Motorschade, wat nu? Opgelost!

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Motorschade, wat nu? Opgelost!

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240281
    Technoboy_1987
      Lid sinds:
      5 October 2006

      Het probleem wordt verholpen met mijn Rekord E2, de motor functioneerde niet meer naar behoren. Reden: de olieaanzuigbuis is verstopt. Die ga ik van de week of volgende week schoonmaken, misschien de kop er af, lekker doorspoelen en dan moet het probleem verholpen zijn!

      Iedereen bedankt voor de tips.

      #17907100
      Stender
      Moderator
        Lid sinds:
        5 April 2009

        Gewoon hetzelfde blok erin, of een grotere maar dan moet je ook de remmerij enzo aanpassen. Dan kan er een 2.2 of 2.4 in met bijbehorende remmen.

        #17907101
        rinus de boer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          Je kan ook kiezen voor een 2.0 E. Heb je geen carb meer, maar injectie. Zorg wel, dat je dan alles erbij hebt, zoals computer, LMM, tank (vanwege de retour) en de kabelboom. Is ook wel fijn. De de voorgenoemde 2.2 en 2.4, maar dan gelden dezelfde zaken als de 2.0E, want deze zijn ook injectie.

          #17907102
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            20E is veel extra werk:
            Tank met pomp en filter plaatsen
            Gat in het schutbord boren voor kabelboom
            Stuk bekleding voor de computer zoeken
            steuntje voor de luchtfilter bak inlassen
            Kabelboom aansluiten (als der geen kabels liggen moet je die ook allemaal zelf trekken)

            #17907103
            rinus de boer
              Lid sinds:
              2 July 2004

              Zou er niet al van alles voorbereid zijn? Want in dit koetswerk werd ook een 2.0E geleverd. Dus ik zou er helemaal niet van opkijken, dat het gat in het schutbord er al zit (afgedopt dan wel), en dat de bevestigingsgaten voor de computer er aan de linkerkant in de voetenbak achter het afdekplaatje ook al zitten. Dat steuntje voor de LMM zit er waarschijnlijk nog niet.

              #17907104
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Mijn Monza had wel de kabelboom der liggen,en de gaten waren gecenterd in de carrosserie maar ik moest zelf alles opboren en de steuntjes derin lassen,ik heb een E1 rekord gehad zonder de bedrading,maar goed het is veel meer werk dan die 2 liter gewoon carby te laten..

                Kunt wel een 20E onder blok nemen en je eigen 20S kop derop zetten en het gat in het distrubutie huis voor de mechanische brandstof pomp openen…Dit is veel minder werk..

                #17907105
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  De gaten zitten inderdaad gecentreerd, maar niet voor geboord. Dat zul je zelf moeten doen. Evenals steuntjes plaatsen.

                  Bedrading kan voor gewerkt zijn, hoeft niet. Maar dat stelt niets voor. Een geschakelde + (kan vanuit de zekeringkast, kan ook vanaf de bobine), de kabel vanaf de startmotor aftappen (de roodzwarte), kabel trekken naar de pomp, en de groene kabel op de bobine aftappen en doortrekken naar de computer. Dan nog even een kabel trekken vanaf de accu voor constante spanning en het systeem werkt.

                  Tank kan heel goed al voor gewerkt zijn. Op mijn station had de tank reeds een retour aansluiting (welke alleen afgedopt was), zit die er niet op, kun je de retour ook via de ontluchtinsslangen laten lopen. Dus ook dat valt wel mee.

                  Wel zul je een extra leiding naar achteren moeten trekken voor de retour (kan ik enkel adviseren om naar de camping winkel te gaan en daar 8mm koperen gasleiding te halen, scheelt de helft met de materialen zaak).

                  En is dit allemaal te veel werk, kun je de pomp ook in het motorcompartiment kwijt, en de retour dan middels een T stuk voor de pomp op de aanzuigleiding aansluiten. Systeem voor het gebruik wel ff ontluchten. Maar werkt ook goed.
                  Enige nadeel is dat je door de warmte van de motor kans hebt op vaporlock (benzine wordt door de warmte damp, waardoor de pomp niet meer op druk komt). Gebeurt niet snel, maar de kans bestaat, vandaar dat ik het wel even vermeld.

                  Kortom, meerdere opties welke allemaal goed werken, maar niet allemaal even netjes uitzien.
                  Dus het is aan jezelf waar je voor kiest.

                  Kies je voor een E onderblok met S kop, en je wil het huis open boren, zorg dan wel dat de oliepomp open en leeg is (dus olie eruit en tandwielen eruit), om te voorkomen dat je alu vijlsel in je oliepomp en olie kanalen krijgt.
                  Bij montage wel even rekening ermee houden dat je de pomp weer met olie vult voor je hem start. Deze moet gevuld zijn met vloeistof wil die meer aan kunnen zuigen.

                  #17907106
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    20S deruit en 20S derin is het snelste gedaan en een 20E heeft niet veel voordelen,misschien wat zuiniger en thats it…

                    #17907107
                    Freestyler
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 January 2006

                      2.0E is niet alleen iets zuiniger (1:10 is heel goed haalbaar met zon blok), maar loopt veel mooier en is iets sterker (niet veel, heeft maar 10 pk extra, maar wel merkbaar)

                      #17907108
                      Technoboy_1987
                        Lid sinds:
                        5 October 2006

                        Bedankt voor de tips jongens, ik denk dat ik gewoon een 20s blokje terugzet. Makkelijker en het goedkoopst. En origineel. :thumb

                        #17907109
                        rinus de boer
                          Lid sinds:
                          2 July 2004

                          @Technoboy_1987 wrote:

                          Bedankt voor de tips jongens, ik denk dat ik gewoon een 20s blokje terugzet. Makkelijker en het goedkoopst. En origineel. :thumb

                          Helemaal waar. Maar je vroeg om de mogelijkheden…. :D :D :D

                          #17907110
                          Technoboy_1987
                            Lid sinds:
                            5 October 2006

                            Klopt. Misschien koop ik een 2.8s. Dat zou toch wel zonder problemen moeten passen? Want dat is gewoon een carb motor. Misschien alleen de radiateur verzetten of hoeft dat niet?

                            #17907111
                            rinus de boer
                              Lid sinds:
                              2 July 2004

                              @Technoboy_1987 wrote:

                              Klopt. Misschien koop ik een 2.8s. Dat zou toch wel zonder problemen moeten passen? Want dat is gewoon een carb motor. Misschien alleen de radiateur verzetten of hoeft dat niet?

                              Een 2.8S? :shock: Dat is een 6 pitter. Die weegt veel, veel meer. Dan komt er nog veel meer bij kijken. Remmerij, voortrein, andere motorophanging, enz. enz. Niet alleen een radiateurtje verhangen.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.