motorswap x16szr

Forumindex Forums Modellen Astra motorswap x16szr

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    astra ryder-jay

Goeie dag forum-leden

Ik heb een astra g 98 smalblock (8v) x16szr met onderblok problemen je hoort gerateld bij een koude start en geluid boven de 2 toeren.
      Ik heb wel een vermoede dat het mijn drijfstanglagers zijn.
      Maar mijn vraag is dan ik wil een andere block gelijk erin lepelen(liefst een 16v) dus met andere woorden gwn plug and play dat k eigenlijk bijna nix hoef aan te passen alleen block erin monteren en starten.
      Welke motor komt mij beter uit die bijna zelfde is als x16szr maar alleen 16v.

Als jullie me kunnen helpen zou k dat heel erg fijn vinden

Alvast bedankt,

Jay :afro

trashmetal
      Deelnemer

de x14xe x16xe x16xel en x18xe1 passen er zonder veel moeite in :D

trashmetal
        Deelnemer

Maar dan zul je wel iets meer moeten doen als blok wisselen
          dit heb je nodig…

motor kabelboom computer met bijhorende sleutel en transponder voor startblokkering
          uitlaatspruitstuk, brandstofpomp voor multipoint injectie en 16v motorsteun

opel-mark
          Deelnemer

Weet je zeker dat het niet je hydraulische nokkenunits zijn ?

astra ryder-jay

Ok en trashmetal kan je mij ong een bruto prijs geven wat dit gaat kosten

trashmetal
              Deelnemer

als je het oude blok kan inruilen met bijbetalen
                kun je voor 500 een heel eind komen, als je het zelf doet
                gelijk verse olie, filter, riemen, spanrollen termostaat en waterpomp

officieel moet je hem dan ook laten omkeuren bij de rdw ;)

astra ryder-jay

Ai bedankt trashmetal, hier kan ik wel een heel eind mee komen
                  Heb je meschien nog wat kleine advies voor me of wat dan ook ?

trashmetal
                  Deelnemer

dat je de motoren kunt pakken uit de astra f en g corsa b tigra a
                    maar je hebt wel de motorsteun nodig uit de astra g 1.6 1.8 16v

als er iets is laat maar weten :thumb

astra ryder-jay

Bedankt man wnr het zo ver is zie je het wel hierop verschijnen :thumbup

Blue-Dragon
                      Deelnemer

RDW keuren gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk alles vanaf bwj 1998 moeten volgens de europese normen worden gekeurd.

astra ryder-jay

@bleu-dragon: Hoe kom ik erachter welke normen mijn astra aan moet voldoen ?

Blue-Dragon
                          Deelnemer

RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
                            Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:

de motorcode of het motortype;
                            het aantal cilinders;
                            de cilinderinhoud;
                            de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
                            het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.

het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
                            Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

Eisen waarop de RDW toetst
                            Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Dit zijn eisen betreffende de verkeersveiligheid en milieuaspecten. In de volksmond de eisen voor de APK, aangevuld met een aantal extra eisen, zoals extra donker gemaakte ruiten, geluidsproductie en gebruikerseisen. De permanente eisen maken deel uit van de Regeling Voertuigen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, zie http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.
                            Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW de toelatingseisen (dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen) en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
                            Complete motor met versnellingsbak ingebouwd.
                            Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring van hetzelfde merk en type, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.
                            Bovenstaande is niet van toepassing bij een brandstofwijziging naar LPG of aardgas, of wijziging naar elektrische aandrijving. In deze gevallen worden de toelatingseisen die gelden op de dag van de wijzigingskeuring getoetst.
                            Keuringslocaties

U kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW als:
                            uw voertuig een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1998, of
                            uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.

Voor het maken van een afspraak zie: keuringsafspraak maken of annuleren.
                            In overige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. De keuring moet dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.
                            Kosten van de keuring
                            Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
                            Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.

Dit staat op de site van het RDW,

EdGSI

Eigenlijk MOET je hem laten omkeuren.

Maar net alsof oom agent die alleen maar bonnen kan uitschrijven ,weet wat het verschil is tussen een 1.6 16v of 1.6 8v :jerry En bij de apk-keuring letten ze er niet op.

Of je moet toevallig in een grootscheepse controle rijden waar rdw , belastingdienst & politie bij aanwezig is :(

Als je er nu een blok ingooit met het dubbele vermogen, ja dan zou ik hem misschien toch maar eens laten keuren. Maar dan zul je ook andere dingen aan moeten passen (Remmerij etc)

astra ryder-jay

Bedankt bleu-dragon

trashmetal
                                Deelnemer

ik denk dat het met dat omkeuren wel mee zal vallen
                                  de motor die hij namelijk gaat gebruiken heeft typegoedkeuring
                                  en zoals je kunt lezen zijn er dan minder testen nodig

makkelijkste zou dan zijn gewoon alles van een astra g van de sloop mee nemen
                                  en vragen om bewijs dat je bij de rdw kan aantonen waar hij vandaan komt
                                  als alles gewoon goed gemonteerd zit is er niets aan de hand en kom je zo door de keuring :thumbup

astra ryder-jay

goeie dag leden ik heb mijn probleem gevonden was tog geen drijfstanglagers maar me klepstoters etc.
                                    nou heb ik gelezen dat ik een motor flush kan doen en dan moet het me motors prestatie aanzienlijk verbeteren.
                                    maar ik vroeg me af of 1 van jullie zoiets al hebbe moeten mee maken en of het lukt enso :thumb :wors

arjontje
                                    Deelnemer

@astra ryder-jay wrote:

goeie dag leden ik heb mijn probleem gevonden was tog geen drijfstanglagers maar me klepstoters etc.
                                      nou heb ik gelezen dat ik een motor flush kan doen en dan moet het me motors prestatie aanzienlijk verbeteren.
                                      maar ik vroeg me af of 1 van jullie zoiets al hebbe moeten mee maken en of het lukt enso :thumb :wors

Ik heb een corsa 1,4 8v weer stil gekregen met een olie flush.
                                      Maar als de stoter kapot is werkt het niet.

Is je nokkenas nog wel goed??

astra ryder-jay

ja ik hoop dan dat ik deze ook stil krijg met die olie flush
                                        en me nokkenas is volgens mij nog wel goed :shock:
                                        maar ik ga het uitproberen

bedankt :thumb

Haasje17
                                        Moderator

Er zit in iedergeval niets anders op den er een 8v in te monteren. Omdat je ook al ga je naar de rdw om hem om te laten keuren en er is typegoedkeuring je alsnog alerlij tests moet doen en ongeveer rond de 1000 euro kwijt bent. Anders is het bij politiecontrole mischien wel auto inleveren..

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.