Motorruimte verlichting

Forumindex Forums Modellen Calibra Motorruimte verlichting

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    lucas-

In de motorkap van mij Calibra zit een lampje. De draden hiervoor lopen in een dradenbundel naar een klein zekeringkastje ook onder de motorkap. In de dradenbundel zit een paarse, zwarte, bruine, rode en een blauwe draad. De laatste 2 zijn de plus en de min van het lampje.

Nu vraag ik me af hoe dit lampje aangestuurd hoort te worden. Hoort hier een schakelaar tussen te zitten zoals bij de achterklep het geval is? En waar zijn de bruine, zwarte en paarse draad voor?

Groeten, Lucas

2slow
      Deelnemer

Zit gekoppeld aan je koplamp verlichting. Als je de dimlicht of stadslicht aan doet zou het lampje mee moeten branden. Zo staat het meende ik in de gebruiksaanwijzing van de Calibra

Ik heb er een drukschakelaar tussen zitten ala achterklep idee. (heb ik zelf er in gezet)

wim-v6
        Deelnemer

inderdaad, zit op de verlichting van de auto.

daarom is het lampje vaak ook stuk, brand altijd mee op de buitenverlichting.

Willem

Maurice89
          Deelnemer

Beetje krom gemaakt van opel, altijd tijdens het rijde zo’n lampje onder je moterkap aan

InjectTheVenom
            Deelnemer

Als er zo’n schuifschakelaar onder de motorkap zit die een signaal naar het alarm stuurt als de kap open gaat, daarmee verbinden en hopla geen problemen meer.

svdk20
              Deelnemer

bij mijn cali achter zit ook een drukschakelaar zelf erin gezet in de achterklep zelf.
                gewoon rood de plus af geknipt naar schakelaar door getrokken en terug naar het lampje.

lucas-

Mijn lampje zit niet aangesloten, maar doet het overigens wel. Dan zal ik maar een keer uit een sloopauto de schakelaar van de deuren of achterklep trekken, en aansluiten.

Bedankt voor de reactie’s

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.