Forumindex › Forums › Techniek › Cih › motornummer vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2013 om 14:34 #17255355
hallo
ik heb een 1900 cih motor gekocht maar als ik het motornummer bekijk is er 1 iets dat ik nog nooit gezien heb en ik vind het ook niet direct terug op andere forums. het motornummer is : T19*0010868R
Weet er iemand waar die ‘T’ voor staat?jochen
13 februari 2013 om 15:38 #18106317Welkom hier :thumb
Eerst even voorstellen?
eventueel foto,s van je bolide?13 februari 2013 om 16:49 #18106318Ik ben dus Jochen Vermeersch en ik woon in Reninge België.
ik ben 23 jaar en student
Sinds een jaar of 3 heb ik een Manta A 1900. De originele motor is in die tijd vastgelopen en nu ben ik bezig met een motor aan het reviseren en een beetje tunen. andere nokkenas, versterkte klepveren, geslepen krukas, verlichte vliegwiel, ….
foto’s van de auto :
13 februari 2013 om 18:46 #18106319Welkom op het forum Jochen, das nog een knappe Manta :thumb
Nummer is waarschijnlijk een revisie motornummer de T en de R zij er naderhand
bij ingeslagen daartussen is het originele nummer13 februari 2013 om 18:51 #18106320Zie ik daar TE naafdoppen op zitten??
13 februari 2013 om 19:09 #18106321dat zijn idd TE naafdoppen. heb deze samen kunnen kopen bij de ATS velgen. vind ik wel leuk staan ;)
13 februari 2013 om 19:11 #18106322Beste Jochen
Thanks voor je moeite en mooie foto,s :thumb :thumbGave Bolide :thumb :thumb
en mijn vermoeden is ook dat de T na revisie erbij geslagen is :D14 februari 2013 om 20:25 #18106323normmaal zou in de plaats van de T een S of een N moeten staan, naargelang de uitvoering van de wagen
Ik zou de onderdelen van deze motor eens goed nalopen, zoals de cc inhoud, krukas en zeker de nokkenas, vliegwiel misschien eens wegen,
en ok de carbu eens bekijken kwestie sproeierbezetting.
als ik dit topic las kreeg ik het rare gevoel dat deze motor mss wel eens gebouwd of gerevisserd of weet ik wat veel door een specialist,
en misschien wel door transeurope, daarom de T misschien.
ik kan natuurlijk grandioos verkeerd zijn, maar even dubbel checken kan in dit geval geen kwaad.14 februari 2013 om 20:28 #18106324Idd de T kan ook naar voor Transeurope staan.
Heb in een ver verleden (+- 11jaar geleden) een
lichtblauwe A-manta 1.6 gehad gekieteld door Transeurope
Ding ging als de hel onderin
Als de daar vandaan komt heb je kans op een zeer leuk motortje king: king:14 februari 2013 om 20:44 #18106325de cilinderkop was er niet bij. het was gewoon het motorblok. zonder vliegwiel. ik had nog een cilinderkop liggen. wel is van dit motorblok de krukas geslepen, licht uitgeboord en andere pistons er in. zou wel heel speciaal zijn moest deze getuned zijn door transeurope!
15 februari 2013 om 18:51 #18106326;) T is van truck, dus blok komt uit een blitz of een bedford
20 februari 2013 om 16:49 #18106327Boyanka heeft gelijk, de T staat voor Truck, en komt uit een Opel Blitz.
20 februari 2013 om 18:45 #181063281900 in een blitz??????
ik dacht dat blitzen altijd van die 2500 carbys waren en nooit 4 cil.
Dat kan toch niet getrokken hebben zo,n klein blok in zo,n grote zwaar chassie.
20 februari 2013 om 19:13 #18106329Dan is daar ook zeker een foto :kewlpics van te vinden.
Van een chassisnummer met een T ervoor :kewlpics :kewlpics
Bij de Blitz die bij mijn oom in bezit heeft ligt de orginele motor erin en daar staat
GEEN T voor het motornummer.23 februari 2013 om 17:08 #18106330@GSE wrote:
1900 in een blitz??????
ik dacht dat blitzen altijd van die 2500 carbys waren en nooit 4 cil.
Dat kan toch niet getrokken hebben zo,n klein blok in zo,n grote zwaar chassie.
De Opel Blitz is geleverd worden met een 1900 motor, daarom staat op die motoren ook een T voor het motornummer.
Hebben andere zuigers, kop, nokkenas. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.