motorstoringslampje

Forumindex Forums Modellen Omega motorstoringslampje

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Freddie12
    Deelnemer

Ik heb een probleem met mijn omega 2.2 automaat , 90.000 km gelopen het oranje motor storingslampje blijft maar branden , de garage weet het ook niet meeer , alle testen zijn goed , nieuwe LMM eringezet , labdasonde is getest en goed bevonden .maar toch gaat hij na een aantal km weer branden , de vorige keer pas na drie weken en ongeveer 800 km , maar nu weer de laatste keer na 50 km .
      doordat ik ben doorblijven rijden met het lampje aan is mijn catalisator stuk gegaan ( geen idee of het ermee te maken kan hebben )ik word er een beetje gek van , weet iemand misschien wat ik nog kan nakijken .fout code is P1130

wim-v6
      Deelnemer

Wat is de gegeven storing bij het uitlezen??

Willem

Freddie12
        Deelnemer

Willem de foutcode is P1130
          Maar bijna alles is nagekeken, ik begrijp er niets meer van, lampje blijft branden .

J-Omega

Op ons OOP is zoiets bij een paar 2.2’s langsgekomen, een hardnekkig MM lampje i.c.m. defecte katalysator / lambda sondes terwijl na vervanging alles goed lijkt.

Daarbij bleek de pakking van het spruitstuk de boosdoener (niet in alle gevallen uitwendig maar intern doorgeslagen van de ene naar de andere cilinder). Dat ging gepaard met code P0420, maar wellicht is hier ook een verband te vinden.

Freddie12
            Deelnemer

Pakkingen spuitstuk en uitlaad van de week laten vervangen , en weer gaat dat K….lampje branden , ik wordt er helemaal gek van , hoe is het nou mogelijk dat het niet te vinden is , ze hebben een A4 met controle punten nagekeken , LMM meter vernieuwd , pakkingen alles nagekeken .

Vega
              Deelnemer

Dit staat er in TIS omschreven.

P1130 – Schak. O2 sensor 1, timingfout
                Het stuurapparaat herkent via een interne verwerkingslogica een, functiestoring van de stroomkring.
                Betreffende klemmen: X83-8, X83-19, X83-35, X83-57

P1130 – Sign. O2 sensor 1, buiten bereik
                Het stuurapparaat herkent via een interne verwerkingslogica een, functiestoring van de stroomkring.
                Betreffende klemmen:X83-8, X83-19, X83-35, X83-57

P1130 – Sign. O2 sensor 1, geen act. gedet.
                Betreffende klemmen:X83-8, X83-19, X83-35, X83-57

Haasje17
                Moderator

Zet er dan toch maar eens een nieuwe lamda (orgineel) geen imitatie in.

Freddie12
                  Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Zet er dan toch maar eens een nieuwe lamda (orgineel) geen imitatie in.

Help-Help_Help
                    Ook een nieuwe Lamda ( origineel) erin laten zetten en nog gaat dat k…. lampje branden na 30 km , nu zo’n beetje alles vervangen , hij heeft pas 90000 km gelopen anders had ik hem allang weggedaan , LMM , lamda , pakkingen spruitstuk en uitlaad , geeft steeds op de computer bank1 < P1130 , stapelgek word ik van die k… opel , hoe is het nou toch mogelijk dat het niet te vinden is

Jack-omegax3.0xe
                    Deelnemer

Zijn er geen kabels stuk gebeten door een marter???

2000
                      Moderator

Is de werking van de sonde ook gemeten? Ik weet de waardes niet meer, maar een werkende sonde is duidelijk te zien op een multimeter.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.