Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Motormanagement melding defect
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2016 om 18:51 #17277498
Beste leden,
Net aangemeld om hier misschien wat tips of antwoorden te krijgen.
Onze auto geeft telkens melding motormanagement (auto/steeksleutel logo), als ik de auto start krijgen we deze melding. Uitzetten en dan opnieuw starten is de melding weg. Auto heeft niet echt zijn volledige vermogen, maar loopt redelijk.
Ook als de tank bijna leeg is blijft de melding weg en rijd hij goed. Echter als er weer getankt is, moet ik weer 2 keer starten om de melding weg te krijgen.
Iemand bekend met dit probleem? En zo ja hoe is dit opgelost?
Onze brandstofdrukregelaar is kapot (zeggen ze bij de opel garage, en deze wordt ook niet meer gemaakt/geleverd)… lekker verhaal dus.Hoop hier wat ervaringen te lezen.
B.v.d! :worsVriendelijke groet,
Melvin
28 juli 2016 om 20:35 #18323746Welkom! Een Z22YH motor neem ik aan? Eerst uitlezen welke storingscode zich voordoet anders is er niks zinnigs over te zeggen.
De hoge druk pomp van deze motoren gaat geheid een keer kapot, maar dat deze niet meer te krijgen zijn heb ik nog niet eerder gehoord.2 augustus 2016 om 11:54 #18323747Het is de Foutcode P1191 druksensor.
De sensor die vervangen moet worden staat al drie maanden op nalevering bij Opel.
2 augustus 2016 om 12:29 #18323748De druksensor is gewoon leverbaar maar de drukregelaar niet……
2 augustus 2016 om 13:23 #18323749Ja , en laat ik de drukregelaar nou net nodig hebben. Waar haal ik deze vandaan..?
2 augustus 2016 om 15:25 #18323750is zo`n regelaar niet aftermarket na te bouwen of met een oude ecotec Z moteren brandstofdrukreglaar om te bouwen??
2 augustus 2016 om 15:35 #18323751Zou dat kunnen drukregelaar van oude ecotec Z motor, waar zou ik dat kunnen krijgen.
Welk typen voor een 2.2 bezine motor.
2 augustus 2016 om 15:48 #18323752zijn wel andere type brandstofdrukregelaars.. niet electrisch zoals ik kan zien bij de z22yh regelaar waar een stekkertje achterop gaat
dit is de z22yh drukregelaar
http://www.vauxhall-car-parts.co.uk/acatalog/95507060_2.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;en dit zijn de oude ecotec regelaars
http://cdn.teilestore.de/thumb/?m=1&id=677334&lng=es” onclick=”window.open(this.href);return false;dus dan zou je iets moeten fabriceren waar de oude regelaar op het motorblok past.. als de werking het zelfde is..
de oude regelaar werkt denk ik wel pnuematisch.. niet electrisch4 augustus 2016 om 07:13 #18323753Net wat telefoontjes gepleegd, waar zou ik een tweedehandse brandstofpomp kunnen krijgen. Volgens mij is deze defect. De senzor zou wel goed werken.
4 augustus 2016 om 14:21 #18323754uit sloop autos dus bij sloop of demontage bedrijven..
eerlijk gezegd wel slecht van opel dat ze een auto op de markt gezet hebben en een vitaal onderdeel niet meer leveren… dit zou opel zelf op moeten lossen want je bent beslist niet de enige met dit probleem
hun moeten dan maar zorgen dat er een vervangende regelaar komt die wel werkt4 augustus 2016 om 14:51 #18323755Onderdeel is in backorder gekomen omdat 90% van deze sensoren voor jan met de korte achternaam is vervangen.
Bij deze zal het ook wel weer uitkomen op een nieuwe hogedruk benzine pomp.
En die is duur!!!!En dat allemaal dankzij de standaard E5 benzine (5% bio ethanol in euro95)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 augustus 2016 om 14:54 #18323756maar is hier dan geen aftermarket oplossing van gekomen?? iets wat wel bestand is tegen euro 95 euro 98 en/of E85 ( wat zo nu en dan aan de pomp nog verkrijgbaar is maar best wel schoon is)
4 augustus 2016 om 15:04 #18323757Nee dit is een mechanische pomp, aangedreven door de nokkenas.
Dit is een stukje fijn techniek.
Dacht deze zomaar 100bar druk kan oppompen.
En dan is smering erg belangrijk, en dat bied deze methanol te weinig.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 augustus 2016 om 15:11 #18323758ok idd.. dan is E85 o.a. niet voldoende.. vaak bij een ombouw heb je ook een andere benzinepomp in je tank nodig omdat je anders met het zelfde zit… te weinig smering..
4 augustus 2016 om 15:16 #18323759Nee E5 is voor deze pomp al niet best, E10 vindeze helemaal niet leuk.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.