Motorstoring vectra a C20NE 2.0i

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motorstoring vectra a C20NE 2.0i

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Stefan Zwaneveld

Hallo Allen,

Ik ben Stefan Zwaneveld, en rijdt in een Opel vectra A, met een C20NE motor onder de kap.
      Al een tijdje geeft ‘ie een motorstoring aan.
      Ik heb hem met de paperclip methode uitgelezen, en hij geeft storing 61 aan “Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low Voltage”
      Kan iemand me vertellen of…..

A. Dit kwaad kan.
      B. Wat dat ding precies doet.
      C. Waar dat ding zit.
      D. Is dit makkelijk zelf te vervangen.

Auto rijdt goed..ook als het lampje brandt, maar heeeeeel af en toe schokt ‘ie tijdens het rijden.
      Een heel kort schokje (inhouden), daarna rijdt ‘ie weer prima.

Lampje gaat bij koude motor, wanneer ik b.v. ‘s morgens naar m’n werk ga, na een minuut of 10/15 branden ,en blijft dan meestal branden zonder verdere problemen.
      Heeeel soms schokt ‘ie dan even, waarna het lampje uit gaat, om even later weer aan te gaan…auto rijdt verder prima.

Als ik parkeer…de motor uit zet, en na een korte tijd weer de motor start (warme motor dus), brandt het lampje meteen, en blijft branden, maar de auto rijdt zonder verdere problemen.
      Computer meerdere malen gereset (spanning eraf….accu los), maar de storingmelding komt dan gewoon weer terug.
      Er zijn verder geen storingmeldingen ( buiten de meldingen 12 en 31 (12 begin van diagnose en 31 crankshaft sensor no signal)), maar dat is normaal.

Alvast bedankt voor de hulp….

Groet,
      Stefan.

wim-v6
      Deelnemer

A: Ja het kan kwaad, motor loopt minder lekker

B: Zorgt ervoor dat de benzine dampen uit de tank worden gelaten en wel via een filter dat in je rechter voorwielscherm zit.

C: klepje bij brandstof gallerij rechts, 2 slangetjes en een stekker erop

D: Ja, gewoon klepje wisselen.

je kan evt kijken of niet een van de slangetjes kapot is.

Willem

lemmuh

Dus dat kleine zwarte kastje tussen het spruitstuk en de brandstofgalerij is tankontluchting?
          Heb je een foto van hoe dat aangesloten hoort te zijn, want bij mij zit er maar 1 slangetje op???

Jeroen

wim-v6
          Deelnemer

dat is weer war anders dan

ik heb er geen foto van helaas

Willem

Stefan Zwaneveld

Hallo Willem,

Dus in dat rechthoekige zwartplastic kastje zit een klepje dat in mijn geval kapot is ?
              Kwestie van slangetjes los….stekkertje los…nieuw plastic kastje…slangetjes vast..stekkertje vast en klaar ???
              Moet ik zelf toch ook kunnen…..

Enig idee of die dingen nog te krijgen zijn, en wat ze kosten ????

Alvast bedankt,
              Stefan

wim-v6
              Deelnemer

op de slooo zat te krijgen.

deze kan je van Veel opels pakken, gewoon kijken of ie er het zelfde uitziet.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.