Motormanagementlampje blijft branden HELP – ASTRA GTC 1.6

Forumindex Forums Modellen Astra Motormanagementlampje blijft branden HELP – ASTRA GTC 1.6

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Nathasja

Hallo allemaal,

Net kwam het stoom uit onze oren, toen we na 2 maanden tobben, 6 garagebezoeken en van alles en nog wat vervangen te hebben, het Motormanagement lampje NOG STEEDS branden. En de garage (Opel!) was zo opgelucht dat ze het probleem eindelijk gevonden hadden, er stonden zelfs vloektekens op de factuur!
      Dit is wat er al gedaan is:
      – Thermostaat vervangen;
      – Startmotor vervangen;
      – ABS stuurapp vervangen;
      – Stuurapparaat van de auto-electronica vervangen;
      – CIM module opnieuw geprogrammeerd.
      En nu weten we het echt niet meer.
      We hebben geluk dat niet alles tegen het volle tarief is afgerekend en dat we 4 weken een leenauto kregen voor niets, dat wel.

De auto heeft 2 weken zonder problemen gereden, nu wilden we starten. Krijgen in het informatieschermpje in het midden hele vreemde letters, de auto wil niet starten. Sleutel doordraaien, geen geluid, er gebeurd niets. Na een paar keer proberen start de auto wel, maar het motormanagement lampje gaat branden en gaat niet meer uit. Uiteraard krijgt de auto hierdoor ineens veel minder power.
      IS ER HIER OP DIT FORUM EEN HELE WIJZE AUTO DESKUNDIGE DIE ONS KAN HELPEN?????? :wors :wors :wors

Nathasja

Zie dat er nogal wat typefouten in mijn bericht staan, sorry hiervoor. Was een beetje kwaad en iets te snel getypt. Is het wel duidelijk?

wim-v6
        Deelnemer

Welke omgeving kom je vandaan??
          Willem

krasy
          Deelnemer

daar is u deskundige :thumbup
            als iemand kan helpen is willem het

Nathasja

Ik woon in Rotterdam.

Uitlezen is al meerdere keren gebeurd, soms komen er tegengestelde codes uit en soms alleen een code.
              Aan de hand van de codes zijn de onderdelen vervangen.
              Uiteindelijk blijkbaar voor niets, want de problemen zijn niet veranderd.

Kan het iets met het slot te maken hebben oid?

wim-v6
              Deelnemer

Als je deze codes had, hadden we je een stuk makkelijker kunnen helpen, mede door ervaringen en andere denkwijze als een dealer..

rotterdam is opzich niet ver van hier, we kunnen eventueel altijd een keer nader komen om het probleem te zoeken, ben een stuk goedkoper als een dealer in ieder geval, uitleesapparatuur is aanwezig..

Willem

Tofman_126

Ik heb exact hetzelfde probleem als hier boven!
                  Ook een astra 1.6gtc uit 2005
                  Wat begon met hoog olie verbruik.
                  En vervolgens ook motorstoringlampje.
                  Het mengsel was te arm, te weinig lucht dus alle slangetjes doorgespoten.
                  Nadat dit niks oploste:
                  – vervolgens motorreiniging laten doen
                  Dit verhielp naar mijn idee wel het olie verbruik.
                  Motorstoringlampje was helaas weer snel aan.
                  – toen is de lamda sonda sensor vervangen, maar na nog geen 50km stond die weer aan.
                  Auto weer weg gebracht en nu ruim 1 maand kwijt geweest.
                  Cilinder wanden zijn gereviseerd/opnieuw ruw gemaakt of iets dergelijks.
                  Zuigerveren zijn vervangen en cilinder kop is afgevlakt.
                  Tevens ook overige handelingen uitgevoerd die hierbij horen.

Vandaag opghaald en gelijk ritje naar utrecht gedaan.
                  150km gereden en lampje brand weer.
                  Overigens heel de tijd rustig opgetrokken, 1x wat vlotter, maar echt niet boven de 4000 toeren opgetrokken, en paar min later zag ik hem branden.
                  Ik word er gek van. Morgen ochtend gelijk even lampje laten uitlezen en dan zal ik vragen om de foutcode.

Willem, zou jij misschien morgen aan de hand van de foutcode mij kunnen vertellen wat dit kan zijn? Want heb het idee dat we niet echt op schieten met de garage.

Alvast heel erg bedankt!

Groeten edwin

Ps, is over bovenstaand probleem van nathasja al meer bekend?

wim-v6
                  Deelnemer

als ik een code heb, kan ik wel eens gaan brainstormen.

Willem

Pincho

De auto heeft minder power begrijp ik uit het bovenstaande verhaal? Misschien bobine kapot. Ik heb het ook is gehad en toen liep de motor maar op 3 van de 4 cilinders. Als ik toen gas gaf trok hij bijna niet op.

thereaper
                      Deelnemer

Als het lampje brand staat de motor in noodloop dus nooit de volle kracht, hoeft dus niet de bobine te zijn,
                        en net als wim al schreef zonder foutcode’s kom je er niet zomaar uit,

opelrobastra
                        Deelnemer

ik heb een opel astra uit 2005 en met dit zelfde probleem.

als ik op de snelweg rij rond 130 km/h en dan gaat af en toe het lampje ook aan en valt de motor in noodscenario. mijn vermogen is dan weg. als we hem laten uitlezen krijgen we als melding inlaat maar dat is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.

We gaan in februari op wintersport en zit niet te wachten op de autobahn dat mijn vermogen weg valt.

ik heb een opel astra 1.7 cdti.
                          en tank meestal bij de Tango of Bp. maar nu tank ik diesel ultimate om te kijken of het wat uitmaakt.

ik hoorde ook nog dat er een roetfilter achter de turbo een oorzaak kon zijn.
                          iemand anders tips?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.