Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motorproblemen: Missfire 4de cilinder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2015 om 13:45 #17274608
Goeden middag,
Ik weet niet of ik de juiste forumsite zit en hoop dat als dit niet het geval is iemand mij kan helpen mijn probleem in de juiste forum te plaatsen.
Ik ben in het bezit van een opel vectra 2.2 direct C station van 2006.
Ik heb het volgende probleem en hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Het probleem is dat mijn auto een missfir krijgt (niet altijd) als hij stationair loopt. vooral als de motor op temperatuur is. code geeft altijd cilinder 4 aan.
Ik heb er een OBD stekker inzitten en kan dus via een app de motorcode verwijderen. dan loopt de motor ook weer gelijk op 4 cilinders.Tijdens het rijden heb ik nooit geen probleem, en als de auto stationair draait, en ik geef telkens maar een heel klein beetje gas, heb ik ook geen missfire.
Nu hebben wij de bougies al vervangen, ook heb ik injectoren reiniging bij de benzine toegevoegd en de tank al leeg gereden.
met de nieuwe bougies hadden wij ook bij de cilinder 4 de missfire, daarom eerst de oude bougies maar terug geplaatst.nu is mijn vraag of iemand hetzelfde probleem heeft meegemaakt en mij kan vertellen hoe hij/zij dit heeft opgelost.
Ik heb 2 monteurs gesproken, en natuurlijk 2 verschillende diagnoses te horen gekregen. monteur 1 denkt dat de bobine stuk is, monteur 2 denkt dat de stekker naar de bobine stuk is.
Het vreemde alleen is dat als ik rij geen missfire heb, alleen als de motor stationair (laag) loopt wil deze wel eens een missfire geven.
Kan ik de computer ook eventueel aanpassen dat de stationaire stand een tik hoger ligt, of moet ik het ergens anders zoeken.
Ik hoop dat iemand mij tips kan geven om het probleem op te lossen.
Alvast dank voor alle reacties.
Groet,
Rob
17 december 2015 om 17:25 #18304986Eerst de bobine maar eens vervangen/wisselen.
17 december 2015 om 17:45 #18304987Ik heb iets dat uiteindelijk waarschijnlijk een ECU is.
Ik heb de laatste 3 maanden 1x een vrij ernstige cylinder 4 misfire gezien (2 sec lang ernstig schokken)
Verder heel regelmatig fout P0130, maar ik weet 100% zeker dat het geen lambda fout is. Heel veel andere oorzaken heb ik uitgesloten.De fout treed alleen op als de motor erg warm is. Ik weet dat zowel ECU als bobine units draadbreuk kunnen hebben die temperatuur afhankelijke storing geeft.
Er lijkt dus wel wat gelijkenis. Heb je fouten al uitgelezen? Ooit wel eens P0130 gezien?
Voor mijn dilemma’s zie ook eens in 1.8 Z18XE motoren:
viewtopic.php?f=47&t=193405
Berichttitel: Het P130 probleem en andere oorzaken dan Lambda 1Heb jij toevallig ook een Simtec 71 controller? (Siemens 5WK9 157)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.