Motorolie verversen astra g

Forumindex Forums Modellen Astra Motorolie verversen astra g

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    astraroy86
    Deelnemer

Beste,

Ik vandaag beginnen met het verversen van me motorolie.

Gegevens auto

Astra g
      1.6 8v
      Bj 1998

Nou heb ik de nodige materialen in huis.
      Alleen krijg ik de olie plug niet los. Klopt het dat deze een bout is van m12 antans past er mooi een sleutel 19 op. Terwijl ik bij me vorige auto’s altijd torx of inbussleutels nodig had.

Ga er tevens vanuit dat het normale rechtse draad gaat zijn klopt dit?

Alvast bedankt!

b07

ja is normale schroefdraad, tegen de klok indraaien is los.

misschien komt die bout beter los nadat je een stuk gereden heb, dan is de bout warm.

astraroy86
        Deelnemer

Thxn b07 zal het is proberen

astraroy86
          Deelnemer

Vandaag dan me olie ververst eerst 15 km gereden zodat blok iets wat warm stond. Afgetapte olie wad lekker zwart en flink wat bruine en dik aan het kleppen deksel.

Zou het verstandig zijn om het na 2 maanden nog is te doen zodat alle oude zooi eruit is.
            Denk dat het geleden zal zijn van 2011 tijdens het wisselen van de distributie riem.

Nu heb ik direct gekeken om mee egr klep te vinden maar zag hem niet zitten. Loopt normaal toch van de uitgang terug naar de ingang van het blok?

b07

die dikke drap aan de kleppendeksel is meestal sludge, dat komt door vocht in de olie die niet verdampt word, daar heb je vaak last van als je veel kleine stukjes rijd, olie wissel helpt daar niet tegen, dat moet je meestal handmatig weg halen en, als je steeds kleine stukjes rijd komt dat gewoon weer terug :D

egr zit tussen de kleppendeksel en het gasklephuis in, daar kan je alleen bij als je het zwarte deel wat bovenop je gasklephuis zit er af haalt deze dus:

daar zit die namelijk onder verstopt, die zit meestal met 2 torx bouten bovenop vast

hier zit de egr, dat ronde ding met zwarte stekker erop:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.