Motorstoringslampje.. maar nu anders!

Forumindex Forums Modellen Tigra Motorstoringslampje.. maar nu anders!

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Sanamy

[rquote=1860509&tid=122816&author=wim-v6]Uitlezen bij mij (op-com) is als het niet lukt gewoon gratis.

alleen is dat nog niet voorgekomen.

Willem[/rquote]

En wat is de prijs als het wel lukt Willem?
      Ik wil nu wel eens van het stotteren af namelijk maar weet niet waar ik moet beginnen.

Fearless
      Deelnemer

[rquote=1623414&tid=122816&author=miraltje]Er is waarchijnlijk niks aan de hand, bij de meeste tigra’s is zo langzamerhand de EGR afgedopt en veroorzaakt deze tijdens een test cycles een foutmelding, waarbij de motor niet in noodloop gaat.

want als je motor in noodloop gaat kun je geen 150 km/u meer rijden omdat het toerental dan begrenst wordt bij 4000rpm.[/rquote]

Dat heeft er mee te maken dat de klep tijdens het afdoppen niet gangbaar is gemaakt. Ding moet zijn werk wel kunnen doen, dus op en neer kunnen gaan.

Als je dat goed gedaan hebt en je drukt er een plaatje tussen dan zal die niet meer branden gaan.

wim-v6
        Deelnemer

[rquote=1865057&tid=122816&author=Fearless][rquote=1623414&tid=122816&author=miraltje]Er is waarchijnlijk niks aan de hand, bij de meeste tigra’s is zo langzamerhand de EGR afgedopt en veroorzaakt deze tijdens een test cycles een foutmelding, waarbij de motor niet in noodloop gaat.

want als je motor in noodloop gaat kun je geen 150 km/u meer rijden omdat het toerental dan begrenst wordt bij 4000rpm.[/rquote]

Dat heeft er mee te maken dat de klep tijdens het afdoppen niet gangbaar is gemaakt. Ding moet zijn werk wel kunnen doen, dus op en neer kunnen gaan.

Als je dat goed gedaan hebt en je drukt er een plaatje tussen dan zal die niet meer branden gaan.[/rquote]

Lampje gaat wel branden, omdat de waarden van de MAP-sensor niet meer kloppen.

bij mij gaat ie ook branden, heb een nieuwe EGR welke afgedopt is dat ie vrij kan bewegen.

Geeft alleen aan p0400 Stroming EGR onjuist.

Echter gaat de motor niet in NOODLOOP als ie storing op de EGR geeft, dus een probleem is het niet.

Noodloop krijg je alleen bij ernstige brandstof / inlaat / toerentalsensor storing hebt.

Willem

Yannick20

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde gehad maar raar genoeg bleek het bij mij de waterpomp tezijn.
            Ik snapte het niet helemaal en garage nog minder haha maar nieuwe waterpomp erin gezet en toen deed hij weer normaal en geen last meer gehad van lampjes e.d

Gr yannick

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.