Motormanagment lampje brand van Opel Corsa 1.2ltr 2002

Forumindex Forums Modellen Corsa Motormanagment lampje brand van Opel Corsa 1.2ltr 2002

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    jan1967

Hallo,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Opel Corsa 1.2ltr van het bouwjaar 2002.
      [gekocht zonder garantie]
      Sinds enkele dagen brand het “motormanagment” lampje en houdt de motor soms in.
      [noodloop?].

Volgens enkele mensen kan dit inhouden dat de egr-klep niet goed werkt. Een aantal
      daarvan zegt dat het niet erg is dat de egr-klep niet goed werkt, en kun je gewoon door
      rijden. Ik heb mijn twijfels, want vervuil je de motor dan niet?

Is er iemand die mij hierover kan informeren?

PyroNiels

Eventjes uit lezen, dan weet je meteen wat het probleem is :)

Corsaap

ik heb hetzelfde gehad , bij mij was het de vacuum slang van de gasklep ..
          eventjes uitlaten lezen ..
          of zelf doen

Heks

Had ik met mijn Corsa (b uit 2000) ook. Bij mij was het de gasklepsteller, maar kan net zo goed een vacuumslang of LMM zijn…

Zelfs met uitlezen is het soms nog een kwestie van uitsluiten.

NWitkamp

Even uit laten lezen. Bij mij brandde hij ook. Langs de opel dealer geweest, die kon niets vinden. Van de week uit laten lezen bij een bandenservice boer hier in Vianen en die wist mij te vertellen dat het een fout was bij de gasklep sensor die gaf verkeerde waardes ofzo. Sensor los zou vervangen moeten worden, maar kon niet omdat het 1 geheel zou zijn dus hele gasklep gebeuren zou vervangen moeten worden, dus zou een duur geintje zijn. Daarna zelf de gasklep maar eens open gehaald en even schoongespoten met wd40 en schoon gepoetst en nu nergens last meer van.

PyroNiels

Gasklep vies is inderdaad een veelvoorkomend probleem. Gasklep schoonmaken zou je eigenlijk bij elke grote beurt moeten doen :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.