motorstoring P0170. Zafira A 1.8

Forumindex Forums Overige Op-Com motorstoring P0170. Zafira A 1.8

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Ali V

Verdorie, lampje van de motorstoring brandt weer! :swear
      Weer foutcode P0170.
      Kastje er weer aangehad. De waardes van de beide lambdasondes zijn naar mijn idee vrij laag. ( 0,09 en 0,41 volt bij stationair). Koelvloeistoftemperatuur ong. 80 graden.
      Is mijn vraag: Wat moet de LMM ongeveer meten in gram per seconde?

arjontje
      Deelnemer

Welkom in de wondere wereld van p0170. dit kan veel dingen zijn.
        Schommelt de lambda waarde wel van de eerste lambda sensor. die hoort tussen de 0.01 en 0,9 volt te schommelen.
        De lucht massa meter: als je gas geeft moet die waarde iets stijgen.

Maar kan ook nog je injectoren zijn, die vies zijn.

Tip stel deze vraag even in het zafira gedeelte. krijg je wat sneller een antwoord.

Ali V

In eerste instantie bleef ook de eerste sonde constant. Nadat de motor teruggezakt is naar stationair toerental (na het starten begint ie bij de 1400 rpm) gaat hij wel schommelen. Van 0,07 naar 0,7) Morgenavond LMM maar doormeten. Las gisteravond dat ie 4 volt moet leveren bij accelereren.

Het vervelende is dat ie, na het resetten zo’n 200 km heeft gereden voordat het lampje ging branden en Bleef branden. Gisteravond gereset en nu afwachten wanneer het lampje weer gaat branden.

Ben bang dat ik in het Zafira gedeelte helemaal geen antwoord op mijn vraag. Kan het eventueel eens onder de Ecotecjes proberen.

Baz

heb de code ook al vaker gehad maar was bij ons de nokkenas sensor

Ali V

Is nu lastig te controleren. Heb Onderhand een keer of 4 die storing gehad :fy1 . En elke keer zo’n beetje 150 km nadat ik hem gereset heb. (die 150 km verdeeld over meerdere korte ritjes) Helaas dus geen hardnekkige storing die direct terug komt. Dus nu maar elke keer resetten tot ie hardnekkig wordt.

Baz

was hier ook het geval resetten en dan een paar dagen niets of ineens een paar weken niets daarna toch weer weer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.