Motorstoring

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motorstoring

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252005
    joyceglorie
      Lid sinds:
      5 September 2012

      Deze morgen ging mijn motorlampje aan en nam mijn motorkracht af. Wanneer ik de motor even uitzet, verdwijnt dit weer.
      Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?

      Ik rij een Opel Zafira 1.6V uit 2002. Moet eerlijk zeggen dat ik voortdurend drama heb met deze auto maar deze was nog niet eerder voorgekomen.

      Dus wie het weet, ik ben benieuwd.

      #18063643
      rinus747
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 May 2010

        Joyce

        De enige methode in dit soort gevallen is de OBD foutcodes uitlezen. Dat kan elke garage, maar voor 50 euro kun je ook zelf wel iets aanschaffen. Met de codenummers in de hand kun je hier genoeg hulp krijgen.

        Zelf heb ik een 1.8 uit 2002, en doe intussen zelf alle onderhoud en reparatie. Als ik het zelf niet zou doen zou ik het waarschijnlijk met je eens zijn: Als je eenmaal over de 160.000km bent is het een voortdurend drama. Als je echter niet afhankelijk bent van garages, is er echt goed mee te leven.

        Groeten Rinus747

        #18063644
        joyceglorie
          Lid sinds:
          5 September 2012

          Hoi Rinus,

          Helaas ben ik meer dan A-technisch en dus inderdaad, ik zit op 180.000 en dus voortdurend ellende. Ben alleen bang dat ik nu niet door kan rijden (zit in Amsterdam en moet nog op pad vandaag). Garage heeft overigens niets gevonden en zeggen dat opnieuw starten de beste methode is….

          #18063645
          rinus747
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2010

            Doorrijden is altijd een risico. Rijden zal wel gaan, maar er zijn storingen waardoor het mengsel niet goed is en de motor veel te heet wordt. Ik zou de temperatuur meter goed in de gate houden, en zorgen dat de motor niet te heet wordt! Wijzer hoort op 90 te staan. Bij 100 begint het rode gebied. Bij 95 zou ik in jouw geval al snel een echte opel dealer raadplegen, en niet doorrijden.

            Groeten Rinus

            #18063646
            acor
              Lid sinds:
              12 April 2011

              Je wagen is in ‘noodloop’ gegaan: door dat programma beschermt de motor zichzelf tegen verdere beschadiging, daarom neemt het vermogen af. Hogere snelheden kan je beter niet meer rijden (maximaal 90 denk ik). Best zo snel mogelijk laten nazien als het probleem terugkeert.

              #18063647
              joyceglorie
                Lid sinds:
                5 September 2012

                Goed om te weten! Vanmorgen weer bij de garage geweest en helaas…. niets te vinden!
                Motor uitgelezen, niets. Weer op weg gegaan en ja hoor, lampje gaat weer aan en het optrekken in de 1e en 2e versnelling gaat wel maar heel traag. Zet je de motor even uit, geen probleem meer, tot je weer een tijdje gereden hebt.

                Garage kan niets vinden. Iemand nog tips?

                #18063648
                ronwijn
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2010

                  Ik heb ook regelmatig dit probleem. Blijkt de olie te zijn dus mogelijk kun je de oliepijl checken en even bijvullen. Kan het probleem opgelost zijn. Succes!

                  #18063649
                  joyceglorie
                    Lid sinds:
                    5 September 2012

                    Nou, net weer bij garage geweest en blijkt een defect in de boordcomputer te zijn.
                    Komt bijna nooit voor schijnt en enige oplossing is nieuwe boordcomputer….

                    Dank jullie wel voor de tips maar helaas heb ik dus pech.

                    #18063650
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Ik durf daar niet vanuit te gaan.

                      wij zouden hier wel eens willen weten wat de werkelijk uitgelezen fout is, inclusief foutcode, vooralaeer de gaarge je een Computer verkoopt voor VEEL te VEEL geld..

                      Willem

                      #18063651
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Zoals Willem al verteld. Ik zou niet blindelings af gaan op wat de garage gezegd heeft over de boordcomputer. Lijkt me een sterk verhaal.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.