Motorolie vraagje…

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Motorolie vraagje…

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210078
    KRSA2000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2009

      M’n C20XE is volledig gereviseerd, en ik wil 10w40 vol-syn. kroonolie gaan gebruiken…

      Is dit een goede keuze of raden jullie wat anders aan?

      #17487429
      FreakControl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 September 2006

        Heb zelf op aanraden van meerdere hier 10w40 half synth. Valvoline Durablend gebruikt.

        #17487430
        TRPower
          Lid sinds:
          13 October 2008

          ik gooi er altijd kroon 5w40 in…ook volsyntheet, gaat prima

          #17487431
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            moet je hem nog inrijden…. zoja…dan de goedkoopste (liefst minerale olie) die je kan vinden. alle half en vol syntheet olieën hebben te goede smerende eigenschappen waardoor je blok niet goed kan inlopen.

            laat die er 1000km inzitten dan olie en filter wissel, nog een keer hetzelfde. en dan de olie erin die jij wil…

            ik rij met 10W40 Valvoline Durablend rij er al bijna 90.000 km mee en geen problemen ermee….

            heb trouwens altijd in al mijn blokken en in de blokken van meerdere wagens deze olie erin gedaan en nog nooit problemen ermee gehad

            #17487432
            KRSA2000
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 February 2009

              @corsaracer

              Ja, ik moet hem opnieuw gaan inrijden…
              Kan ik gelijk met Durablend beginnen, of smeert dat ook te goed?

              ff -offtopic: de revisieboer zei dat ik de motor 5000km (!) moest inrijden!!! Ik had wel gezegd dat ik vol syn. erin wilde gooien, heeft dat er mee te maken? Want ik vind 5000km wel erg veel!

              #17487433
              noc
                Lid sinds:
                20 February 2005

                gewoon minerale olie erin 15w40 (voor in te rijden)

                #17487434
                corsaracer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2005

                  origineel gepost door KRSA2000

                  @corsaracer

                  Ja, ik moet hem opnieuw gaan inrijden…
                  Kan ik gelijk met Durablend beginnen, of smeert dat ook te goed?

                  ff -offtopic: de revisieboer zei dat ik de motor 5000km (!) moest inrijden!!! Ik had wel gezegd dat ik vol syn. erin wilde gooien, heeft dat er mee te maken? Want ik vind 5000km wel erg veel!

                  5000 km kan ook hoor, zit je zo aan…

                  weet niet hoeveel je rijd normaal….

                  maar durablend smeert ook te goed…

                  zo echt bij de aldi of lidl 15W40 minerale olie halen zoals noc zegt en daar gewoon 5000 km mee rijden en dan bij 2500km olie wissel doen…. en dan bij 5000km half syntheet of vool syntheet erin doen…(net wat je wil)

                  #17487435
                  Ericjuh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 June 2006

                    Eyz.

                    Dus:
                    1000 km 15w40,nieuwe filter
                    1000 km 15w40,nieuwe filter

                    en dan Kroon Olie 5w40 ?

                    Want wil in ieder geval deze vakantie mijn motor nog horen en beetje inrijden :)
                    Maar wat houd dat half/vol syntheet nou precies in dan?

                    Groeten Eric

                    #17487436
                    ErwinP
                      Lid sinds:
                      21 July 2007

                      waarom zoveel investeren in een nieuwe motor en dan niet gewoon speciale inrij-olie kopen?

                      1000-1500 km is genoeg, maar je moet niet te bang rijden, gewoon doortrekken e.d.

                      een speciale toevoeging bij de benzine helpt ook, die zorg voor een schurend effect als het verbrand (alu oxide). van BP is dat spul te krijgen, 1 liter op 50 liter benzine mengen.

                      gewoon na 1500 km olie en filter wisselen, en goede olie erin.

                      #17487437
                      corsaracer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 January 2005

                        origineel gepost door ErwinP
                        waarom zoveel investeren in een nieuwe motor en dan niet gewoon speciale inrij-olie kopen?

                        1000-1500 km is genoeg, maar je moet niet te bang rijden, gewoon doortrekken e.d.

                        een speciale toevoeging bij de benzine helpt ook, die zorg voor een schurend effect als het verbrand (alu oxide). van BP is dat spul te krijgen, 1 liter op 50 liter benzine mengen.

                        gewoon na 1500 km olie en filter wisselen, en goede olie erin.

                        omdat een revisie bedrijf denk ik wel weet hoe het moet….en dit hebben ze mijn verteld toen ik mijn motor heb laten reviseren.

                        ik kreeg toen te horen van de beste man om er de meest goedkope aldi of lidl olie (als het maar minerale olie is) erin te gooien en dan regelmatig wisselen en na idd 2500-5000 km kun je gewoon je erin in doen wat je wilt….

                        #17487438
                        Nova_C20xe
                          Lid sinds:
                          23 January 2008

                          Bardahl :angel

                          #17487439
                          Bart Hoedemaker
                            Lid sinds:
                            12 February 2007

                            Enige probleem dat motorblokken om zo maar te zeggen naar de klote gaan, is omdat mensen er mee trappen als het blok nog niet op temperatuur is. Je zuiger is alu, je blokje gietijzer. Alu zet sneller uit, zorgt voor leuke krasjes in je wandje.:jerry

                            #17487440
                            city77
                              Lid sinds:
                              4 July 2004

                              het eerste wat er uit pleurt is je koppakking, en alu zuigers die krassen in een geharde cilinderwand trekken ?:sleeping

                              #17487441
                              Bart Hoedemaker
                                Lid sinds:
                                12 February 2007

                                Zoiets dus:

                                En zo sterk is de wand van een gietijzer blok niet. Alu blok ( Nicasil wand, is vele malen sterker, en voert beter warmte af. Motoren met aluminum onderblok, hoef je ook minder in te rijden.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.