Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18171493
    PeterNoFear
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2012

      Nee dat blijft allemaal redelijk het zelfde,
      Wat wel even wat is:
      Je MOET! omkeuren, anders krijg je geen apk, i.v.m. verandering van aantal cilinders ;)

      #18171494
      robert_corsa
        Lid sinds:
        16 May 2009

        Omkeuren moet sowieso. Kost tussen de 900 a 1400 euro.
        Type goedkeur gaat niet meer op.

        Je heb een auto van 97 of jonger. Moter swap mits zelfde moter of lichter krijgt de volle keuring.

        Net gehoort van RDW.

        #18171495
        PeterNoFear
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2012

          Zijn auto is van 96, zoals in dit bericht staat:

          @OpelRobin wrote:

          Omkeuring & voertuigregistratie RDW is niet zo’n probleem aangezien mijn Corsa van ’96 is en het omkeuren dus maar 53 euro kost.Verder heb ik al 14”, schroefset en een veerpootbrug.Ik ken iemand die op een sloperij werkt en dus weleens wat corsa’s/tigra’s heeft staan.Misschien kan ik een donor auto regelen voor iets meer dan sloopprijs?Alles los kopen maakt het namelijk alleen maar duurder en moeilijker

          #18171496
          OpelRobin
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 April 2012

            PeterNoFear, idd!
            Dat omkeuren is verder geen probleem, die 53 euro zijn de kosten niet..
            Maar doelde kwa aanpassingen meer op remmerij etc.
            Want als een GSi blok inbouwen ‘veel’ meer werk/tijd/geld gaat kosten kies ik misschien wel liever voor een X14XE..
            Wat raden jullie mij aan ?
            Wat ik eigenlijk ook wel belangrijk vind is het verbruik, scheelt dat veel tussen X14/X16XE ?

            Btw: zo heel veel pk’s hoef ik niet hoor, want ik rij ook motor (zie onderschrift) en die heeft 117pk en weegt 180kilo. Dus dat zegt genoeg toch :thumbup

            #18171497
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Maakt geen verschil of je een X14XE of een X16XE pakt. Beide met de grotere remmen, hydraulische stuurbekrachtiging, etc.

              #18171491
              PeterNoFear
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2012

                Je hebt er even veel werk van, maar x14xe zijn wat minder afgetrapt,
                maar je zou evt. ook nog een x16xel kunnen pakken, uit een astra ;)

                #18171498
                Ewoud94
                  Lid sinds:
                  11 April 2013

                  Overigens heb verbruik van een x16xe ligt rond de 1 op 11…. ik rik 1 op 10 met goed doorrijden

                  Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                  #18171499
                  OpelRobin
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 April 2012

                    Okeoke, maar wil wel graag een blok zonder olieverbruik!
                    Dat is alleen te checken door er mee te rijden toch ?

                    #18171500
                    Looney
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 June 2010

                      Even paar minuten stationair laten lopen en dan paar keer gassen. Blauwe rook en olie meur? Dan verbruikt die olie :)
                      Bij een gare x16xe vliegen de oliespetters je om de oren, dus niet erachter staan met je schone broek :angel

                      #18171501
                      OpelRobin
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 April 2012

                        Goeie tip :jerry

                        #18171502
                        robert_corsa
                          Lid sinds:
                          16 May 2009

                          Zonder verbruik vind je ze niet.

                          ombouw van 1.4 of 1.6 is indentiek.

                          zelf zou ik niet moeilijk doen en er een 1.2 16v in hangen.
                          Blokje komt prima vooruit, zuinig, en jij hoeft bijna niets aan te passen.
                          remmerij is het zelfde, stuurbekrachtiging ook. Radiateur, uitlaat systeem.

                          #18171503
                          Looney
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 June 2010

                            Wat is dat nou weer voor opmerking? Tuurlijk vindt je ze nog zonder verbruik. Weinig kilometers, opgeknapt of gewoon goed behandeld… Misschien wat beter zoeken, maar zeker uit veel tigra’s komen nog knappe 1.6 blokjes. Ik nodig je ook van harte uit om naar het verbruik van mijn vriendin haar tigra te kijken. Rijdt 1:15 á 1:16 met gemengd gebruik en verbruikt niets. Na 5000km nog geen druppel bijgevuld.

                            Goed zoeken, kwam laatst ook nog iemand tegen. Die had een corsa 1.6 gekocht. 150.000km op de teller, goed privé onderhouden en geen verbruik!

                            #18171504
                            Ewoud94
                              Lid sinds:
                              11 April 2013

                              Ben het met looney eens, er zijn genoeg blokjes te vinden die weinig tot amper gebruiken.

                              Mijn blok heef 244dkm gelopen en na 5000 km nog geen druppel olie gebruikt. Ik kan hem rond de 1 op 13 krijgen maar ik hou van vlot door rijden…

                              Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                              #18171505
                              robert_corsa
                                Lid sinds:
                                16 May 2009

                                Geloof er vrij weinig van. Meeste blokjes zijn al ruim 15 jaar oud.
                                In de tigras vind je wel de beste. Is zonder meer waar ja.
                                maar je zal heel goed moeten zoeken.
                                en kom op, 5000km is toch niets om te oordelen. De gemiddelde bestuurder doet om de 15 a 20.000 eens ee beurt. Dat heb je gewoon met dit soort low budget auto’s.
                                Je leest hier zeer regelmatig over het olie verbruik. Het is gewoon een feit.

                                buiten dit forum om rijden er nog honderen met een x16xe rond, en het gros is zeker geen liefhebber in de zin van liefde voor opel.

                                we moeten wel reeel blijven.
                                mijn zwarte gsi met 210.000 op de klok verbruike ook. Mijn xel astra f verbruikte ook (werd wel minder gek genoeg)

                                Maar basseren op 2 auto’s is niet reeel.

                                wil niemand ontmoedigen. Met olie ver ruik kun je goed rijden hoor. Maar je heb het liefst toch 1 zonder.

                                stel, je vind op de sloop zo’n blok. Meestal kun je die niet meer horen.
                                hoe kun je da nog controleren of het een olie verbruiker is?
                                dat vind ik een interesantere vraag.

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.