motorombouw

Forumindex Forums Modellen Astra motorombouw

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    AstraG5

hallo

ik heb een astra g 1600 8v uit 99 en wil swappen.

Ik ben gevallen voor een z20leh blok. Iemand dit blok al eens ingebouwd? Heb gehoord dat ik dit makkelijk bij frank janssen kan laten doen? Iemand verder nog suggesties voor deze swap?

Gr Frans

Bluns

Mijn suggestie is erg veel geld sparen!!

Je moet niet alleen blok en bak ombouwen maar ook de fusee’s moeten zwaardere op welke 5 -gaats zijn en dus ook de achteras moet gewijzigd worden.

Misschien beter een ander blok of gewoon een auto zoeken waar deze al in zit??

Ik zelf bouw deze week ook een ander blok in mijn auto maar dan van een 1600 8v naar 1600 16v.

OPC Turbo

Er komt nogal wat bij kijken…

Je gaat o.a. van een gaskabel naar een electronisch gaspedaal je moet een andere versnellingsbak hebben, grotere nafen en remmen (voor en achter)

Compelte kabelboom moet aangepast worden…

Je gaat van gewone computersturing naar can-bus

Volgens mij gaat dit het makkelijkste met een Z20LET (uit een Astra G of Zafira A) of een Z20LEH motor met een Z20LET computer en dan diverse aanpassingen…

Kijk eerst eens in het ombouwtopic van BaasJ hier op het forum die ging van een X20XER naar Z20LET en ondervond al genoeg problemen…

Dus vooral… weet waar je aan begint en denk dit klusje niet in 2 dagen te kunnen!

AstraG5

ja ik kwam bij een z20leh uit omdat deze standaard al meer pk had dan een z20 let. Het is maar welke het beste en gemakkelijkste is in te bouwen. Iemand dan een beter idee van een blok wat makkelijker is in te bouwen? misschien een c20 let?
            Ben iemand die openstaat voor advies. en dat van baas j heb ik idd gelezen, knap dat hij dit zo op straat heeft gedaan.

Gr Frans

OPC Turbo

origineel gepost door AstraG5
              ja ik kwam bij een z20leh uit omdat deze standaard al meer pk had dan een z20 let. Het is maar welke het beste en gemakkelijkste is in te bouwen. Iemand dan een beter idee van een blok wat makkelijker is in te bouwen? misschien een c20 let?
              Ben iemand die openstaat voor advies. en dat van baas j heb ik idd gelezen, knap dat hij dit zo op straat heeft gedaan.

Gr Frans

Een Z20LEH heeft inderdaad standaard 240PK en volgens mij ook zuigerbodenkoeling iets wat een Z20LET niet heeft (een Z20LEH is net wat steviger gebouwd)

Een C20LET is denk ik makkelijker te realiseren dan een Z20LEH maar ik heb er geen ervaring mee…

Volgens mij zijn er wel engelse forums waar dat uitgebreid wordt besproken…

AstraG5

ja een opgefokte c20let doet ook wonderen. ik snap engels wel maar leest niet zo makkelijk als nederlands, maar misschien iemand hier die er wel ervaring mee heeft? denk dat het dan een c20let wordt aangezien ik er nu een 1600 8v in heb wat tergend traag is ben hem echt zat! ookal heeft deze pas 87000 op de teller, verder is de auto perfect!

Baas J.
                Deelnemer

je hebt niet per se de canbus nodig… een z20leh kan prima op een z20let ecu + boom.

Maar als je van een 1600 8v komt denk ik dat je wel wat meer aan gaat moeten passen dan alleen t blok…

Alleen de blok ombouw zit al op 5k…

AstraG5

origineel gepost door Baas J.
                    je hebt niet per se de canbus nodig… een z20leh kan prima op een z20let ecu + boom.

Maar als je van een 1600 8v komt denk ik dat je wel wat meer aan gaat moeten passen dan alleen t blok…

Alleen de blok ombouw zit al op 5k…

Jij had er ook een ander blok ingetrapt, en las van jou dat dit makkelijk zelf te doen was? Wat waren de kosten bij jou voor dat blok dan?

sw_reijnders
                    Deelnemer

Baas is van een X20XER naar een Z20LET gegaan . . . en die blokken zijn redelijk op elkaar gebaseerd.

jij hebt daarentegen een 1.6 8v . . . dat is dus appels met peren vergelijken.
                      ik zou als ik jou was gewoon een astra 2L turbo kopen ipv motor ombouwen.

Baas J.
                      Deelnemer

Ik had het blok voor niks… slim gehandeld..

Coupe gekocht voor 2800,-

x20xer blok + alle aanbouwdelen verkocht voor 1500,-

Coupe in onderdelen verkocht voor 2000,-

700,- diverse onkosten oa herkeuren e.d.

Haasje17
                        Moderator

Indien je beschikt over bak en blok is de ombouw goed te doen ook met een 1.6 8v.
                          Naven en dergelijke hoeven niet perse gewisseld te worden ik zou dan kiezen voor schijven van de diesels achter. Die heben ook steek 4×100 en grotere schijven voor.

Dan is de ombouw kompleet.

Zelf ombouw gedaan van Z16XE naar X20XER en was goed tedoen!

Voor ombouw van een Z20LEH kun je of het complete can bus systeem inbouwen wat veel werk vergt. Of een Z20LET kabelboom gebruiken.

Zelf denk ik dat je beter kunt gaan voor een Z20LET omdat je dan vermoedelijke kosten bespaard zoals een extra kabelboom aanschaffen.

Heb zelf ook remmen aangepast voorzeide opc schijven steek 4×100 en achterzijde schijven ipv trommels.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.