Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motorschade X16XE Astra G wat past er eigenlijk nog meer in?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2011 om 18:09 #17228430
Astra G X16XE met een enorm rammelende motor, nog geen idee wat het kan zijn maar het klinkt alsof de nokkenassen en kleppen naar de maan zijn. We houden er rekening mee dat er een ander blokkie in moet. Maar.. welke modellen zijn eigenlijk allemaal geleverd met eenzelfde motor? Het schijnt namelijk dat die van een F net weer even anders is dan die van een G?
Sla ik nu helemaal de plank mis of zit ik juist?
Alvast bedankt :)
23 mei 2011 om 19:44 #17759246Het is trouwens een X16XEL, van de 2e generatie.
Vectra-B vanaf ’98
oudere motoren zijn redelijk gelijk maar moet je wel ALLES overzetten.
Mogenlijkheden tot ombouw naar 1800 smallblock is er ook, zeker als je alle aanbouwdelen van de 1600 erop zou zetten, of alles overzetten van een Astra-G X18XE1
foto’s voor duidelijkheid:
Motor die duidelijk anders is ondanks zijn zelfde motorcode (X16XEL)
X16XE (1994 t/m 2001) Corsa-B Tigra-A
X16XEL fase 1 (1994 t/m 1998) Astra-F Vectra-B1 t/m 1998:
X16XEL fase 2 (1998 t/m 2000) Astra-G Vectra-B1 vanaf 1998 Vectra-B2 t/m 2000:
X18XE1 (1999 t/m 2000) Astra-G Vectra-B2:
Willem
23 mei 2011 om 20:16 #17759247Top!
Hier kan ik wel wat mee :)
23 mei 2011 om 21:27 #17759248als een X18XE1 past, kan je beter een Z18XE halen, en de gasklephuis van de X18XE1 pakken.
trekt gelijk lekkerder door. :D
dus is al een optie meer. :Ddit is bij mijn motorombouw gedaan, en we zijn er eindelijk achter waarom mijn auto opeens lekker doortrekt. ;)
23 mei 2011 om 21:31 #17759249X18XE1 en Z18XE zijn mechanisch gelijk aan elkaar ver verschil in vermogen zit m in de aansturing.
willem
24 mei 2011 om 08:50 #17759250Jazz,
een vriend van mij heeft een Astra G sport in goede staat te koop.
Motorcode is X16XEL
bouwjaar 1998
Auto is in goede staat. Misschien dat je hier iets mee kunt??
24 mei 2011 om 21:36 #17759251Normaal heeft een 1.6 4 gaats assen en een 1.8 5 gaats, kan je daar nog gezeik mee krijgen, of kunnen die 4 gaats die 125 of 140 pk ook wel aan?
25 mei 2011 om 04:56 #177592524 gaats kan gewoon, haasje rijd met 4 gaats, met een kleine 315pk geloof ik
25 mei 2011 om 05:49 #17759253Dat klopt, maar ik heb achter wel 240 MM 4×100 (Gewoon Orgineel Opel) schijven en voor 308 MM schijven OPC 4×100 Niet omgeboord. Maar enkel geschikt voor 4×100 naven.
Als je van 1.6 naar 1.8 gaat zou ik enkel je achteras voorzien van schijven. Dan moet die 20 a 25 pk niet veel uitmaken.
26 mei 2011 om 20:17 #17759254Dat kunnen je assen makkelijk hebben,
Vectra B met x18xe had ook 4 gaats,
dus da’s echt geen punt26 mei 2011 om 20:22 #17759255@thereaper wrote:
Dat kunnen je assen makkelijk hebben,
Vectra B met x18xe had ook 4 gaats,
dus da’s echt geen puntKadett-E Astra-F Vectra-A Calibra-A zijn ook met 4gaats geleverd, zellfs met een 2.0 16V 150pk motor. (beetje onderberemd wel, maar goed het ging.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.