motormanagementlampje brand

Forumindex Forums Modellen Corsa motormanagementlampje brand

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Mct1982

Hallo allemaal,

Een week of 4 geleden is het storingslampje met een auto en de sleutel gaan branden van mijn opel corsa 1.0 uit 2003.

Na veel heen en weer naar de garage is de EGR klep vervangen en is er een nieuwe luchtmassameter geplaatst.

Helaas is ook het motormanagementlampje gaan branden en inmiddels 4 weken later, heeft de opel garage gezegd dat ze het probleem niet kunnen vinden. Ze hebben alles geprobeerd!

Wat kan ik nu doen? Kan ik ermee doorrijden? Komt mijn auto met het lampje door de keuring? Kan ik bij Opel NEderland terecht?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want het zorgt voor veel stress, kosten en onzekerheid.

Bedankt!

corsageak

is een auto met een sleuteltje niet dat hij een beurt nodig heeft?

corsageak

wim-v6
        Deelnemer

nope storing motormanagement

blade_revhappy

Wat geeft de auto voor foutcode als die wordt uitgelezen? Mischien dat iemand het al eens heeft meegemaakt. Zijn er nog andere “symptomen”? Rijdt de auto slechter of stottert die? Zomaar een paar dingen die binnen schieten……..

Famempeters

Het is maar weer is gezegd .

de Opel garage heeft gezegd dat ze het probleem niet kunnen vinden .

nu kunnen dat 2 dingen zijn

1e de klant geeft ze de ruimte niet (mag niks kosten ) geloof ik bij deze niet in .

2e sluit die opel keet lopen dan eikels rond .meer kan ik er niet van zeggen.

gelukkig is het Motorhuis Hoofddorp ook weg en nu van Kouwen geworden
              motorhuis Geweest met melding dimlicht in de pc van omega b2 van 2002
              let op met xeon nou zou dat zijn lamp stuk dat wist ik zelf wel maar niet van toepassing ..na dik een uur om de auto te wandelen moest ik hem maar laten staan ???????
              mee genomen en men wou factuur voor dat uur maken (de gek ) ben naar Vak gar Nippon in Hoofddorp gereden alwaar de Omega gekeurd was verhaal verteld tot mijn grote verbazing zegt ie

kijk is achter de beide linker wielen zitten hoogte sezoren voor de kolampen spuit daar wd 40 op en je probleem is weg.en inderdaad :thumbup

dus mijn vraag aan de mensen die mogelijk bij Opel werken

worden julie getraind in stom doen of stommetje te spelen.

Bert

Famempeters

Het is maar weer is gezegd .

de Opel garage heeft gezegd dat ze het probleem niet kunnen vinden .

nu kunnen dat 2 dingen zijn

1e de klant geeft ze de ruimte niet (mag niks kosten ) geloof ik bij deze niet in .

2e sluit die opel keet lopen dan eikels rond .meer kan ik er niet van zeggen.

gelukkig is het Motorhuis Hoofddorp ook weg en nu van Kouwen geworden
                motorhuis Geweest met melding dimlicht in de pc van omega b2 van 2002
                let op met xeon nou zou dat zijn lamp stuk dat wist ik zelf wel maar niet van toepassing ..na dik een uur om de auto te wandelen moest ik hem maar laten staan ???????
                mee genomen en men wou factuur voor dat uur maken (de gek ) ben naar Vak gar Nippon in Hoofddorp gereden alwaar de Omega gekeurd was verhaal verteld tot mijn grote verbazing zegt ie

kijk is achter de beide linker wielen zitten hoogte sezoren voor de kolampen spuit daar wd 40 op en je probleem is weg.en inderdaad :thumbup

dus mijn vraag aan de mensen die mogelijk bij Opel werken

worden julie getraind in stom doen of stommetje te spelen.

laat vooral de wagen staan KASSA

Bert

Mct1982

Nou we hebben het nooit over de kosten gehad, we wilden gewoon dat het opgelost werd, maar helaas hebben ze van alles vervangen en getest, maar het motormanagementlampje blijft branden. Stuurapparaat is vervangen, maar dit bleek ook niet het gewenste resultaat op te leveren.

Ik weet nu niet of het zin heeft om weer naar een andere opel garage te gaan, want die gaan ook weer van voor af aan beginnen. Kan ik er niet gewoon mee doorrijden en komt mijn auto dan wel door de keuring.

Op dit moment rijdt de auto wel normaal, af en toe een lichte hapering, maar niet regelmatig.

Graag jullie advies,

Bedankt!

herian10
                  Deelnemer

hier bijna het zelfde probleem gehad na div onderdelen vervangen lambazonde div relais (benzinerelai) auto bleef normaal lopen na div onderzoeken in de garage was een defect in boordcomputer die hebben ze laten repareren
                    dat ze het gevonden hebben bij een niet opel garage die wel wouden vinden wat de oorzaak was
                    viel gelukig nog wel in de gerantie

sw_reijnders
                    Deelnemer

nou weet je wat het is . . . we moeten toch weten WELKE foutcode te voorschijn komt bij het uitlezen van die auto!!

dat lampje kan echt 1001 redenen hebben om te branden.

Maar dit is echt typisch een dealer.
                      Denk dat het de EGR is . . . dat is x-aantal euro meneer . . . oh dat was het toch niet . . . denk dat het de lucht massa meter is . . . dat is x-aantal euro meneer . . . oh dat was het toch niet.

Ze gooien dus prima werkende onderdelen weg!!!
                      En rekenen het gewoon door aan je.

Jeroen_t

Juist!! Bij mij had ik ook een brandend lampje.. Naar de Opel dealer, EGR klep zogenaamd defect, nieuwe op laten zetten. Auto teruggekregen reed exact hetzelfde en het MM lampje brande net zo hard weer.. met als excuus dat het uitzoeken meer ging kosten dan dat de auto waard was. (B GSi, 1996, 180dkm).

Vette poep dus, laten uitlezen bij de dealer en dan zelf die storingen laten oplossen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.