Motorproblemen Astra G X16SZR

Forumindex Forums Modellen Astra Motorproblemen Astra G X16SZR

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    XgearNL
    Deelnemer

Hey dit is mijn eerste bericht op de website ik heb al een 8 jaar een astra G wagon 1.6 8v.

Sinds kort is mij opgevallen dat de motor wat meer schokt bij het starten en dat ook blauwe rook uit de oliedop en pijlstokpijp komt bij stationair draaien, ook komt er sludge het gasklephuis in, heb de karterontluchting schoongemaakt en de sludge verwijderd waar nodig.

Nu merkte ik laatst dat na langer rijden als de motor eenmaal op temperatuur is mijn auto soms veel moeite heeft met vanaf de 1 op te trekken en hierbij ook soms blauwe rook uitpuft achter is hier zelf nog wat aan te doen of is dit rest in pieces.

De auto heeft 232 000 KM gereden en het probleem met de blauwe rook is tot op heden 3 weken aanwezig en alleen bij lange stukken.

Haasje17
      Moderator

Meestal versleten zuigerveren.

XgearNL
        Deelnemer

hey haasje bedankt voor de reactie is er dan nog een kleine mogelijkheid dat die producten die je overal ziet om je zuigerveren schoon te maken te proberen of heeft dat geen zin meer, ook nog wil ik er graag bij vermelden dat het olieverbuik nog steeds minimaal is ik had verwacht dat de auto meer olie zou gaan verbruiken maar wet in ieder geval wel dat de zuigerveren vervangen helaas voor het geld de moeite niet is.

Febe
          Deelnemer

Eerst maar ‘s de bougies er uit om te kijken of er 1 of misschien allemaal zwart zijn.

Daarna kun je een cilinder-lektest en een compressie-test laten doen.  232.000km is voor een moderne auto niet echt veel, en ik neem aan dat de motor op tijd z’n beurten heeft gehad.

Lekt de motor op allerlei plaatsen?

XgearNL
            Deelnemer

Hey Febe nee de motor lekt alleen bij het gasklephuis waar de sludgevorming van het koude weer na binnen is geduwd dit is reeds schoongemaakt auto heeft inderdaad tijdig beurten gehad het is alleen niet echt een moderne auto het is een astra G wagon van 1999 we zijn nu zelf ook even aan het speuren want zuigerveren lijkt raar aangezien de auto tijdens rijden helemaal geen vermogenverlies heeft alleen bij het optrekken vanaf stilstand ik heb wel gemerkt na wat tests dat de auto veel witte rook afgeeft bij stationair lopen alles nagelopen kwa koppakkings diagnose maar geen van de problemen die bij een lekke koppaking hoort komt na voren.

Nu is me wel nog opgevallen dat de benzinemeter als ik de auto start eerst helemaal omlaag valt na gestart te zijn weer omhoog komt we zijn er nog wat meer naar aan het kijken ik heb helaas niet zoveel te besteden dus het is allemaal een beetje een process van forums lezen en kijken wat het kan zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.