motorstoring astra f 1.8 16v c18xel

Forumindex Forums Modellen Astra motorstoring astra f 1.8 16v c18xel

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    kadettilac18
    Deelnemer

hallo,
      ik heb een probleem met mijn astra dat die soms even inhoud en dan schiet men motorstoringslampje aan.
      dan slaat die bij 4000 toeren ook in de begrenzer. meestal als ik mijn auto uitzet is het even over maar soms begint die weer opnieuw.
      ook kan ik soms een tijd zonder problemen rijden. wie weet wat dit meestal is zonder hem eerst uit te lezen.

bart-gsi
      Deelnemer

Ga je nu serieus deze vraag stellen of wij zo weten wat de motorstoring van jouw astra is??
        *facepalm*
        Uitlezen.

kadettilac18
        Deelnemer

toen ik hem uitlas met de paperclip methode gaf die geen andere code aan dan de begindiagnose.

bart-gsi
          Deelnemer

Opcom eraan…

Haasje17
            Moderator

In de meeste gevallen duid deze klach top defecte nokkenassensor.
              Vervangen door een orgineel exemplaar (niet anders tekeker solderen enz.).

Soms wil de krukassensor ook dit probleem geven, maar meestal moet je hem dan ook langer doorstarten voordat die aanslaat.

kadettilac18
              Deelnemer

bedankt dit las ik al meer dat het 1 van deze sensors kunnen zijn.
                waar zitten deze?

bart-gsi
                Deelnemer

boven op de motor de zwarte lange kap van de motor afhalen en tussen de 2 nokkenassen aan de distributiezijde zie je een stekker in de kleppendeksel gaan daar zit je sensor.. om ‘m los te halen zal je de distributiekap moeten verwijderen en het boutje binnen in los moeten halen

kadettilac18
                  Deelnemer

Ik heb gezien dat de krukassensor verrot was deze was gesoldeerd en de kabels lagen tegen mekaar aan. Toen hebben we hem proberen te maken maar toen gaf die constant de storing aan dus het lampje blijft branden en hij slaat continu in de noodloop. Nu hadden we 1 getest van een c20xe en dit bleef die doen. Nu dachten we die zal wel anders schakelen mischien. Nu heb ik 1 besteld die er orgineel in hoort en deze erin gezet. Nu blijft die nog steeds storing hebben en constant terwijl het eerst soms alleen was.we hebben hem uitgelezen met knippercde en hij geeft code 19 aan dus krukassensor toerental. Maar nu start die ook pas heel laat. En de toerenteller werkt wel. Ik ben ten einde raad. Hoe kan die het met andere sensors constant blijven doen?
                    Is het dan toch iets anders? Lijkt me niet dat het de nokkenas sensor is want als ik die los koppel doet die niks. Terwijl die zonder krukassensor hetzelfde doet als met.

kadettilac18
                    Deelnemer

Niemand een idee/oplossing?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.