Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motormanagment Lampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2016 om 22:24 #17275160
Hallo,
Begin deze maand een Astra G 1.6 8v gekocht. Bij aankoop al ontdekt dat thermostaat stuk was. Deze vandaag vervangen. Ook radiateur was aan vervanging toe, die ook gelijk meegenomen. Nu het volgende:
Bij een snelheid van 118 km/h een schurend geluid en daarna begint het motor lampje te branden. Uitgelezen voor twee keer via Op-Com. Hij geeft beide keren aan, cilinder 2 misfire. Motorblok is net voorzien van nieuwe olie en bougies. Ook voor deze wissel was het probleem er al.
Iemand een oplossing?
30 januari 2016 om 23:25 #18308990bougiekabels ,bobine misschien een keertje bougiekabel 2 en 3 wissellen ,zowel van aan de bougie en de bobine.. en kijken of je dan een misfire op cilinder 3 krijgt.. als dat zo is dan zijn je kabels aan vervanging toe.. als die nog steeds misfire op 2 aan geeft dan wellicht je bobine
31 januari 2016 om 10:18 #18308991Vandaag kabels omgewisseld. Zelfde probleem blijft in cilinder 2.
Het gaat om een z16se motor. Misschien dat jullie dat iets helpt?
31 januari 2016 om 10:22 #18308992Als het probleem het zelde blijft neem ik aan dat de bobine het voor gezien houdt…
http://Www.fsrs-opelwebshop.nl kun je een nieuwe bestellen en hopelijk is daar je probleem mee opgelost31 januari 2016 om 10:31 #18308993Ook is het op het moment dat die in storing vliegt een geluid achter het dashboard te horen. Een geluid wat lijkt een een soort krekel. Daarna schakelt de auto de 2e cilinder uit en loopt hij op 3 cilinders tot de foutcode wordt gereset.
31 januari 2016 om 10:37 #18308994ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.. maar als opcom of obd lezer aan geeft dat je een misfire hebt op cilinder 2 en het na de wissel van de kabels nog op 2 blijft lijkt het voor mij de bobine.. en van dat geluid daar kan ik je zo via een forum niet mee helpen..
wat je dan wel kan doen is het opnemen met je telefoon .. het filmpje uploaden via YouTube en de link hier neer zetten
misschien dat er dan ook andere leden jouw kunnen helpen..31 januari 2016 om 10:46 #18308995We hebben de uitgangen van twee cilinders omgeruild op de bobine.
31 januari 2016 om 10:48 #18308996alleen van de bobine?? of ook op de bougie gewisseld??
anders krijg je de verkeerde ontstekings volgorde…31 januari 2016 om 10:49 #18308997Alleen van de bobine. We hebben de kabels omgeruild die tegelijk ontsteken dus die volgorde blijft wel goed.
31 januari 2016 om 10:54 #18308998tegelijk ontsteken?? nu vertel je mij wat nieuws… hihi je hebt altijd de 4 slagen van de motor
inlaat – compressie- ontsteking en uitlaat
elke cilinder is bezig met een andere slag.. dus bij een 4 cilinder kan het nooit zin dat de tegelijk ontsteken want dan zou 1 cilinder een slag missenmaar ik bedoelde de complete kabel wisselen op de bobine en de bougie om te kijken of de kabel niet defect is… want dan zou de foutmelding op cilinder 3 moeten komen als de kabel een breuk heeft…
anders zit je straks met een bobine terwijl het probleem elders zit..31 januari 2016 om 11:51 #18308999Kabel omgeruild. Probleem blijft, nog steeds cilinder 2. Zitten nu zelf te denken aan of de injector of de ecu.
31 januari 2016 om 11:53 #18309000Compressie meten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 februari 2016 om 16:40 #18309001Vandaag compressie gemeten. Deze was goed. Injectoren omgewisseld en probleem blijft in cilinder twee zitten.
Storing is: misfire cilinder 2
Iemand die nog raad weet?
1 februari 2016 om 16:48 #18309002Ik vermoed nog steeds de bobine..
1 februari 2016 om 16:50 #18309003Die hebben we uitgesloten. We hebben de stekker naar de bougies omgewisseld en de fout blijft ik dezelfde cilinder. We hebben de stekker van cilinder 2 en 3 omgewisseld.
Ook het hoge gegil bij begin van de storing denk ons denken aan iets electronisch.
1 februari 2016 om 17:02 #18309004Foutcode in opcom is P0302
1 februari 2016 om 17:07 #18309005door stekkers en kabels om te wissel kan je de bobine niet uitsluiten, die gaat het niet opeens beter doen als je er een andere kabel op zet.
zet er is nieuwe bougies in of, probeer is de bougies om te wisselen om te kijken of de misfire dan in een andere cilinder zit
(wel elke keer de ecu van foutcodes resetten voordat je wat nieuws probeert)haal de bougies er ook is uit om te kijken of ze allemaal wel vonken.
1 februari 2016 om 17:10 #18309006Ik denk dat je nu 2 dingen door elkaar haalt.. Je hebt de bougiekabels gewisselt en niet de stekker van de bobine..
De stekker aan de bobine vanaf de ecu/kabelboom past past maar op 1 manier.. Dus als de misfire op de zelfde cilinder blijft na de wissel van de kabels dan kan het niet anders dan dat het de bobine moet zijn als de compressie goed is…1 februari 2016 om 17:26 #18309007Een wasted spark bobine geeft 2 vonken af cyl. 1+4 en cyl. 2+3)
Code p0302 is een foutcode vanuit de bobine en niet van het cylinder zelf, kabels omwisselen heeft geen zin.
Dat wordt een nieuw bobine.1 februari 2016 om 17:49 #18309008We gaan toch maar eens kijken of we de bobine kunnen vervangen.
Alvast bedankt!6 februari 2016 om 20:36 #18309009Inmiddels weer een weekje en heel wat teste verder.
Helaas kunnen we nu ook met zekerheid zeggen dat de bobine niet het probleem was.Ook hebben we de injector uitgesloten. Hebben vandaag de kleppendeksel open gehad en de nokkenas is bij cilinder 2 en 4 wat versleten maar hierdoor lijkt ons niet dat er een misfire ontstaat alleen in cilinder 2. We komen nu zelf uit bij de ecu ook door het hoge krekel geluid vooraf aan de storing. Het is dan net of er iets met electro doorpiekt.
Iemand nog opties op het lijstje?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.