Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › motorsteunen controleren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2010 om 19:29 #17229399
Ik heb een vraag over de motorsteunen van een 1.9DTH.
Gaan deze snel kapot en/of worden deze nogal eens vervangen.
Ik ben vorig jaar bij Autrans geweest. Automaat was nog goed, alleen zit er speling op de aandrijflijn. Motorsteunen controleren. Nu heb ik dit al aangegeven bij de garage, alleen heb ik mijn twijfels of hier goed naar is gekeken.
Ik kan mijzelf voorstellen dat rubber uitlopen na verloop van tijd, net zoals de stabilisatierubbers. Weet iemand of ik dit kan controleren?.
Als ik normaal/rustig wegrijd dan schakelt de automaat heerlijk, als ik veel op het gas zit (bv file rijden) dan schokt de auto nogal bij het aanraken van het gaspedaal (zeg maar het oppakpunt van de motor), tenzij je dit erg voorzichtig doet. Ook als ik de auto parkeer (dus in de P stand), dan rol deze tot een bepaalde aanslag.
Niet dat dit alles een groot probleem is, ik heb er nu al z’n 60dkm mee gereden, alleen vraag ik mijzelf af of dit niet eenvoudig op te lossen moet zijn door bv nieuwe motorsteunen.
Als ik de automaat in de P stand heb staan en ik druk tegen de auto aan, dan zie je de motor licht kantelen. Er zit dus wel beweging in, maar misschien hoor dit wel zo.
Mijn vraag aan de opel en automaatkenners, vervangen jullie veel motorsteunen ivm speling / slijtage en zijn er eenvoudige manieren om dit te controleren?.
Het gaat om een 6 traps AW AF 40 automaat in een vectra C.
7 december 2010 om 19:37 #17772914Dat de auto door rolt in de p, tot een aanslag dat kopt.
Dat is totdat de blokkeer pal er in schiet.De motor mag wel bewegen in zijn rubbers. Maar ja hoeveel beweegt de motor.
8 december 2010 om 18:30 #17772915Niemand ervaring met het vervangen van motorsteunen.
origineel gepost door arjontje
Dat de auto door rolt in de p, tot een aanslag dat kopt.
Dat is totdat de blokkeer pal er in schiet.De motor mag wel bewegen in zijn rubbers. Maar ja hoeveel beweegt de motor.
Wat is veel, de motor kantelt lichtjes, misschien 1 a 2.
Gr. Joris
9 december 2010 om 20:55 #17772916kijk eens bij een zelfde diesel om te vergelijken.
bijv. een kennis of de buurman of zo.
of rij naar een opeldealer om te vergelijken.
gr.Fonz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.