Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Motorschade, wat nu? Opgelost!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2012 om 16:07 #17240281
Het probleem wordt verholpen met mijn Rekord E2, de motor functioneerde niet meer naar behoren. Reden: de olieaanzuigbuis is verstopt. Die ga ik van de week of volgende week schoonmaken, misschien de kop er af, lekker doorspoelen en dan moet het probleem verholpen zijn!
Iedereen bedankt voor de tips.
31 maart 2012 om 16:13 #17907100Gewoon hetzelfde blok erin, of een grotere maar dan moet je ook de remmerij enzo aanpassen. Dan kan er een 2.2 of 2.4 in met bijbehorende remmen.
2 april 2012 om 06:41 #17907101Je kan ook kiezen voor een 2.0 E. Heb je geen carb meer, maar injectie. Zorg wel, dat je dan alles erbij hebt, zoals computer, LMM, tank (vanwege de retour) en de kabelboom. Is ook wel fijn. De de voorgenoemde 2.2 en 2.4, maar dan gelden dezelfde zaken als de 2.0E, want deze zijn ook injectie.
2 april 2012 om 10:40 #1790710220E is veel extra werk:
Tank met pomp en filter plaatsen
Gat in het schutbord boren voor kabelboom
Stuk bekleding voor de computer zoeken
steuntje voor de luchtfilter bak inlassen
Kabelboom aansluiten (als der geen kabels liggen moet je die ook allemaal zelf trekken)2 april 2012 om 13:04 #17907103Zou er niet al van alles voorbereid zijn? Want in dit koetswerk werd ook een 2.0E geleverd. Dus ik zou er helemaal niet van opkijken, dat het gat in het schutbord er al zit (afgedopt dan wel), en dat de bevestigingsgaten voor de computer er aan de linkerkant in de voetenbak achter het afdekplaatje ook al zitten. Dat steuntje voor de LMM zit er waarschijnlijk nog niet.
2 april 2012 om 14:19 #17907104Mijn Monza had wel de kabelboom der liggen,en de gaten waren gecenterd in de carrosserie maar ik moest zelf alles opboren en de steuntjes derin lassen,ik heb een E1 rekord gehad zonder de bedrading,maar goed het is veel meer werk dan die 2 liter gewoon carby te laten..
Kunt wel een 20E onder blok nemen en je eigen 20S kop derop zetten en het gat in het distrubutie huis voor de mechanische brandstof pomp openen…Dit is veel minder werk..
2 april 2012 om 16:07 #17907105De gaten zitten inderdaad gecentreerd, maar niet voor geboord. Dat zul je zelf moeten doen. Evenals steuntjes plaatsen.
Bedrading kan voor gewerkt zijn, hoeft niet. Maar dat stelt niets voor. Een geschakelde + (kan vanuit de zekeringkast, kan ook vanaf de bobine), de kabel vanaf de startmotor aftappen (de roodzwarte), kabel trekken naar de pomp, en de groene kabel op de bobine aftappen en doortrekken naar de computer. Dan nog even een kabel trekken vanaf de accu voor constante spanning en het systeem werkt.
Tank kan heel goed al voor gewerkt zijn. Op mijn station had de tank reeds een retour aansluiting (welke alleen afgedopt was), zit die er niet op, kun je de retour ook via de ontluchtinsslangen laten lopen. Dus ook dat valt wel mee.
Wel zul je een extra leiding naar achteren moeten trekken voor de retour (kan ik enkel adviseren om naar de camping winkel te gaan en daar 8mm koperen gasleiding te halen, scheelt de helft met de materialen zaak).
En is dit allemaal te veel werk, kun je de pomp ook in het motorcompartiment kwijt, en de retour dan middels een T stuk voor de pomp op de aanzuigleiding aansluiten. Systeem voor het gebruik wel ff ontluchten. Maar werkt ook goed.
Enige nadeel is dat je door de warmte van de motor kans hebt op vaporlock (benzine wordt door de warmte damp, waardoor de pomp niet meer op druk komt). Gebeurt niet snel, maar de kans bestaat, vandaar dat ik het wel even vermeld.Kortom, meerdere opties welke allemaal goed werken, maar niet allemaal even netjes uitzien.
Dus het is aan jezelf waar je voor kiest.Kies je voor een E onderblok met S kop, en je wil het huis open boren, zorg dan wel dat de oliepomp open en leeg is (dus olie eruit en tandwielen eruit), om te voorkomen dat je alu vijlsel in je oliepomp en olie kanalen krijgt.
Bij montage wel even rekening ermee houden dat je de pomp weer met olie vult voor je hem start. Deze moet gevuld zijn met vloeistof wil die meer aan kunnen zuigen.2 april 2012 om 21:29 #1790710620S deruit en 20S derin is het snelste gedaan en een 20E heeft niet veel voordelen,misschien wat zuiniger en thats it…
3 april 2012 om 05:30 #179071072.0E is niet alleen iets zuiniger (1:10 is heel goed haalbaar met zon blok), maar loopt veel mooier en is iets sterker (niet veel, heeft maar 10 pk extra, maar wel merkbaar)
3 april 2012 om 14:16 #17907108Bedankt voor de tips jongens, ik denk dat ik gewoon een 20s blokje terugzet. Makkelijker en het goedkoopst. En origineel. :thumb
5 april 2012 om 08:16 #17907109@Technoboy_1987 wrote:
Bedankt voor de tips jongens, ik denk dat ik gewoon een 20s blokje terugzet. Makkelijker en het goedkoopst. En origineel. :thumb
Helemaal waar. Maar je vroeg om de mogelijkheden…. :D :D :D
5 april 2012 om 10:33 #17907110Klopt. Misschien koop ik een 2.8s. Dat zou toch wel zonder problemen moeten passen? Want dat is gewoon een carb motor. Misschien alleen de radiateur verzetten of hoeft dat niet?
5 april 2012 om 13:10 #17907111@Technoboy_1987 wrote:
Klopt. Misschien koop ik een 2.8s. Dat zou toch wel zonder problemen moeten passen? Want dat is gewoon een carb motor. Misschien alleen de radiateur verzetten of hoeft dat niet?
Een 2.8S? :shock: Dat is een 6 pitter. Die weegt veel, veel meer. Dan komt er nog veel meer bij kijken. Remmerij, voortrein, andere motorophanging, enz. enz. Niet alleen een radiateurtje verhangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.