motormanegment lampje ??

Forumindex Forums Modellen Astra motormanegment lampje ??

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237491
    rich67
      Lid sinds:
      29 May 2011

      Ik heb een asta uit 96 en de laatste tijd gaat t motormanegmentlampje branden en wil hij stationair niet blijven lopen. met rijden merk je wel dat hij niet echt lekker draait maar echt veel merk je er niet van en kunt gewoon rijden ermee. Het rare is dat dit lampje maar af en toe opkomt en als je de motor even uitzet en weer start hij vaak uit is en er niks meer aan de hand is?? kan iemand mij op weg helpen wat dit zou kunnen zijn? het boekje zegt alleen maar ga naar de garage !!!! Maar die had ikzelf ook kunnen bedenken he. bij voorbaat mijn dank en veel opel plezier met zijn allen.

      Groetjes richard

      #17876878
      DeMeistah
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        ik had dit ook met mn tigra, is een half jaar goed blijven gaan op de manier dat jij zegt, gewoon opnieuw starten. staat nu sinds woensdag stil met een kapotte egr klep, kosten bij de dealer: 420 euries.
        even uit laten lezen als ik jou was

        #17876879
        rich67
          Lid sinds:
          29 May 2011

          @DeMeistah wrote:

          ik had dit ook met mn tigra, is een half jaar goed blijven gaan op de manier dat jij zegt, gewoon opnieuw starten. staat nu sinds woensdag stil met een kapotte egr klep, kosten bij de dealer: 420 euries.
          even uit laten lezen als ik jou was

          Zo dan das geld ja en dank je ik was al ook aan t kijken of er een obd2 stekker inzit voor t uitlezen en zo ja waar.

          #17876880
          peter600rr
            Lid sinds:
            25 May 2011

            ik zou de auto even laten uitlezen.
            het kan natuurlijk van alles zijn.

            #17876881
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              Uitlezen kan je zelf doen !
              Bij de Astra F zit de uitleesstekker links in de zekeringenkast.

              Hier de link:

              http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=77060″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              Zoek naar reactie van wim-V6 op 29-01-08 om 00:09 uur.

              daar staat hoe je de paperclipmethode toepast om je foutcodes te kunnen uitlezen.

              Groet en success, Rik

              #17876876
              eknez
                Lid sinds:
                3 June 2011

                Hallo allemaal,

                Ik heb een opel astra wagen ui 1997 en heb ook de laatste tweed dagen last van het motomanagementlichtje dat na 10 minuten rijden begint te branden. Uiteraard gelijk uit laten lezen bij de opeldealer maar die konden niets vinden. Sofware geupdated en dan maar hopen dat het lichtje niet niet meer brand. Mis poes, want na 10 minuten rijden begon het lichtje weer te branden. Ik heb gelijk terug gebeld want uiteraard wil ik wel na de kosten die ik heb betaald weten wat er aan de hand is. Nu moet ik een nieuwe afspraak maken en gaan ze op onderzoek uit. Eigenlijk heb ik hier niet zo’n goed gevoel bij. Want als bij uitlezen blijkt dat er niets te vinden is en ik geen gekke dingen aan de auto heb ontdekt, want hij rijdt prima, en hij toch weer voor verder onderzoek terug moet naar de dealer dan zou het van alles kunnen zijn. Nu dus mijn vraag. Is het handig om door te rijden met dat lichtje aaan totdat ik merk dat de auto kuren ga vertonen. Ik weet dat inmiddels dat het lichtje door het minst geringste kan gaan branden. Er hoeft niet altijd wat aan de hand te zijn. ik kan hem natuurlijk ook door WimV6 uit laten lezen want die woont in de buurt maar de vraag is dan of er dingen worden ontdekt die de opel dealer niet zag. Pff wat een verhaal hé. ik zou graag jullie bevindingen willen horen.

                Groetjes,

                Eknez

                #17876875
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  Dan zou ik fijn naar Wim toe gaan als ik jou was.
                  Wim is hier de “opelencyclopedie” van het forum alhier.
                  Welkom trouwens op dit forum…
                  Voor een plaat bij je praat:

                  viewtopic.php?f=78&t=139209

                  Groet, Rik ;)

                  #17876877
                  margriet1987
                    Lid sinds:
                    15 November 2010

                    mij werd verteld dat je wel kunt blijven rijden als ie brand zodra die gaat knipperen zou ik wel terug gaan om um uit te lezen…
                    de mijne gaaat ook wel eens branden maar zolang ik niets vreemds hoor merk of ruik rij ik gewoon door.

                    #17876882
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      @margriet1987 wrote:

                      mij werd verteld dat je wel kunt blijven rijden als ie brand zodra die gaat knipperen zou ik wel terug gaan om um uit te lezen…
                      de mijne gaaat ook wel eens branden maar zolang ik niets vreemds hoor merk of ruik rij ik gewoon door.

                      Maar dat lampje zit er niet voor niets he. Er is ergens iets loos. ik zou dan toch wel willen weten wat er is voordat de auto er mee stopt !
                      Groet, Rik ;)

                      #17876883
                      margriet1987
                        Lid sinds:
                        15 November 2010

                        dat is idd waar maar ja op het moment dat ie dan brand en ik denk ga naar de garage toe als ik tijd heb dan brand ie dus niet meer… dat heb ik dan altijd weer!!! maar goed heb de laatste paar keer dat ie wel gebrand of geknipperd had dus voor jan lul bij de garage gestaan… maar goed liever een keer teveel dan te weinig.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.