Motorstoringslampje brand

Forumindex Forums Techniek Ecotec Motorstoringslampje brand

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sander_1972

Beste mensen.

Even een vraag mbt het storingslampje in mijn auto.

Sinds gisterenmiddag is het storingslampje zonder opgaaf van reden spontaan gaan branden.
      De motor loopt gewoon prima en de auto rijd ook gewoon goed en het verbruik is het zelfde gebleven dus daar valt niets aan op te merken.

Ik heb gistermiddag even de accu-pool los gehaald toen de motor op bedrijfstemperatuur was en toen was het lampje ineens weer uit. kort na deze “reset” procedure merkte ik wel dat het stationair toerental erg fluctueerde ( 900 tot 1300 ) maar dat duurde maar even en het lampje bleef ook uit.
      Vanmorgen na een halfuurtje rijden ging het storingslampje weer branden maar de auto rijd gewoon goed.

Heeft er misschien iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?? of misschien zijn er veel voorkomende storingen die ik zelf eenvoudig kan controleren en eventueel verhelpen.
      Ik ben tot 2006 werkzaam geweest in de autotechniek “eerste monteur” dus enige kennis van zaken is aanwezig.

Enkele wapenfeiten.

Gasklephuis twee maanden geleden helemaal gereinigd.
      Map sensor twee maanden geleden gereinigd.
      Twee maanden geleden EGR afgedopt met een blind plaatje en de klep zelf functionerend gelaten.
      Stekkerverbindingen gecontroleerd.
      Massakabel van blok naar chassis vervangen.
      Een week geleden de luchtwervelings pijpen uit het luchtfilterhuis verwijderd “via dit forum”
      Verder is er nooit iets met mijn auto aan de hand geweest en altijd netjes op tijd zijn onderhoud gehad op de d-riem na maar die staat voor volgende week op de planning.

Autogegevens:

Astra G 1.6 16V
      Bouwjaar: 2003
      motortype: Z16XE
      Km stand: 168000 km

Met vriendelijke groet,

Sander van Dam

ivartje
      Deelnemer

uitlezen doet wonderen ;)

Astra-H
        Deelnemer

Als je in de buurt van Haarlem woont, kan ik hem vandaag nog uitlezen ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Sander_1972

Ik woon in Tiel. Dus als er iemand in de buurt van tiel woont en mijn auto tzt kan uitlezen zou dat denk ik idd handig zijn.
            Groetjes Sander.

Sander_1972

Beste mensen,

Het probleem is opgelost.
              Vanmorgen even de auto laten uitlezen en daar kwam storingscode P0400 uit.
              dit bleek om een storing van de EGR klep te zijn hoewel deze al ruim twee maanden afgedopt is met een zgn blinde pakking.
              De klep zelf heb ik functioneel gelaten en de stekker er ook op laten zitten maar op een of andere manier is er toch een storing ingekomen.

Ik heb de klep vandaag gedemonteerd en weer gangbaar gemaakt en alles weer gemonteerd. Storing gewist, en is tot op heden +/- 40 km nog niet terug gekomen.

Iemand een verklaring ??

Groetjes,

Sander van Dam.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.