Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motorswap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2011 om 15:40 #17231494
goedendag jongens,
ik heb even een vraag:
in mijn astra f heb ik een 1.6 8v motor liggen. nou is dit blok niet echt super snel en verbruikt nogal wat olie. nou is mijn vraag is het moeilijk om een c20ne erin te lepelen en wat heb ik hier allemaal voor nodig.
het gaat hier dan om een astra f uit 96 met een x16sz.
alvast bedankt.
gr michael
22 januari 2011 om 16:32 #17803053c20ne is ook niet snel te noemen . (115 pk)
waarom kies je niet voor de c20xe is de meest voorkomende ombouw . (150pk)22 januari 2011 om 17:27 #17803054c20ne is toch wel snel hoor
tenminst edie wat ik in mijn astra heb gegooid welmoeilijk is het niet
je moet hebben :
motorsteunen gsi
aandrijf assen gsi
bak f16 of f20
c20ne naven of hele voorpoten omzetten is makelijker
remmen van gsi (aanrader)
kabel boom van de motor
motor
ecu
ik heb het in anderhalve dag gedaan van 1400 naar c20ne echt moeilijk is het niet
uitlaat22 januari 2011 om 17:49 #17803055C20NE heeft een mooi koppel onderin, de C20XE houd meer van toeren draaien (en dat is mijn voorkeur):D
22 januari 2011 om 19:51 #17803056of een V6 haha
23 januari 2011 om 09:33 #17803057Mensen vergeten vaak om het subframe erbij over te nemen van de C20NE.
deze is langer en zit met 2 extra bouten vast, en dat is niet voor niks, het rijdt echt 100x prettiger, dit omdat de complete voorwielophanging aan het subframe vast zit, en je bij een 1.4 / 1.6 subframe dan maar 4 subframe bouten hebt en 2 subframe rubbers, en bij het 2.0 subframe heb je 6 bouten en 4 subframe rubbers, dat geeft meer stijfheid aan het onderstel.
Willem
23 januari 2011 om 10:26 #17803058Ja idd die is ook bevestigd aan de voorste onderste dwarsbalk van het front.
En stabi stang is dan standaard ook al dikker volgens mij van die subframes met langere langsliggers
en die van de GSI’s (F1 type) schijnenen ook nog is extra dik te zijn ?Hoebedoel je dat trouwens met die subframe rubbers Willem ?
23 januari 2011 om 11:23 #17803059[rquote=1848868&tid=141065&author=jblfreak]of een V6 haha[/rquote]
Dan liever Z20LET of H ;)
23 januari 2011 om 11:31 #17803060Dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind (persoonlijk) dat het geluid van een V6 niet te evenaren is.
Daar kan geen 4 cilinder turbo tegen op helaasEchter kwa prestaties is een turbo denk wel interessanter, er is makkelijker vermogens winst te halen uit een motor met drukvulling. Bij atmosferische motoren is dit lastiger, en kostbaarder en de vermogenwinsten vaak minimaler.
23 januari 2011 om 13:46 #17803061het geluid van een v6 is gewoon heerlijk, maar goed kwa prestaties is een turbo motor idd een stuk feller….
voor mij een v6, want ik hoef nie hard te gaan. Als k maar kan genieten van het geluid :P
gr vinc
23 januari 2011 om 13:48 #17803062Jupzz hier ook de V6 hoor!!
krijg er geen genoeg van.
het mooiste zou ik wel een Astra-F 3.2 V6 station CDX Vinden, met werkende airco uiteraard!!
Willem
23 januari 2011 om 14:01 #17803063[rquote=1849451&tid=141065&author=wim-v6]Jupzz hier
het mooiste zou ik wel een Astra-F 3.2 V6 station CDX Vinden, met werkende airco uiteraard!![/rquote]
Vind je niet, zelf maken, en dat kan jij prima Willem :D
23 januari 2011 om 14:06 #17803064[rquote=1849449&tid=141065&author=vincent23]het geluid van een v6 is gewoon heerlijk, maar goed kwa prestaties is een turbo motor idd een stuk feller….
voor mij een v6, want ik hoef nie hard te gaan. Als k maar kan genieten van het geluid :P
gr vinc[/rquote]
Precies, hier ook. Geluid is gewoon verslavend.
Radio hoeft helemaal niet hard, de mooistle melodie & beat komt uit ‘t vooronder. De hart-beat van een V6 wel te verstaan. dus daarom voor mij ook geen versterker shit en weet ik ‘t allemaal. haha (allemaal extra gewicht ook weer. Gewoon een goede radio is prima voor mij, en goed speakers). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.