Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Motoruit/inbouw tigra, hulp gezocht.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2009 om 16:40 #17209171
We zijn begonnen aan het uitbouwen van een kapot motorblok, damn wat een ellende is dat bij opel maargoed…
We hebben de cilinderkop er bijna af, alleen zitten we nu met een blauwe stekker
in ons maag die we nooit tussen de inlaat weg krijgen en dus ook de kop er niet af kunnen halen.
Kan deze ergens achter het blok los gekoppeld worden of moeten echt al die draadjes eraf??Hierbij een foto zodat jullie weten wat ik bedoel, camera is niet al te best maar is beter dan niks dacht ik zo…
En nog een vraag over de aandrijfas, hoe haal je deze los uit de versnellingsbak?
Als er iemand is die dit al eens vaker heeft gedaan en in noord-holland woont,
of hier naartoe wil komen voor wat te helpen zou ik daar ook heel dankbaar voor zijn.Menno.
15 maart 2009 om 16:45 #17471065blauwe stekker krijg je dr niet af.
Bij mijn motor wissel heb ik het inlaat traject over gezet en heb ik ook niet de stekker hoeven te verwijderen. (Wanneer je hem los haalt vervang de pakkingen !!! Anders ga je problemen krijgen)
(Inlaat traject heb ik ook overgezet omdat ik een X16XEL motor heb ingebouwd van een Astra waar een heel ander inlaat traject op zit/zat)
als je de aandrijf as aan de wielkant los haalt pak je als het goed is de aandrijf as er zo uit :)
*als het goed is zijn het steek assen. Wanneer je ze uit de bak pakt lekt je versnellings bak olie weg. DIt moet je dan ook weer aanvullen !!!! Gaat wanneer je de bak helemaal leeg hebt 1.8/1.9 liter VERSNELLINGSBAKolie in.
15 maart 2009 om 17:40 #17471066Bedankt voor je reactie alvast 1985, Mathijs (corsa v6 freak) komt me waarschijnlijk helpen.
origineel gepost door 1985
blauwe stekker krijg je dr niet af.Bij mijn motor wissel heb ik het inlaat traject over gezet en heb ik ook niet de stekker hoeven te verwijderen. (Wanneer je hem los haalt vervang de pakkingen !!! Anders ga je problemen krijgen)
(Inlaat traject heb ik ook overgezet omdat ik een X16XEL motor heb ingebouwd van een Astra waar een heel ander inlaat traject op zit/zat)
als je de aandrijf as aan de wielkant los haalt pak je als het goed is de aandrijf as er zo uit :)
*als het goed is zijn het steek assen. Wanneer je ze uit de bak pakt lekt je versnellings bak olie weg. DIt moet je dan ook weer aanvullen !!!! Gaat wanneer je de bak helemaal leeg hebt 1.8/1.9 liter VERSNELLINGSBAKolie in.
15 maart 2009 om 18:23 #17471067de blauwe stekker kun je gewoon laten zitten en dan de kop eraf halen…
de homokineet die nog in de bak zit zou je met 2 schoevendraaiers er eigenlijk zo uit meten kunnen wippen (heb ze bij de mijne (X14XE) vaker eruit gehad en altijd was het een kwestie van 2 keer iets harder trekken en ze kwamen los) en anders kom je idd de bak los aan het halen en dan van binnenuit naar buiten tikken (met beleid anders maak je meer stuk dan nodig!!!)
16 maart 2009 om 06:30 #17471068je hebt ook een soort lepel die je achter je homokineet kunt zetten als ze echt vast zitten.
Ik had er afgelopen week nog een die we ff geholpen hebben met een koevoet..Alles kan eruit met beleid.. :D
16 maart 2009 om 07:56 #17471069origineel gepost door corsaboy
je hebt ook een soort lepel die je achter je homokineet kunt zetten als ze echt vast zitten.
Ik had er afgelopen week nog een die we ff geholpen hebben met een koevoet..Alles kan eruit met beleid.. :D
:jerry past niet bestaat niet, rekt die niet …
:jerry wat niet past word gelast
:jerry en wie laag wil zijn moet omrijden :angel
16 maart 2009 om 16:50 #17471070Zaterdag zal het blok eruit gaan of hij nou wil of niet :P
16 maart 2009 om 17:27 #17471071origineel gepost door TigraFreakMenno
Zaterdag zal het blok eruit gaan of hij nou wil of niet :Phehehe.
Wel laten weten en natuurlijk foto’s posten hé ? :kewlpics
13 april 2009 om 10:27 #17471072Ik ben nu op zoek naar iemand die mij kan helpen want ik kom niet verder.
Uiteraard tegen een vergoeding, liefst een monteur die ook gelijk de riemen kan vervangen…Menno.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.