Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motorstoring astra G x2.0xev
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 20:57 #17217164
hallo allemaal
ik zal me eerst even voorstellen. ik ben ali 32 jaar kom uit almelo en nieuw op deze forum.
ik heb sinds kort een astra g station 2.0 16v, onlangs is er een nieuwe distributieriem op gezet door een garagebedrijf nadat ik de auto heb opgehaald brandde de motorstoringslampje en hij hield in als ik iets gas gaf. ik ben ermee teruggegaan ze hebben de auto uitgelezen en kreeg te horen dat de nokkenassensor niet goed is. maar ik vind dat vreemd voor die tijd was er niks aan de hand dat heb ik ze ook gezegd maar die monteur zei dat dat vaak voorkomt bij deze modellen en dat er een nieuwe op moet. kan iemand mij misschien zeggen of dat komt doordat ze de distributieriem er niet goed in hebben gezet of dat het puur toeval is???
alvast bedankt7 februari 2010 om 09:58 #17611033Denk toch puur toeval.
Deze sensoren gaan vaker kapot bij deze motoren, er is ook een wijziging op de stekker van deze sensor, daar kan het ook nog aan liggen dus.
Willem
7 februari 2010 om 12:17 #17611034in ieder geval bedankt voor je reactie, ik breng em morgen weer terug laat er een nieuwe sensor opzetten. kijken of het dan goed is. weet je misschien ook wat nokkenassensor kost?
ali
7 februari 2010 om 15:28 #1761103580euro
11 februari 2010 om 16:27 #17611036nieuwe nokkenassensor opgekomen hij rijd weer goed. maar ik heb een ander probleem, de toerental is veel te hoog bij stationair draaien en als ik afrem en de koppeling intrap loopt ie ook veel te hoog rond de 2000 toeren en hij gallopeert ook soms. iemand enig iedee wat dat kan zijn???????
ali:(:(:(
11 februari 2010 om 16:44 #17611037Die sensoren gaan idd. vaker kapot echter soms kan het probleem ook aan een te slappen distributie riem liggen!
Omdat bij jouw auto de riem is vervangen kan het zijn dta hij nu te slap staat… maar zoals ik lees is het probleem opgelost met de nieuwe sensor dus zal het zo wel goed zijn.
Dat toerental is wel raar… brand er geen storingslampje? soms kan de gasklep zwaar lopen waardoor hij niet goed terug komt… even controleren
Gaskabel los maken en de gasklep zelf met de hand bewegen als hij blijft hangen dan weet je het probleem.
11 februari 2010 om 17:20 #17611038nee er brand geen lampje. bij de garage zeiden ze dat ze de gasklephuis hadden schoongemaakt maar dat heeft dus niet geholpen
11 februari 2010 om 17:33 #17611039origineel gepost door sena
nee er brand geen lampje. bij de garage zeiden ze dat ze de gasklephuis hadden schoongemaakt maar dat heeft dus niet geholpenIk neem aan dat ze de stappen motor ook gereinigd hebben (incl. toevoerkanaal)
Je stappenmotor zelf kan ook kapot zijn volgens mij geeft hij daar geen foutcode op…
11 februari 2010 om 19:58 #17611040kun je mij misschien uitleggen hoe dat moet misschien kan ik dan zelf wel schoonmaken
11 februari 2010 om 20:47 #1761104114 februari 2010 om 18:47 #17611042stappenmotor en toevoerkanaal schoongemaakt, een dag ging het goed nou weer dezelfde probleem hij blijft rond de 1500 toeren draaien
14 februari 2010 om 18:49 #17611043Geen valse lucht…
Heb je de stappenmotor ook gesplitst, en gezorgd dat elektrische deeltje rammelt als je m schud.
anders zal de stappenmotor nog weinig doen.
Willem
14 februari 2010 om 20:08 #17611044ik heb em gesplitst en geschud zoals ik al zei hij heeft een dag goed gedaan
ali
14 februari 2010 om 20:14 #17611045Okeej, dan kan je nog je gasklep op vervuiling kontroleren, en kijk gelijk of het gaatje van de carterventilatie niet verstopt zit.
Willem
15 februari 2010 om 17:29 #17611046hallo Willem
bedoel je met carterventilatie die hele dunne slangetje wat aan de gasklephuis zit ?
ali
15 februari 2010 om 17:32 #17611047trouwens de dunne slang die vanaf het kleppendeksel naar de gasklephuis gaat zit niet vast met een klemmtje bij de gasklephuis bij het kleppendeksel wel met een klemmetje
15 februari 2010 om 17:48 #17611048klopt, bij gasklep zit ie inderdaad niet met een klemmetje, en op klepdeksel wel, vraag me niet waarom, maar dat zit altijd zo..
en ja gaat om dat pijpje..
willem
15 februari 2010 om 22:21 #17611049willem
ik wil de carterventilatie opboren welk boortje moet ik gebruiken (hoeveel mm)
trouwens de slang van carterventilatie vanavond schoongemaakt was al stukken beter
gr ali15 februari 2010 om 22:29 #17611050ongeveer 1 mm groter
niet groter dan de binnenmaat van het pijpje zelf
Willem
20 februari 2010 om 21:44 #17611051carterventilatie opgeboord alles schoongemaakt hij loopt weer goed. allemaal bedankt voor de informatie.
gr ali
23 februari 2010 om 17:33 #17611052hallo allemaal
hij loopt weer hoog in de toeren heeft een tijdje goed gedaan na opboren carterventilatie en schoonmaken. zal de stappenmotor kapot zijn???
gr ali
23 februari 2010 om 19:11 #17611053Stappenmotor kan dit probleem ook veroorzaken.
23 februari 2010 om 20:06 #17611054zijn er nog andere mogelijkheden waardoor die hoog in de toeren loopt? want als ik de stappenmotor schoonmaak gaat het een tijdje goed
23 februari 2010 om 20:09 #17611055Als je hem schoonmaakt en het gaat een tijdje goed dan zal ik zeggen dat hij blijft hangen en door het schoonmaken tijdelijk los komt maar weer vast gaat zitten…
Gasklep had je al schoongemaakt zag ik… is er geen vacuum lekkage ergens? of had je dat ook al gecontroleerd?
24 februari 2010 om 15:46 #17611056Ik denk het niet. Als ik em start hoor ik geen gesis of zo, welke slangen moet ik controleren dan?
gr ali
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.