Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motorombouw? help :)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2012 om 12:32 #17246672
Hallo, ik zit al een tijdje te denken aan motorombouw voor mijn astra g z16xe..ombouw komt er zeker, alleen..welke?
zit een beetje te twijfelen tussen c20let of c20xe ..
wat is wijsheid?
wil een snel en goed, betrouwbaar blok, c20let van een astra opc bijv is misschien iets eenvoudiger in te bouwen dan een gsi blok, maar ook weer een stuk duurder..en als de turbo ooit kapot gaat ben je heel wat euro’s verder..geld kost het sowieso, dat realiseer ik me heel goed..maar zou graag wat tips krijgen van jullie..alle suggesties zijn welkom, hoeft niet perse c20xe of c20let te zijn, alle andere goede en snelle king: ideeen zijn zeer zeker ook welkom!!
alvast bedankt!! :angel18 februari 2012 om 13:04 #17994394Ik zou eerder voor een X20XEV gaan aangezien die standaard in de G geleverd zijn en dat scheelt je enorm veel (extra) werk.
Er zijn er al wel een aantal die een C20 in een G hebben gebouwd, volgens mij moet je dan de kabelboom aanpassen, een andere brandstofpomp vinden, de watertemperatuur sensor af koppelen, motorsteunen laten maken, ECU omzetten en een F23 bak moeten hebben.
Waarom kijk je trouwens niet naar een V6 ombouw, V6 is een heel betrouwbaar blok en Niels van DHZ zit bijna om de hoek bij je.
18 februari 2012 om 14:04 #17994395Een astra opc heeft geen c20let.
Blijf bij motoren die in astra g zijn geleverd, das veel simpeler qua kabelboom e.d.
Maatje van me heeft binnenkort weer complete z20let te koop met alles erbij overigens.
18 februari 2012 om 16:41 #17994396Of een 6pitter :wub
18 februari 2012 om 17:12 #17994397sorry, z20let bedoelde ik..
En ja, v6 ook al aan zitten denken..maarja, tis best lastig :p@baasj..laat het me dan ff weten, incl prijs enzo :)
18 februari 2012 om 17:23 #17994398V6 en de c serie word lastig in een Astra G..
Beter ga je dan voor een pasklare Z of X-serie, zoals z20let of x20xev/r..
Maar denk je er wel aan dat bij jou autotje erg veel verbouwt moet worden?Je gaan nu van een 1600 naar een 2.0 of 2.0 turbo dus zal je veel meer aan moeten passen als alleen blok en bak.
Denk ook aan dingen zoals je fusee’s, remmen, brandstoftoevoer, kabelbomen zijn compleet anders.
Dus zit er veel werk, tijd en geld in.. Ik kan het weten ;)Maar alles is te doen natuurlijk.
18 februari 2012 om 17:26 #17994399LET OP!!!!!!
Z16XE is met Electrisch gas, De C20LET en C20XE niet, evenals de X20XEV, die heeft ook een gaskabel.
Het makkelijkst is te kijken voor een motor met Electrisch gas..
volgende motoren:
Z16XE Z18XE Z22SE Y26SE Z20LET Z20LEH* Y26SE**
* Z20LEH met Z20LET draadboom mogenlijk
** Draadboom en Computer van de Vectra-B gebruiken
** Op deze Vectra Draadboom kan ook probleemloos de C25XE X25XE X30XE en Y32SE worden aangeslotenWillem
18 februari 2012 om 19:01 #17994400en je zal dus ook een andere pomp moeten gaan halen, want je zit nu met een retourloos systeem. en een hoop motoren hebben die wel nodig..
je loopt tegen meer problemen als je eigenlijk zou verwachten, andere auto niet een betere optie?
18 februari 2012 om 19:28 #17994401Waarschijnlijk is een andere auto geen optie..
Ik heb ik het zelfde bootje gezeten.. Je auto al helemaal gepimpt, veel geld in gestoken maar toch wil je wat snellers.
Ten slotte mag een hobby geld kosten.
Maar ga er vanuit dat het een dure auto word als je het goed doet incl omkeuren.19 februari 2012 om 03:48 #17994402i know i know, jaa dat vragen er veel..is idd geen optie..dit is mn eerste auto, I love him, en ik vind het juist leuk om een projectje te hebben..op die fiets dus :D
vandaar een topic waarin ik hopelijk veel reacties op krijg van jullie, over wat jullie nu ‘dik’ lijkt.. :king ..en t verstandigste..19 februari 2012 om 09:30 #17994403Het is minder ingewikeld als lijkt. Ombouw naar meganisch gas is enkel pdaal en gaskabel. Benzinepomp heeft tevens een Retour enkel leiding dient gelegd te worden. En als je nieuw type dis hebt kun je de steun aan de dis zeide van een x20xev/r.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.