Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motorstoring na vervangen spruitstuk+kat.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2010 om 10:14 #17223652
Goedenmiddag.
Mijn auto werd apk afgekeurd omdat er een scheur in het spruitstuk zat. Het vervelende is dat de Katalysator er aan vast zit.
Nu heb ik een nieuwe gekocht (M&M Dronten) en die hebben ze er bij de garage (geen opel) opgezet. Sindsdien brandt het motorstorings lampje.
Ik heb hem net uit kunnen lezen en er kwamen 4 storingen te voorschijn.
Total number of fault codes: 4
P0135 – O2 Sensor Heater Circuit Open (Bank 1 Sensor 1)
(04) – PresentP0170 – Rich Exhaust
(01) – Not present (deze stond later op present)P0030 – O2 Sensor Heater Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1)
(08) – PresentP0130 – O2 Sensor 1 Open Circuit
(04) – Not presentIk weet niet precies wat dit inhoudt maar zou dit door die katalysator komen?
Ook verbruikt mn auto teveel olie maar lekt niet.
Ik ben benieuwd of jullie hier antwoord op weten.
Groeten Henk
19 juli 2010 om 10:38 #17700986dan zal toch de lambda sensor een klap hebben gehad lijkt me.
die maar eens nakijken.of misschien kabelbreuk omdat een monteur en net iets te hard aan heeft getrokken.
ik zou iig terug gaan naar de garage.
ook op Reparaties heb je garantie.19 juli 2010 om 10:43 #17700987of zit ie niet goed aan gesloten
19 juli 2010 om 11:08 #17700988Nu ben ik vergeten te melden dat de auto voor mn gevoel ook een beetje inhoudt met optrekken.
Vanmorgen stotterde de motor ook best wel met stationair draaien.Nu ben ik een beetje een leek maar die sonde zit op het spruitstuk? Of is dat de sensor die je ziet?
19 juli 2010 om 11:23 #17700989die zit inderdaad op het spruitstuk.
die meet de uitlaatgassen en met die waarde bepaalt de computer hoeveel brandstof er ingespoten moet worden.
dus als de motor slechte waarde krijgt, is het heel logisch dat je motor beroerd loopt.maar over welke motor hebben we het eigenlijk ;) (is wel handig om mede te delen samen met het bouwjaar ;) )
19 juli 2010 om 11:59 #17700990origineel gepost door sw_reijnders
die zit inderdaad op het spruitstuk.die meet de uitlaatgassen en met die waarde bepaalt de computer hoeveel brandstof er ingespoten moet worden.
dus als de motor slechte waarde krijgt, is het heel logisch dat je motor beroerd loopt.maar over welke motor hebben we het eigenlijk ;) (is wel handig om mede te delen samen met het bouwjaar ;) )
Sorry. Het is een Vectra B2 bj 2001 Z18XE (92kw).
Fijn die snelle reply’s!!
Kan er nu weinig aan doen. Mn meissie is met de auto te werk.
19 juli 2010 om 12:11 #17700991kijk in dat geval heb je volgens mij 2 lambda’s
1 voor de kat en 1 na de kat.
19 juli 2010 om 12:14 #17700992origineel gepost door sw_reijnders
kijk in dat geval heb je volgens mij 2 lambda’s1 voor de kat en 1 na de kat.
Ik ga vanavond wel eventjes aankeutelen. Heb nog zo;n haynes boek dus die leg ik er ffies bij.
U hoort nog van mij haha
Bedankt
19 juli 2010 om 13:05 #17700993Klopt die heeft er 2 de ene zie ja wel zitten voor de motor (dat is die vor de kat).
Die ander zit achter de motor eingelijk net voor dat de uitlaat onder de auto verdwijnt.Tip als je hem er uit wilt draaien laat dan de auto even warm worden in ieder gaval de uitlaat.
Gaat de lambda er een stuk gemakkelijker uit. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.