motorproblemen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) motorproblemen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    hvs75

Hallo

Ik heb een probleem met mijn zafira, ik heb in duitsland andere benzine getankt waardoor mijn auto rare trekken begint te vertonen. s’ochtends krijg ik de auto gewoon gestart zonder problemen maar als ik er mee rijdt beginnen de problemen als ik terugschakeld dan valt mijn toerental terug naar 500 toeren of hij valt kompleet stil. Als ik mijn auto uitzet en dan weer probeert te starten moet ik vol gas geven om de motor te laten draaien hierbij ruik ik een benzinelucht de motor regelt dan zijn eigen toerental van 2000 naar 500 toeren en de motor loopt dan niet lekker pas na een paar minuten loopt hij goed stationiar maar zodra ik de motor uitzet begin het weer van voor af aan. Wie weet wat het kan zijn?? Bvd hvs75

wim-v6
      Deelnemer

Zal niet heel veel met de brandstof te maken hebben, eerder met vervuiling van de gasklep en EGR.. lange rit gemaakt, komt alles lekker los, en gaat het in die hoeken liggen kleven.

Willem

GRSBK

Het enige gevaar wat kan zijn is de goedkopere benzine in Duitsland,
          Is de Benzin met 10% toegevoegde stof.
          Ik heb me laten vertellen dat dit voor de 2.2 motoren een probleem kan veroorzaken

In Duitsland is ook Benzin met 5% toegevoegde stof die geen problemen geeft, bij twijfel is het beter deze te tanken.

Maar in jou geval kun je beter het advies van Willem even na gaan

hvs75

Ik heb benzine met ethanol getankt en ik had gelezen dat dat slecht is voor bepaalde rubbers en pakkingen. Nu denk ik zelf dat het de brandstofpomp is maar zeker weten doe ik het niet. Ik heb met een monteur van leibherr gepraat en hij zegt weer dat het in de luchtinlaat zit dat er een klep blijft hangen. Groeten hvs75

wim-v6
            Deelnemer

denk ik ook, dat de gasklep blijft hangen.

Voor alle benzine motoren behalve de 2.2 motoren mag E10 geen problemen geven.

Willem

hvs75

Ok bedankt willem ik ga dit even na kijken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.