motorschade

Forumindex Forums Modellen Astra motorschade

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    pieteklaas
    Deelnemer

Tijdens onze vakantie in Frankrijk in onze Astra K 1.4 T met caravan begon de motor ongebruikelijk gedrag te vertonen. Na enige tijd kregen we het gevoel dat één cilinder niet mee deed. Al snel ging ook het controlelampje voor de uitlaatgasverbranding knipperen en uiteindelijk te branden. We hebben snel een garage opgezocht. Diagnose in eerste instantie: kapotte bobine. 2 dagen wachten, ligt in F blijkbaar niet bij de dealer klaar. Vervolgens na 2 dagen: de motor heeft ernstige schade en moet terug naar Nederland. Grote schrik! km stand 38.000km! op de weg sinds juni 2016. garantie is afgelopen werd ons duidelijk gemeld. Na repatriëring bij de dealer in NL laten plaatsen. Toen begon het lange wachten. afgeleverd op 10-10-18. de dealer heeft contact gehad met Opel Nederland. pas op 22-10-18 bericht gekregen: de gehele motor zal moeten worden vervangen, er is zuiger en cilinderschade en grote speling op de krukas. Vervolgens weer een week verlopen en de melding gekregen: de motor is besteld en Opel draagt de schade. Wij moeten wel aan de dealer wat onderzoeks en montage kosten betalen, € 314,-. Onbekend hoelang de levering nog gaat duren. Ondertussen wel een kosteloze leenauto van de dealer gekregen. Uiteindelijk een redelijke regeling, we hebben de indruk dat de dealer zijn best doet, maar dat Opel erg traag is.

Wij zijn erg teleurgesteld in het feit dat dit heeft kunnen gebeuren. De Astra is de fijnste auto die ik ooit heb gehad, maar dit verwacht je niet. Het lijkt erg exemplarisch, ik heb veel gegoogled, ook op dit form maar geen andere gevallen kunnen vinden. zijn er meer ervaringen?

Vierwieler
      Deelnemer

Wow, zoiets verwacht je niet na zo weinig km’s. Dat is flink balen. Ik weet niet welke acties je allemaal uit de kast hebt moeten trekken, maar als je na ca. 3 weken de diagnose krijgt dat het complete blok vervangen moet worden en dat Opel de kosten draagt, dan durf ik dat wel een prima regeling te noemen. Dat doen ze niet zo maar. Er zitten hier ook mensen op het forum die al een jaar zitten te tobben en nog steeds met lege handen staan.

Ik vermoed dat je probleem exemplarisch is en dat Opel door eigen onderzoek aan het blok onomstotelijk heeft kunnen vaststellen dat de schade het gevolg was van een montagefout of een zwak onderdeel o.i.d. Maar dat concludeer ik enkel uit de 2 feiten die jij noemt nl. dat de auto niet meer in de garantie zit maar Opel de schade toch volledig vergoedt.

Maar ik snap dat je teleurgesteld bent.

aapje1963
        Deelnemer

Toch heb ik in Duitse en Engelse forums wel meer gelezen motorschade Bij de Astra K1.4 150 pk.

Daarom is er ook nieuwe olie gekomen. Vroegtijdige verbranding.

LSPI.

Ook in Nederland best bekend

pieteklaas
          Deelnemer

Klopt, die heb ik ook gevonden. Verschil met mijn voorval is dat in die gevallen sprake was metalige bijgeluiden. Die hebben we niet gehoord. LSPI is achteraf niet als oorzaak te achterhalen, heb ik begrepen.

liviu2004
            Deelnemer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.