motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine

Forumindex Forums Modellen Insignia motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270199
    blackbonkie
      Lid sinds:
      26 October 2009

      het oranje motorstoringslampje gaat soms branden na tanken van goedkope benzine [tango]
      al een keer laten uitlezen en toen kwam nokkenassensor er als storing uit aarna was lampje uit en nu na tanken weer een poos gebrand en later weer uitgegaan.
      iemand een idee?

      #18270277
      Insigniauser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2014

        Zal lijkt me weinig te maken hebben met de benzine die je hebt getankt. Ik tank ook bij Tango en heb geen probleem met mm lampje. Zou ook niet mogen want brandstoffen die in Nederland verkocht worden moeten aan bepaalde eisen voldoen. Als jij het vermoeden hebt dat het aan de brandstof ligt zou je een monster uit je tank kunnen nemen en ter beoordeling aan een onderzoeksinstantie aanbieden ter controle en analyse. Met deze uitkomst kun je de pomphouder of maatschappij aansprakelijk kunnen stellen voor eventuele schade als blijkt dat de brandstof niet voldoet. Maar dat is een zeer lang en moeizaam traject.

        De storing zal hoogstwaarschijnlijk met de code verband houden, dat de nokkenaspositie sensor een fout heeft gegeven. Dit kan verschillende oorzaken hebben: Bedrading, sensor defect, ketting opgerekt, etc.

        #18270278
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          Komt me heel bekend voor onze Astra G heeft dat ook zodra er Tango in gaat, bij alle andere merken totaal geen last, maar iedereen blijft roepen ligt niet aan Tango. Maar waarom dan bij geen enkel ander merk dat probleem.

          #18270279
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            Probeer eens een andere Tango. Komt het dan nog terug dan zou ik bovenstaand traject ingaan en de maagtschappij aansprakelijk stellen. Ik heb een Insignia, nergens last van, ook niet bij mijn vorige Vectra’s en Astra’s wat ik gereden heb.

            #18270280
            Andre_Ede
              Lid sinds:
              16 June 2006

              Er zullen vast meerdere parameters zijn die dit veroorzaken, wij hebben hier 3 Tango’s in de omgeving en bij alle 3 doet die dat, zodra ik er
              Texaco of Shell in gooi is het over.
              Onze andere Astra’s hebben/hadden dit weer niet, dus vandaar dat ik zeg er zullen meerdere parameters zijn.

              Ben benieuwd of blackbonkie dit herkent bij zijn Insignia.

              #18270281
              blackbonkie
                Lid sinds:
                26 October 2009

                deze Insignia is van mijn zoon,[ ik heb zelf een Vectra C GTS ], maar ik kom hier nog op terug

                #18270282
                blackbonkie
                  Lid sinds:
                  26 October 2009

                  het lampje is weer gaan branden en wat nu blijkt in de 6 de versnelling met een snelheid van ongeveer 110 km en dan op een weg die naar beneden afloopt, dus met weinig toeren en weinig gebruik van het gaspedaal

                  #18270283
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    Toch eens even uitlaten lezen.

                    #18270284
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Inderdaad toch even uit laten lezen.

                      Wij hebben dat met een Citroën XM (nostalgie) 2.0 turbo CT gehad.
                      Die bleef niet stationair lopen op shell benzine.

                      Heeft met de samenstelling te maken.

                      De Astra-G X16XEL waar ik momenteel mee rijdt geeft nergens storing

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18270285
                      blackbonkie
                        Lid sinds:
                        26 October 2009

                        ja hij is al een keer uitgelezen maar toen was lampje uit, het zou de nokkenassensor zijn en omdat het lampje uit was hoopten ze dat het over was maar hij doet het dus weer.
                        maar weeer terug gaan want het is nog garantie

                        #18270275
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Als het de nokkenas sensor is moet hij ook de toeren inhouden rond de 4000-4500 tpm.

                          #18270276
                          opelde
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 January 2012

                            Bij mij bleef het lampje constant branden, de vacuüm terugslagklep is toen vervangen.
                            Kan zijn dat die van jou even blijft hangen.

                            #18270286
                            Jorix
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 August 2014

                              Had het laatst ook; getankt bij een onbemande Texaco in Wolvega waar ik toevallig een keer was (dichtstbij vanuit de Randstad en ik had zin in Oranjekoek…). Een dag later ging het lampje branden, dus maar even doorgereden naar garage. Storing zat ‘m ook in de nokkenassensor. Inhouden heb ik toen niet echt kunnen testen, want het was die ochtend spiegelglad. Wel had ik het gevoel dat ie na de reset onderin soepeler oppakte, maar toen was ie misschien ook beter op temperatuur inmiddels.

                              #18270287
                              blackbonkie
                                Lid sinds:
                                26 October 2009

                                zo na overleg tussen garage waar deze auto is gekocht en opel dealer is de Insignia voorzien van computer update ,hopelijk is het probleem opgelost, ik laat het u allen weten binnenkort

                                #18270288
                                Jorix
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 August 2014

                                  Niet om mensen bang te maken, maar had een paar weken terug met de Insignia weer een brandend lampje. Afspraak gemaakt bij de garage voor uitgebreide diagnose (natuurlijk wel eerst even langsgereden, maar toen konden ze in de gauwigheid alleen een storing vinden op de nokkenassensor) en daar heeft ie uiteindelijk bijna drie dagen gestaan. Mogelijke oorzaak was een gebroken geleider van m’n distributieketting… had best spannend kunnen aflopen, ook al kon die ketting volgens de monteur nergens heen. Het was me bij heel koud weer al eens opgevallen dat er ook wat tikjes te horen waren, zal daar ook wel door gekomen zijn. In elk geval blij dat dit gebeurde binnen de garantieperiode… hopen dat het nu rustig blijft verder!

                                  #18270289
                                  P@rick
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 November 2013

                                    Maar als het niet een gebroken geleider is geweest wat was het dan??
                                    Bij mij brand het motor lampje ook en na het uitlezen blijkt het de nokkenas positie sensor te zijn.

                                    #18270290
                                    Jorix
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 August 2014

                                      P@rick: Geen idee; lampje is nog niet weer aangegaan. Even blijven aankijken, m’n garantie is toch nog niet om ;)

                                      #18270291
                                      RME
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 December 2013

                                        Ik heb het zelfde met mijn 1.6T begon vandaag in eens te branden wel pas een volle tank benzine bij tango gehaald normaal altijd Shell

                                        #18270292
                                        blackbonkie
                                          Lid sinds:
                                          26 October 2009

                                          na software update is het lampje niet weer gaan branden en ook rijdt deze auto nu ook veel fijner

                                          #18270293
                                          Jorix
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 August 2014

                                            Helaas… gisteren ging ie weer branden. Niet na het tanken, maar pas bij een halflege tank. Morgen kan ik weer terecht bij de garage, waar ze verder gaan zoeken. Ben er wel goed klaar mee inmiddels; de Insignia is net deze week over de 60k gegaan, dus zó vaak een storing belooft weinig goeds voor onze toekomst samen…

                                            #18270294
                                            remutr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 August 2012

                                              Zou te maken kunnen hebben met de klopvastheid van de Tango. In principe is alle benzine volgens een standaard protocol geproduceerd. Er is alleen 1 nadeel, de A merken nemen zelf de meest verse benzine af van hun bulk voorraad. Die bulk word alleen niet altijd volledig opgemaakt waardoor de tango en andere goedkope aanbieders ook langs mogen komen met hun tankwagen om dat bij hun stations af te leveren. Nu gaat dit wel goed als het super plus, vpower, ultimate of hoe je het noemt heb, dit is een premium benzine waar GEEN 10% ethanol is bij gemekt, hierdoor verouderd deze benzine minder snel.

                                              Heb je nu gewone Euro 95 zit daar 10% ethanol in dit kan alleen vocht opnemen en verouderd daardoor snel(ler) Het aangetrokken vocht verbrand niet zo lekker als zuivere benzine en daar kan je motor dan moeite mee hebben. Mijn Vectra brand er geen lampje maar gaat alleen onregelmatig stationair lopen op goedkope euro 95, nu ik altijd euro 98 tank, a merk of b merk maak niet uit, hij loopt netjes stationair. Omega met 2.5 v6 begon ook het lampje te branden bij b merk euro 95. Ook dat lampje ging uit als je euro 98 bleef tanken.

                                              Voor mij zo ie zo geen 95 meer ben met 98 zoveel zuiniger dat die 8cent per liter me geen pijn doet.

                                              #18270295
                                              Insigniauser
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 November 2014

                                                Als je er zo van overtuigd bent dat het aan de brandstof ligt van de pomp waar dit optreedt, zou je een klachtenprocedure kunnen opstarten om met bewijzen te komen dat de kwaliteit niet deugt. Of gewoon niet meer tanken daar en bij de gerenommeerde tankstations tanken en iets meer betalen.

                                                #18270296
                                                bart-gsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  7 July 2012

                                                  ik tank over de grens ( belgie)bij een witte pomp .. die staat niet zo hoog in de rang als shell e.d. maar ik tank er zowel euro 95 en euro 98 nu de prijs laag staat… maar ik heb nooit last van dat lampje door de benzine.. heb een X25xe vectra… ik tank vrolijk euro 98 voor €1,30 per liter

                                                  #18270297
                                                  remutr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 August 2012

                                                    Dat zijn mooie prijzen voor un liter euro 98, woonde ik maar dichter aan de grens. Scheelt je € 15,00 per 50 liter t.o.v. hier in de randstad

                                                    #18270298
                                                    Insigniauser
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      29 November 2014

                                                      We vergeten even wat de reden is waarom het motorstoringslampje gaat branden. Zoals TS aangeeft is de auto uitgelezen, echter was op dat moment het mm lampje uit. Oftewel het is een tijdelijke storing die gereset wordt als je de motor afzet en opnieuw start.

                                                      Mijn advies is dan ook met de dealer een afspraak maken dat zodra het mm lampje gaat branden hij meteen naar de garage rijdt en de motor niet afzet voordat de storing is uitgelezen. Dit is de enige manier om erachter te komen wat het probleem is dat de storing veroorzaakt.

                                                      Zoals ik eerder heb aangegeven, ik kan me niet voorstellen dat het aan de brandstof uit het tankstation ligt. Zeker niet omdat de in Nederland verkochte brandstoffen eigenlijk maar 5% ethanol bevatten geen 10% zoals hier wordt geschetst en in Duitsland wel gebruikelijk is. Ook al zou het het laatste druppeltje zijn van een oude voorraad uit een depot, dan nog moet het voldoen aan de kwaliteitsstandaarden van de in Nederland verkochte brandstoffen, dus het volume aan water kan nooit in de grondtanks komen. Of er moet iets serieus mis zijn bij dat tankstation van Tango.

                                                      Lees anders hier eens over E10 brandstoffen: http://www.e10benzine.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.