Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motorstoring lampje brand
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2014 om 19:28 #17265051
hallo,
ik heb een opel astra gtc turbo van 2005.
sins een maand of 3 brand bij mij het motorstoring lampje, en gebruikt hij best veel olie tijdens het over schakelen komen er grote rook pluimen uit mijn uitlaat. bij de garage zeiden ze dat het een zuigerveer was die gebroken is, dit lijkt mij niet het geval omdat de auto nog goed presteert en nog steeds goed rijd zoals voor heen. het enige wat mij wel op valt is dat mijn turbo niet meer fluit zoals voor heen.graag hoop ik reactie te krijgen van jullie die mij misschien verder kunnen helpen.
gr mike
1 april 2014 om 19:29 #18227005Is de auto uitgelezen?
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
1 april 2014 om 19:42 #18227006de auto is idd uit gelezen weet alleen niet uit me hoofd wat de meldingen waren.
1 april 2014 om 19:51 #18227007Dat is wel van belang. Ik ben vooral benieuwd hoe de garage de diagnose op een gebroken zuigveer heeft gesteld. Dat roepen ze niet zomaar (hoop ik). Merk je de turbo wel in werking treden?
Het beste is dat je de auto door iemand laat uitlezen en de foutmeldingen hier plaatst. Vandaaruit kan men je wellicht beter helpen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
1 april 2014 om 19:55 #18227008oke ik ga morgen langs de garage en vraag de code’s die ze uit gelezen hebbe,
ja zodra ik de motor start en weg rij en op schakel naar ze 2e dan hoor ik de turbo kleppen open gaan.
hij presteert prima alleen het fluiten van de turbo doet ie niet.1 april 2014 om 19:59 #18227009Lijkt mij een goed idee. Dat niet fluiten van de turbo weet ik niet.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
1 april 2014 om 20:03 #18227010morgen horen jullie meer!
alvast bedankt tot zo ver!2 april 2014 om 17:16 #18227011ik ben zojuist naar de garage geweest waar ze de auto weer hebben uit gelezen
storingscode: P0136 beschrijving 02 sensor circuit high/low voltage/range/performance or circuit malfunction (bank 1 sensor 2) or no plausibility between 02 sensor 1 bank 1 and 02 sensor 2 bank 1code 2 P1243 Turbocharger bypass solenoid valve ciruit high/low/open voltage or turbocharger bypass valve range/ performance.
gr mike
2 april 2014 om 17:40 #18227012Kijk, hier hebben we meer aan. De eerste foutcode heeft te maken met een niet goed functionerende lambdasensor (volgens mij de 2e, dus na de cat.). Als het verschil tussen de twee sensoren te groot is, krijg je storingslampje. Ik zou ze allebei na laten kijken en door laten meten.
De tweede is een beetje lastige om op te sporen. Die kan komen door een kapotte vacuumslang, turbodruksensor of zelfs de turbo.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
2 april 2014 om 17:42 #18227013Ow ja, wat ook vaak voorkomt, is de turbodruk regelklep. Ik heb hem vervangen. Zie foto:
https://www.dropbox.com/s/pkb8rvp2mv76s8u/20130911_223417.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Mijn advies is om in eerste instantie de vacuumslangen te checken en dan de turbodruksensor schoon te maken.
2 april 2014 om 19:02 #18227014kijk dat is heel wat anders dan een kapotte zuigerveer!
hier mee ga ik verder aan de slag en hoop dat het inderdaad de oorzaak is van het lampje!!
houw jullie op de hoogte!bedankt voor het mee denken!
gr mike
2 april 2014 om 19:28 #18227015Succes!
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
21 april 2014 om 19:02 #18227016en nog nieuws?
22 april 2014 om 10:34 #18227017Ja ben ook benieuwd eigenlijk.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
22 april 2014 om 10:48 #18227018Wonderlijk hoe monteurs soms echt maar in t wilde weg wat roepen.
27 april 2014 om 18:54 #18227019hallo,
ik ben gaan zoeken, eerst alle zekeringen na gekeken en daar ben ik er achter gekomen dat er geen zekering in me versnellingsbak elektra zat, en lampje is tot nu toe uit! olie lampje gaat nog wel branden, morgen even pijlen met de stok en kijken hoe hoog die is.
als dat niet helpt ga ik verder met wat jullie hebben aan geraden!!gr mike
28 april 2014 om 13:49 #18227020ik snap wel dat een monteur bij veel olieverbruikt en rookpluimen uit de uitlaat gaat denken dat er een olieschraapveer kapot is, maar het kan meer oorzaken hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.