Motortemperatuur net boven blauw – Vectra-B X2.0 DTL ’99

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motortemperatuur net boven blauw – Vectra-B X2.0 DTL ’99

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    paulus01

Hallo allemaal,

Aangezien ik een complete n00b qua auto’s ben, vraag ik het jullie maar.

Ik heb een Vectra B Diesel uit 1999 en de motortemperatuur lijkt mij aan de lage kant.

Vanochtend reed ik naar mijn werk (+/- 4-5 km bebouwde kom, dan +/- 25-30 km buiten bebouwde kom (80km wegen) en daarna weer +/- 4-5 km bebouwde kom). Het display in de auto gaf aan dat het ongeveer 5graden was buiten.
      Gedurende deze 45 minuten durende rit, kwam de temperatuur meter maar net boven het blauw aan.
      Dit lijkt me aan de lage kant. Is dit normaal of niet en kan dit kwaad of niet?

Wat meer stats: de auto heeft ongeveer 315.000 km gereden. Op de 80 wegen rijd ik altijd in de 5e versnelling.
      +/- 3 weken geleden heb ik de oliekoeler, demper en dynamo moeten laten vervangen.

Overigens is bij het vervangen van de oliekoeler door de onafhankelijke garage 2 liter 10w40 bijgevuld, terwijl er 5w30 (meen ik) in zit. De monteur gaf aan dat dit geen kwaad kon, is dat zo?

Mbt de temperatuur: ik krijg wel warme lucht binnen voor zover dat van belang is.

Alvast dank voor de hulp,
      Paul

wim-v6
      Deelnemer

Thermosstaat aan vervanging toe…

Willem

paulus01

Bedankt.
          Is dat op de 1 of andere manier te controleren (m.a.w. als ik die vervang, ben ik dan van het probleem af?).

En mbt de olie (2 liter 10w40 is bij, ik meen, 5w30 gegooid), kan dat kwaad?

Thx

wim-v6
          Deelnemer

het is niet de bedoeling dat er olieen gemengd worden, dit zal niet echt direct kwaad kunnen, bij de volgende beurt weer 5w30 erin en weer klaar.

Willem

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.