Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Motorprobleem opel omega (spontaan afslaan en accu leegtrekk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 maart 2011 om 20:46 #17233565
Beste,
Al enige tijd heb ik een probleem met mijn opel omega. De accu wordt leeggetrokken bij stilstand (na een nachtje parkeren is hij zo goed als leeg)Tijdens het rijden slaat de auto soms af (en ook voor bijv. een stoplicht), noodrelais (voor noodprogramma bij motorstoring)begint dan te zoemen. Na enkele minuten houdt het zoemen op en is de auto weer te starten. Het motormanagement lampje licht heel even op en gaat dan weer uit. Bij uitlezen worden er geen foutcodes weergegeven, ook niet bij de garage..zucht.
Krukas sensor is al gereinigd, LFR en bijbehorende slangetjes gereinigd/vervangen, dynamo is gereviseerd en levert de juiste spanning (respectievelijk 12/13,8v). Nieuwe massakabel is er getrokken van chassis naar motor. Maar niks helpt.
Wie heeft ervaring met dit probleem en wat is de oplossing?
Graag hoor ik van je,Met vriendelijke groet,
Patrick2 maart 2011 om 16:35 #17827438Is het probleem niet juist een relais?
3 maart 2011 om 20:06 #17827439He Patrick,
Het toeval wil dat ik met precies hetzelfde probleem zit!!
wat je hoort zoemen is het ompoolbeveiligingsrelais,en als die zoemt danst je toerenteller zeker ook mee??
Ook ik heb een extra massakabel van blok naar de – pool van de accu gelegd, waardoor de accu wel beter bijlaadde maar toch nog steeds leeg loopt!
Ook tijdens het rijden op de snelweg af en toe een schok ( alsof de de motor geen vonk meer krijgt) en licht eventjes het mm lampje op, gaat weer uit en de motor loopt weer prima!?
Ondanks dit probleem geen defectcode`s uit te lezen.
Mag ik vragen wat voor type je rijdt? en welke motor erin ligt?
het is idd een probleem waar je moedeloos van wordt!
Maarja, als het probleem straks is opgelost zal hij weer rijden als een zonnetje, denk ik dan maar!Mvg.
Olav5 maart 2011 om 08:33 #17827440je zal de lekstroom echt moeten gaan zoeken.
dat houd in, een ampere meter tussen de accu en accu pool in zetten en zekering voor zekering los halen, en kijken welke zorgt voor een daling van het aantal verbruikte amperes.
zo kan je een lekstroom opzoeken.
een slechte massa zal de accu namelijk niet doen leegtrekken.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.