Motormangementlampje brandt en knipper af en toe

Forumindex Forums Modellen Astra Motormangementlampje brandt en knipper af en toe

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Kuenen

Hallo allemaal,

Ik ben Matthijs Kuenen uit Purmerend. Ik heb een Opel Astra H uit 2004, 1.6 16v.

Het volgende is het geval, mijn motormanagement lampje brandt continu, en als ik ga rijden gebeurt het af en toe dat na een tijdje het lampje gaat knipperen, en dan merk je ook dat de auto raar gaat lopen.

Als ik de motor dan uit zet en effe wacht dan knippert het lampje niet meer en loopt de auto weer goed.

Ik heb de auto al laten uitlzen bij de Opel-dealer en die hebben gezegd dat ik het moest zoeken bij de bobine of de bougies. Dit heb ik dus al vervangen.
      Zelf heb ik ook diagnose kast en daarmee heb ik een reset gegeven zodat het lampje uit was.

Maar helaas, na een paar dagen ging het lampje weer branden. En ook knipperen en dus ook raar lopen. Ik heb alle stekkers met cleaner behandeld maar dat mocht ook niet baten.

De diagnose kast geeft de foutmelding PO 300 en PO 314, overslag in meerdere cilinders volgens mij.

Wat zou het kunnen zijn? Vervuilde injectors? Of misschien verstopt brandstoffilter? Maar dan is het raar dat de auto soms raar loopt.

ik hoor graag van jullie hoe jullie erover denken…

Groet ,

Matthijs Kuenen

OPC Turbo

9 van de 10 keer de ontstekingsmodule… die gaat vaker kapot… dat kan zomaar komen of hij gaat kapot van versleten bougie’s (hij moet om versleten bougie’s te laten vonken veel meer stroom opwekken waardoor hij kan doorbranden)

Als je auto op gas loopt dan kan je er donder op zeggen dat je kleppen ingeslagen zijn en je de cilinderkop moet laten reviseren…

Dit soort storingen kunnen ook nog uit de brandstof toevoer komen maar een Astra H heeft geen verwisselbaar brandstof filter…

Ik heb tot nu toe alleen maar kapotte ontstekingsmodule’s gehad als oorzaak

Kuenen

Hallo,

Allereerst harstikke bedankt voor je reactie…

Bedoel je met de ontstekinsmodule de bobinebrug die je over je bougies heen zet?

Die heb ik reeds vervangen..

Ik hoor graag nog van je

wim-v6
          Deelnemer

Jup bobine brug inderdaad.

Overslaan kan ook komen door niet goed werkende injectoren uiteraard.

Kijk daar eens naar.

willem

Kuenen

Hallo Wim,

Bedankt voor je reactie. De bobinebrug heb ik reeds vervangen. Het probleem blijft.

Hoe kan ik zien dat mijn injectoirs vervuild zijn of moet ik injectorcleaner gebruiken?

Zijn er misschien nog andere dingen waar ik misschien naar kan kijken.

Ik weet het effe niet meer:(:(

Groet,

Matthijs

wim-v6
              Deelnemer

Hebben ze al getest met luitlezen van life Data

dan kunnen ze waarden controleren en zien waar het fout gaat.

Willem

Kuenen

Uitlezen van life Data?

Is dit iets anders dan het gewoon uitlezen via obd?

Dat heb ik nl wel al gedaan….

groet

Kuenen

Beste Mensen,

Vandaag auto uitgelezen door rem-pedaal en gas-pedaal in te trappen en je contact aan te zetten.

De volgende codes staan erin:

ECN 013003
                    ECN 017151
                    ECN 030000
                    ECN 030100
                    ECN 030200
                    ECN 030300
                    ECN 030400
                    ECN 031400
                    ECN 130000

Kan iemand mij verder helpen met de betekenins van deze codes??????

Ik hoor graag van iemand.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.