Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motorswap/ombouw advies gevraagd.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2010 om 20:13 #17221354
Beste allemaal,
Ben in het bezit van een opel 1.6 8xszr (dacht ik uit mijn hoofd). De astra is een uit de hand gelopen hobby en heb deze flink onder handen genomen kwa optische tuning.
Echter begin ik nu te spelen met het idee om er motorisch iets mee te gaan doen. Ik zou het wel iets vinden om een motorswap te gaan doen om de astra wat meer vermogen te gaan geven. Nu zijn er veel verschillende motoren te verkrijgen en ik vroeg mij af wat de experts op dit forum mij voor motor zouden aanraden en natuurlijk de versnellingsbak. Uiteraad moeten er dan ook dikke schijfremmen op en achter de trommels vervangen. Ik wil eventueel wel een optie voor een turbo achteraf monteren openlaten. Ben gek op dat fluitgeluidje.
Als ik dit ga doorzetten, dan wil ik dit aankomende winter gaan doen. Ik wil het wel goed doen en eventueel laten doen. Ik heb er zelf niet de technische kennis voor, maar ben niet stom. Tevens wil ik het dan ook door de rdw laten keuren voor verzekeringstechnisch. Het moet gewoon allemaal correct zijn.
Wie heeft er tips/kennis of bedrijven die me hierover kunnen informeren of helpen?
17 mei 2010 om 21:21 #17673446Heb nog een setje OPC remmen voor je voor een zacht prijsje ;)
Lees in het astra gedeelte de how to is door….staat ook eea.
Een “optie” voor turbo is niet echt haalbaar denk ik…het is turbo of niet. Moet je nu beslissen lijkt me. Als je een turbo zou nemen in een astra F zou ik voor de c20let gaan. Dat wordt redelijk vaak gedaan, op astra gsi forum, waar jij ook zit, weten ze daar alles van.
17 mei 2010 om 21:22 #17673447ligt aan je budget wat voor een soort motor je erin wilt bouwen!
als je een redelijk budget hebt zou ik persoonlijk voor een c20xe gaan (2l 16 klepper)
en daar is altijd een optie op mogenlijk om er later een turbo op te bouwen,en tjah mocht je een nog hoger budget hebben kun je natuurlijk ook gelijk voor een c20xe turbo gaan, maar net wat ik zeg dat is een stuk duurder.
kijk anders eens op (http://www.corsa-novatuning.nl) daar staan veel ombouwen op met veel tips.
succes!
17 mei 2010 om 21:49 #17673448ja ligt er aan wat je er aan uit wil geven
alles is mogelijk van 1.8 16v tot een 3,2 24veen c18xe kost bijna niks tegenwoordig
c20xe heb je al van af 400 euro
c20let kost heel wat meer en moeten 9 van de 10 keer helemaal onder handen genomen worden wat je nog een keer het zelfde kost als aan schaf prijs
v6 ligt er aan welke
van een calibra past er zo in zonder veel te veranderen
3.0 of 3.2 v6 kost wat meer omdat je ook delen van een calibra v6 nodig hebt
x25xe van een b vectra kan er ook wel in maar is iets meer werk door ander type inlaat op deze motorachteras ombouwen naar schijven is een kwestie van achteras van een astra gsi om hangen
voor remmen kun je pakken van een calibr turbo of v6
maar ook van een omega mv6
alleen moet je dan wel schijven hebben in 4 gaats of je moet heel de auto ombouwen naar 5 gaats navendus zeg maar wat je wilt
op het astra gsi forum staat nog een complete 3.2 v6 motor met bak en alles er bij uit een astra
die kun je er zo in hangen :P
:P19 mei 2010 om 16:52 #17673449Dank jullie wel. Nouw ja budget ligt op circa 2000 euro. Liefste zou ik wel een turbo blok of een 3,2 v6 hebben, maar het moet ook reeel blijven.
Ik moet er nog even over peinzen over hoe en wat.
19 mei 2010 om 17:31 #17673450Waar moet je op letten als je een gebruikte motor koopt en versnellingsbak?
19 mei 2010 om 19:55 #17673451uitgebouwd is altijd een gok…. je kan beter een schadebak of sloper hebben. Toen ik die coupe had gekocht had ik de optie om alelen blok + bak te nemen, of de hele auto. Blij dat ik de hele auto heb meegenomen, kwam zoveel tekort als ik t niet had gedaan!
19 mei 2010 om 20:15 #17673452Een Astra 1.6 heeft toch ook nog de dunne aandrijfassen ?
Dan wordt het ook veerpoten omzetten, als je bijv. een C20XE met F20 bak en dikke assen er in gaat zetten.Misschien kan je dan beter een Astra GSi 16V met flinke roestschade op de kop tikken, heb je alle onderdelen plug-and-play bij de hand.
Ik denk niet dat je voor 2000 euro een turboblok incl. revisie en alle aanbouwdelen, zoals dikke remmen, bak, andere veerpoten, radiator, enz. enz. hebt.
Misschien is dat 3,2 V6 – pretpakket van het astra GSi – forum wel goed geprijsd……19 mei 2010 om 21:07 #17673453Prijs ligt ook een beetje aan hoe handig je zelf bent!
19 mei 2010 om 21:50 #17673454voor 2000 euro kun je een c20let vergeten in nederland
en een 3,2 word het ook niet danbeste wat je kunt doen is of een komplete astragsi c20xe kopen waar de carrosserie van verrot is en niet meer te redden valt
dan heb je alles
of je koopt een vectra A of calibra v6 met handbak
dan moet je nog wel wat andere delen er bij zoeken maar 90 procent van de onderdelen heb je dan in huis
let bij een v6 wel op of er geen olie in het koelwater zit
want het wil wel voorkomen dat de oliekoelr kapot is en dat is ook een grap van rond de 200 euro20 mei 2010 om 10:59 #17673455Sja, net als hierboven ook al wordt gezegd!
Ligt eraan wat je dan ook wil vervangen!
Distributie, waterpom, pakkingen, dan ben je al zo een boel geld kwijt!Maar als je een complete auto koopt, dan kun je misschien nog wat verdienen aan het verkopen van de onderdelen die je zelf niet nodig hebt!
20 mei 2010 om 17:56 #17673456ik heb nog wel een x25xe blok liggen uit een vectra b
heeft 180 gelopen
maar is zonder inlaat gedeelte
maar die kun je toch het beste van een calibra pakken
kost je 250 euro24 mei 2010 om 19:59 #17673457En wat mag zo’n blokkie kosten?
Ben trouwens nu nog aan het orienteren over hoe en wat allemaal. Dat van een complete rotte gsi kopen zat ik ook al over na te denken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.