motorswap x16szr

Forumindex Forums Modellen Astra motorswap x16szr

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244498
    astra ryder-jay
      Lid sinds:
      18 October 2012

      Goeie dag forum-leden

      Ik heb een astra g 98 smalblock (8v) x16szr met onderblok problemen je hoort gerateld bij een koude start en geluid boven de 2 toeren.
      Ik heb wel een vermoede dat het mijn drijfstanglagers zijn.
      Maar mijn vraag is dan ik wil een andere block gelijk erin lepelen(liefst een 16v) dus met andere woorden gwn plug and play dat k eigenlijk bijna nix hoef aan te passen alleen block erin monteren en starten.
      Welke motor komt mij beter uit die bijna zelfde is als x16szr maar alleen 16v.

      Als jullie me kunnen helpen zou k dat heel erg fijn vinden

      Alvast bedankt,

      Jay :afro

      #17962969
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        de x14xe x16xe x16xel en x18xe1 passen er zonder veel moeite in :D

        #17962968
        trashmetal
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Maar dan zul je wel iets meer moeten doen als blok wisselen
          dit heb je nodig…

          motor kabelboom computer met bijhorende sleutel en transponder voor startblokkering
          uitlaatspruitstuk, brandstofpomp voor multipoint injectie en 16v motorsteun

          #17962967
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Weet je zeker dat het niet je hydraulische nokkenunits zijn ?

            #17962963
            astra ryder-jay
              Lid sinds:
              18 October 2012

              Ok en trashmetal kan je mij ong een bruto prijs geven wat dit gaat kosten

              #17962964
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                als je het oude blok kan inruilen met bijbetalen
                kun je voor 500 een heel eind komen, als je het zelf doet
                gelijk verse olie, filter, riemen, spanrollen termostaat en waterpomp

                officieel moet je hem dan ook laten omkeuren bij de rdw ;)

                #17962966
                astra ryder-jay
                  Lid sinds:
                  18 October 2012

                  Ai bedankt trashmetal, hier kan ik wel een heel eind mee komen
                  Heb je meschien nog wat kleine advies voor me of wat dan ook ?

                  #17962965
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    dat je de motoren kunt pakken uit de astra f en g corsa b tigra a
                    maar je hebt wel de motorsteun nodig uit de astra g 1.6 1.8 16v

                    als er iets is laat maar weten :thumb

                    #17962962
                    astra ryder-jay
                      Lid sinds:
                      18 October 2012

                      Bedankt man wnr het zo ver is zie je het wel hierop verschijnen :thumbup

                      #17962961
                      Blue-Dragon
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 July 2006

                        RDW keuren gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk alles vanaf bwj 1998 moeten volgens de europese normen worden gekeurd.

                        #17962960
                        astra ryder-jay
                          Lid sinds:
                          18 October 2012

                          @bleu-dragon: Hoe kom ik erachter welke normen mijn astra aan moet voldoen ?

                          #17962970
                          Blue-Dragon
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 July 2006

                            RDW-keuring na monteren andere motor of wijziging van de motor
                            Als u één van de volgende wijzigingen aan de motor van een gekentekend voertuig aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig keuren. Het gaat om de wijziging van:

                            de motorcode of het motortype;
                            het aantal cilinders;
                            de cilinderinhoud;
                            de brandstofsoort. Hieronder valt ook wijziging naar elektrische aandrijving (De RDW hoeft een LPG-nstallatie die is ingebouwd door een RDW-erkend bedrijf niet te keuren).
                            het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen.

                            het vermogen van overige voertuigen, als dit meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde.
                            Deze verplichting om het voertuig te keuren is vermeld in hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. De regeling voertuigen kunt u bekijken op http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Eisen waarop de RDW toetst
                            Het voertuig wordt getoetst aan de eisen zoals die golden bij de eerste toelating van het voertuig. Als uw voertuig een datum eerste toelating van voor 1 januari 1998 dan toetst de RDW de zogenoemde permanente eisen. Dit zijn eisen betreffende de verkeersveiligheid en milieuaspecten. In de volksmond de eisen voor de APK, aangevuld met een aantal extra eisen, zoals extra donker gemaakte ruiten, geluidsproductie en gebruikerseisen. De permanente eisen maken deel uit van de Regeling Voertuigen. Deze kunt u nalezen in hoofdstuk 5 van de Regeling Voertuigen, zie http://www.wetten.overheid.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;.
                            Heeft uw motorvoertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW de toelatingseisen (dit zijn eisen die Europees zijn vastgelegd in EU-richtlijnen) en de permanente eisen, zoals vermeld in bijlage IV van de Regeling voertuigen.
                            Complete motor met versnellingsbak ingebouwd.
                            Als u een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem gebruikt uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring van hetzelfde merk en type, dan zijn er minder testen nodig. In deze situatie gaat de RDW er vanuit dat is voldaan aan de emissie- en geluidseisen. U moet wel kunnen aantonen dat de gebruikte motor uit een gekentekend donorvoertuig komt.
                            Bovenstaande is niet van toepassing bij een brandstofwijziging naar LPG of aardgas, of wijziging naar elektrische aandrijving. In deze gevallen worden de toelatingseisen die gelden op de dag van de wijzigingskeuring getoetst.
                            Keuringslocaties

                            U kunt terecht bij één van de keuringsstations van de RDW als:
                            uw voertuig een datum eerste toelating heeft van vóór 1 januari 1998, of
                            uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.

                            Voor het maken van een afspraak zie: keuringsafspraak maken of annuleren.
                            In overige gevallen zijn er diverse testen noodzakelijk, zoals remtesten, geluidstesten en weggedrag testen. De keuring moet dan plaatsvinden op het RDW testcentrum te Lelystad. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.
                            Kosten van de keuring
                            Voor een keuring op één van de keuringsstations van de RDW is het tarief maximaal € 80,00.
                            Moet de keuring op het RDW testcentrum te Lelystad uitgevoerd worden, dan zijn de kosten afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden. U kunt voorafgaande aan de keuring een opgave van de totale kosten opvragen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de RDW.

                            Dit staat op de site van het RDW,

                            #17962959
                            EdGSI
                              Lid sinds:
                              13 August 2011

                              Eigenlijk MOET je hem laten omkeuren.

                              Maar net alsof oom agent die alleen maar bonnen kan uitschrijven ,weet wat het verschil is tussen een 1.6 16v of 1.6 8v :jerry En bij de apk-keuring letten ze er niet op.

                              Of je moet toevallig in een grootscheepse controle rijden waar rdw , belastingdienst & politie bij aanwezig is :(

                              Als je er nu een blok ingooit met het dubbele vermogen, ja dan zou ik hem misschien toch maar eens laten keuren. Maar dan zul je ook andere dingen aan moeten passen (Remmerij etc)

                              #17962958
                              astra ryder-jay
                                Lid sinds:
                                18 October 2012

                                Bedankt bleu-dragon

                                #17962954
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  ik denk dat het met dat omkeuren wel mee zal vallen
                                  de motor die hij namelijk gaat gebruiken heeft typegoedkeuring
                                  en zoals je kunt lezen zijn er dan minder testen nodig

                                  makkelijkste zou dan zijn gewoon alles van een astra g van de sloop mee nemen
                                  en vragen om bewijs dat je bij de rdw kan aantonen waar hij vandaan komt
                                  als alles gewoon goed gemonteerd zit is er niets aan de hand en kom je zo door de keuring :thumbup

                                  #17962957
                                  astra ryder-jay
                                    Lid sinds:
                                    18 October 2012

                                    goeie dag leden ik heb mijn probleem gevonden was tog geen drijfstanglagers maar me klepstoters etc.
                                    nou heb ik gelezen dat ik een motor flush kan doen en dan moet het me motors prestatie aanzienlijk verbeteren.
                                    maar ik vroeg me af of 1 van jullie zoiets al hebbe moeten mee maken en of het lukt enso :thumb :wors

                                    #17962956
                                    arjontje
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 March 2006

                                      @astra ryder-jay wrote:

                                      goeie dag leden ik heb mijn probleem gevonden was tog geen drijfstanglagers maar me klepstoters etc.
                                      nou heb ik gelezen dat ik een motor flush kan doen en dan moet het me motors prestatie aanzienlijk verbeteren.
                                      maar ik vroeg me af of 1 van jullie zoiets al hebbe moeten mee maken en of het lukt enso :thumb :wors

                                      Ik heb een corsa 1,4 8v weer stil gekregen met een olie flush.
                                      Maar als de stoter kapot is werkt het niet.

                                      Is je nokkenas nog wel goed??

                                      #17962955
                                      astra ryder-jay
                                        Lid sinds:
                                        18 October 2012

                                        ja ik hoop dan dat ik deze ook stil krijg met die olie flush
                                        en me nokkenas is volgens mij nog wel goed :shock:
                                        maar ik ga het uitproberen

                                        bedankt :thumb

                                        #17962971
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Er zit in iedergeval niets anders op den er een 8v in te monteren. Omdat je ook al ga je naar de rdw om hem om te laten keuren en er is typegoedkeuring je alsnog alerlij tests moet doen en ongeveer rond de 1000 euro kwijt bent. Anders is het bij politiecontrole mischien wel auto inleveren..

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.