Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motorstoring Vectra-B ’97 – Onregelmatig Stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2011 om 21:21 #17235054
Hallo Allen,
Sinds 2 dagen in het bezit van een Vectra-B
(Helemaal blij natuurlijk, maar na zon 200km het probleem)Bouwjaar : 1997
Benzine
Type : X1.6XELHelaas na 1 dag spring het
Lampje al aan, wat duid op een motorstoring.
Symptomen – Koud starten + Stationair draaien gaat top, rijden ook.
Zodra hij warm is gaat het lampje pas branden,
Draait hij stationair niet meer soepel (hij moet bij sputteren om hem op 1k toeren te houden)
Rijden merk ik dan gaan verschil maar volgens mij is het niet helemaal de bedoeling.Hij lijkt ook moeilijker te starten als hij wat warmer is,
Maar het “gekke” is dat als hij het lampje geeft, je hem kunt herstarten,
En het lampje pas na 4min rijden terugkomt, maar wel altijd de symptomen.Ik snap dat ik mijn computertje moet laten uitlezen,
Maar heeft iemand zo een idee wat het evt kan zijn ?
(Ben ik alvast op de hoogte)Bij een kennis al de kabels naar de motor toe (van de computer en onsteking etc) kennis laten maken met WD40, verhelpt het probleem niet helaas.
Uit voorzorg rijd ik er nu niet mee,
Enkel ritjes naar garage7 juni 2011 om 05:31 #17847952ik zou vermoeden de EGR klep
schoonmaken en afdoppen met een blindplaat tussen de pakking.7 juni 2011 om 07:58 #17847950@sw_reijnders wrote:
ik zou vermoeden de EGR klep
schoonmaken en afdoppen met een blindplaat tussen de pakking.Daar had ik ook al over gelezen ja,
Gaat flink wat geld kosten denk ik… (Shitttttt)
Maar eens de verkoper lief aankijken7 juni 2011 om 08:00 #17847949een bus remmenreiniger en een bus WD40 zijn niet zo duur hoor :sleeping
7 juni 2011 om 08:21 #17847948@sw_reijnders wrote:
een bus remmenreiniger en een bus WD40 zijn niet zo duur hoor :sleeping
Tja dan nog iemand vinden die het even kan fixen
(Mij kun je het beste alleen aan computers laten sleutelen )Vanavond even naar de garage om uit te lezen,
Even zeker weten dat het de EGR is9 juni 2011 om 10:37 #17847953uitlezen met de paperclip metode
zoek maar even op dit forumRaymond
9 juni 2011 om 10:44 #17847954@RaydeRay wrote:
uitlezen met de paperclip metode
zoek maar even op dit forumRaymond
Bedankt!
Daar ga ik nog even naar kijken,
Interessant om te weten.Nieuws : Hij tuft weer rond hoor, was een algemene foutcode volgens de garage,
LFR en EGR zijn losgehaald en schoongemaakt,
En er zit een goedje door het blokje om hem schoon te maken,Op advies lekker toeren opentrekken en rijd weer als een trein.
9 maart 2012 om 15:31 #17847955Aan mikenuun
Op 09 juni 20II lees ik bij U : LFR en EGR zijn losgehaald en schoongemaakt. Zijn dat dan 2 verschillende onderdelen ? Wat is dan hun respectievelijke functie ? Op wat zijn zij gekoppeld ?
Met dank.9 maart 2012 om 19:07 #17847951Als je zegt waar je woont is er misschien wel iemand in de buurt met een op-com
10 maart 2012 om 00:14 #17847956@Le Galant wrote:
Aan mikenuun
Op 09 juni 20II lees ik bij U : LFR en EGR zijn losgehaald en schoongemaakt. Zijn dat dan 2 verschillende onderdelen ? Wat is dan hun respectievelijke functie ? Op wat zijn zij gekoppeld ?
Met dank.LFR = LeerlauF Regler = Stationair steller
EGR = Exhaust Gas Recirculation (in Duits heet ie dan AGR = AbGas Recirkulation)Worden bijde Direct gestuurd door de motorregeling…
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.