervangen moest worden.
succes ermee.
en laat ff weten wat het bij jou was. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.