Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › "motorswapje"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2012 om 15:04 #17249393
Hoi allemaal,
Ben pas lid van het grote opelforum,heb wel vrij lang bijna dagelijks rondgekeken en meegelezen met veel
verbouwingen van mensen.
Ik moet toch ergens mijn “ei” kwijt en zou hier graag mijn “motorswap” ducumenteren die een beetje uit de hand is gelopen.
in deze staat heb ik hem gekocht,helemaal origineel maar na 2mnd brak de distributieriem en dag blokje.
zag er triest uit na het opengooien van het blok,alles krom.
maar waar een 2.5L is kan ook een 3.0L blok in gelepeld worden.
en dat was het begin van het hele onheil!ergens aan beginnen zonder voorkennis maar dat blijkt naderhand
het 3.0 blok van een omega uit 97
dit blok is uit elkaar gehaald,schoongemaakt,pakkingen en onderdelen vervangen en een
nieuw kleurtje gegeven.
kleppendeksel vervangen voor de alu versie
nieuwe distributieset,waterpompin de tussentijd dat het blok klaar gemaakt werd had ik een andere auto voor
woon werk verkeer en had dus geen haast meer met het blok klaarmaken en waarom alleen het blok een vers kleurtje?
dan maar de hele auto op de schop.onder constuctie :mrgreen:
14 juni 2012 om 16:52 #18034544ziet er erg goed uit !!!
:thumb
zou zelf ook graag zoon blok in mijn astra g willen hebben ( dit is mogelijk )
alleen kan ik dit zelf niet en kosten om dit te doen zijn te hoog
maar fuck was is dit een lekker blokje :thumb14 juni 2012 om 17:42 #18034545Nice !
Maar ga je ‘m met het Omega carter in je Calibra hangen ?14 juni 2012 om 18:54 #18034546Dat gaat niet echt werken en passen helemaal niet.
14 juni 2012 om 20:16 #18034547Idd, even van de 2.5 v6 afhalen die carterpan ;)
14 juni 2012 om 20:53 #18034548dank jullie wel
nee, dat was de eerste fout die ik maakte.
omega carter past niet in een calibra maar daar kwam ik pas
achter toen ie erin lag.
alles weer eruit
na wat pluizen en vragen aan de juiste mensen dit keer (van dit forum)
kwam ik erachter dat ik de carterpan van mijn oude blok nodig had plus olie aanzuig.
iemand die dacht dat hij verstand ervan had,had de nokkenassen,distribusieriem e.d.
afgesteld.voor de zekerheid na het carterpan fiasco had ik via een kennis een opelmonteur
met veel v6 ervaring laten kijken naar het blok.
klopte dus niet veel van,had weer mijn kleppen gekost.uitelkaar weer en blijkt dus ook een
koppakking lek te zijn geweest,dus dan maar echt uitelkaar.
en dan maar meteen wat meer vermogen.gesloten luchtfilter van carbon met luchtslang voor naar voorbumper
82graden celsius thermostaat met koppeling,carterschroef met magnetische tip
mantzel spruitstuk (lange levertijd)
verstelbare nokkenas tandwielen
oilcatchtank
benzineslang met geweven mantel voor wat meer druk
heb ook nog een zwaardere benzinedruk regelaar,komen nog andere nokjes in en
het chipje aanpassen en complete nieuwe uitlaat van mtech
wordt vervolgd14 juni 2012 om 22:40 #18034549Toe maar, geen halve maatregelen ! Je vakantiegeld heeft al een goede bestemming gevonden zie ik king:
Heb je dat Mantzel inlaat al liggen ? Heb ‘m zelf n.l. al wel een tijdje klaar liggen voor montage (ooit nog is),
Levertijd is idd lang. Ik moest destijds vooruit betalen. Hoorde lange tijd niets meer daarna, mailen, niks. Bellen, telefoon werd aanvankelijk niet eens opgenomen. Uiteindelijk kreeg ik is iemand te pakken, ja geld was er al een tijdje, ze zouden ‘t gaan regelen.. :???: Nou moest er dus echt zelf aardig achter aan zitten. Beetje omgekeerde wereld m.i.Uiteindelijk kwam die dan wel, maar ben niet echt te spreken over de afwerkingskwaliteit. Die Nowack heeft dan de Mantzel rechten/merknaam wel, maar laat die dingen denk in China of Taiwan gieten ofzo.(misschien dat daarom ook wat langer duurt ?) Niet dat dat slecht hoeft te zijn, maar ik vond ‘m erg grof hier en daar !
Ook niet echt maat accuraat. 1 gat voor de gasklep opkomt had al helemaal vern*kt draad erin.. Slordig. Zeker voor dat geld.
Toen ik er opmerrkingen over maakte werd ‘t afgedaan met dat dat normaal is, en dat ze allemaal zo zijn. Heb ‘m zelf maar helemaal na laten bewerken.15 juni 2012 om 07:34 #18034550Inderdaad zeg, waar een gebroken distributieriem niet toe kan leiden!
Goed bezig!15 juni 2012 om 07:37 #18034551ziet er bloedmooi uit zon vers blok!
ga dit topic zeker in de gaten houden
15 juni 2012 om 07:53 #18034552Goed bezig ja!! Daar wordt niet beknibbeld ;)
En dat verhaal over de mantzel hee.. Ik dacht dat die juist kwaliteit leverden! :wtf15 juni 2012 om 08:33 #18034553@kaneelschep wrote:
En dat verhaal over de mantzel hee.. Ik dacht dat die juist kwaliteit leverden! :wtf
Vroeger wel ja, maar sinds ze failliet gegaan zijn en overgenomen door Nowack niet meer!
15 juni 2012 om 08:34 #18034554dat mantzel trekt zich al maanden,vooruitbetaling maar contact met de klant hoo maar
maar ja heb nog ffbenzinedrukregelaar,katvervanger,bougiekabels maar deze worden denk vervangen door wat
sportievere versies,halo bougies voor een wat beter vonkje
hier gaat ie richting spuitkabine
hier wordt het oude blok eruit gehaald
beetje leeg
schuren maar,alle gaten en sleuven die dicht mogen zullen dicht gemaakt worden
maar eerst nog ff het vooronder schoonspuiten
15 juni 2012 om 08:39 #18034555Die laatste foto is echt schitterend!
15 juni 2012 om 08:44 #18034556:wtf Ben je niet bang dat er in alle kabels vocht blijft zitten en ze gaan oxideren??
15 juni 2012 om 08:53 #18034557Hoe denk je dat ze 2e handsjes in showroomstaat krijgen? Spuiten alless schoon van binnen en buiten.
En kabels zijn meestal ingetapet in plastic buizen met een huls om de kabels. Dus oxideren zal wel mee vallen. Hooguit stekkers. Gewoon goed drogen is dr niks aan de hand. Als het regent en je door een plas water rijd zit het ook onder.15 juni 2012 om 09:50 #18034558voor dat oxideren ben ik niet bang heb na afspuiten de boel met wd40 ingespoten is vochtverdrijvend en de meeste kabels zal ik toch moeten gaan verlengen en verleggen dus heb ze toch allemaal nog wel een paar keer in de handen om na te kijken
hier nog het proefpasje van het blok
en toen paste het niet door het omega carterin de cabine
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SK4XR7LD-G.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
en klaar
en weer naar huis
tijdens wat onderdelen zoeken kwam ik dit tegen
dit vond ik toch wel een mooie verschijning en ben wat gaan zoeken en dit blijkt een
cliff edition te zijn.die voorbumper en zijlijsten wilde ik ook wel hebben
na lang zoeken en wachten (paar maanden)….
dan maar weer terug naar de cabine
en hebben we deze ook maar dicht gemaakt
in goed gezelschap
15 juni 2012 om 10:29 #18034559ik ben fan! die kleur staat echt goed man!
15 juni 2012 om 10:32 #18034560Mooi ! goed bezig.. :thumbup Staat bij mij ook op de planning, helemaal over spuiten.. Gelijk goed aanpakken.
Cliff bumper is ook erg mooi..
Maar heb je er nou andere achterlichten in zitten ?Maar idd, helaas gaan de woorden ‘Mantzel’ en ‘kwaliteit’ niet echt meer in 1 zin..
Zegt genoeg denk :???: Zo was ‘t hele inlaat. Daarbij waarschijnlijk past ie ook niet in 1 keer (bij tenminste niet)
loopt klem aan achterzijde op injector rails.. Bij mij moest aangepast worden.
15 juni 2012 om 18:37 #18034561dank jullie wel,
mantzel stuurt dus nog wat huiswerk mee naar huis? :wtf
voor dat geld mocht die topspinne toch wel gelikt uitzien.glad als een babykontje :ass op de stof na
15 juni 2012 om 18:49 #180345622 weken geleden heb ik hem maar eens een beetje gepoets,ziet toch wat netter uit.
plaatje besteld voor tussen de achterlichten,vlug ff op kleur gebracht,gat erin en de
nieuwe tankdop erin.
dit wordt de nieuwe plaats om hem vol te gooien.moet nog een 57mm gatenzaag voor metaal
halen en waar eerst de kentekenplaat zat gat boren en wat buizenwerk naar de tankleggenzit er geen stof op de auto dan wel op de lens
15 juni 2012 om 22:39 #18034563netjes!! ben benieuwd naar het eindresulaat
16 juni 2012 om 16:09 #18034564Ziet er zeer nice uit!!!!
16 juni 2012 om 16:20 #18034565dat ziet er allemaal wel netjes uit zeg
blijf deze wel volgennice job
16 juni 2012 om 17:07 #18034566de “je” van motorswapje kan je wel weglaten :shock: maar :wors je pakt het goed aan :thumb ben reuze benieuwd naar het eind resultaat dus dit blijf ik even volgen :jerry
16 juni 2012 om 19:45 #18034567nu even een stukje interieur
mijn budnik stuur weer zijn oude glans terug geven
24 karaat gouden schroeven in zijn hart
met chromen naaf,daarom moest ik het stuur polijsten
ff wat stukjes dashboard weghalen die in de weg zitten
zo ruimte zat
heb van de stukken console waar de verwarming e.d. in gezeteld waren beetje veranderd
de alpine dubbeldin waar ruimte voor gemaakt moest worden
met een kleurtje om te zien hoe het oogt,wordt naderhand bekleed
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.