Motorswap 1.9s –>> ??

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Motorswap 1.9s –>> ??

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Wiel

Hey allemaal,

Ben aan’t overwegen om een ‘nieuw’ motorblok in mijn D Rekord 1.9S (97pk) te plaatsen.

Nu ben ik op zoek naar een nieuwere motor (vanaf laten we zeggen 2000) om wat meer vermogen te creëren. Ik dacht dus aan een 2.2 of 2.5 liter, zodat ik tegelijkertijd het brandstofverbruik een beetje binnen de perken kan houden. Gasinstallatie en 3-trapsautomaat wil ik namelijk het liefst erin houden.

Heeft iemand hier aanbevelingen over? Welke motorswap is geschikt en makkelijk uitvoerbaar?

Alvast bedankt voor jullie tips :thumbup

Gr. Niels

Wiel

Correctie:

De 1.9S levert i.p.v. 97PK slechts 90PK.

Bij motorombouw zou mijn Rekord dus – zonder keuring – tot maximaal 90×1.4= 126PK mogen leveren

kiyamizio

2l 16v erin.

Wiel

2l 16v erin.

Zou je iets specifieker kunnen zijn. Veel van de nieuwere 2.0 16V overschrijden namelijk al gauw de 126PK zie ik….

Is Z18XE (125PK) in o.a. Vectra B+C, Astra G en Signum dan geen logischere keuze?

Jurgen
            Deelnemer

gewoon een ouderwets blokje erin gooien is het makkelijkst. Een 2.0s(carburateur) of 2.0e (injectie) is het makkelijkst. Als je grotere/nieuwere blokken erin wilt bouwen zit je vaak met meerdere aanpassingen in de vorm van bak en elektra.

Wiel

Qua installatie is een ouderwets blokje inderdaad het aantrekkelijkst. Maar dan zou ik zelf voor de 2,5 uit de B Commodore kiezen. Daar is geen enkele aanpassing voor nodig. Maarja waar vind je nog een goed blok van die leeftijd?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.