Goedemorgen allemaal,
Ik heb mij hier even geregistreerd omdat mijn Astra uit 2002 (1.6 benzine) een nogal vreemd probleem heeft.
Het is begonnen toen ik op een warme dag de airco aanzette. Toen de airco geactiveerd werd hoorde ik een soort knal/tik uit het motorcompartiment komen en begon de meter die de temperatuur van de motor aangeeft te dalen. Tevens kreeg ik een zoete smaak in de mond wat naar mijn idee van de koelvloeistof afkomstig was.
Na hem overnacht te hebben laten staan heb ik er de dag erna een stukje mee gereden. Na een km of 2 begon de motor weer normaal op temperatuur te komen maar na het bereiken van 85 °C zakte deze weer terug naar waarden onder de 60 °C. Na de auto geparkeerd te hebben met draaiende motor viel mij op dat het toerental rond de 1300 stationair lag. Na enkele minuten zakte deze terug naar 900 en begon tevens de temperatuur weer op te lopen.
De motor zelf wordt ontzettend heet en in het koelvloeistofreservoir is te zien dat de koelvloeistof met aardig wat druk in het reservoir terug komt (geen idee of dit normaal is).
Alle hulp is zeer gewaardeerd!
Groeten, Vincent